نویسنده: محمد شیرزاده
// سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۸

ویلم دفو، برنده تندیس یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم برلین 68

جشنواره فیلم برلین به تازگی از لیست هیئت داوران خود رونمایی و در کنار آن برنده تندیس یک عمر فعالیت هنری را نیز اعلام کرد.

جشنواره فیلم برلین به‌تازگی اعلام کرد ویلم دفو که امسال برای فیلم پروژه فلوریدا (The Florida Project) سومین نامزدی اسکار خود را به دست آورد، قرار است جایزه یک عمر دستاورد هنری را به خانه ببرد. همچنین لیست کامل هیئت داوری این جشنواره نیز اعلام شد که از قرار زیر است:

  • ادل رومنسکی (تهیه کننده فیلم Moonlight)
  • ریوئیچی ساکاموتو (آهنگساز مشهور ژاپنی)
  • سسیل دو فرانس (بازیگر فیلم‌های Django و The Young Pope)
  • کما پرادو (رئیس سابق جشنواره فیلم اسپانیا)
  • استفانی زاکارک (منتقد آمریکایی)

طبق این اعلامیه، تام تیکور، فیلمساز آلمانی سازنده فیلم‌های Babylon Berlin و Run Lola Run، مسئولیت هیئت داوران را بر عهده خواهد داشت.

برنده جایزه شیر طلایی و نقره‌ای از بین حدود ۲۰ فیلم انتخاب خواهد شد. جایزه شیر طلایی به فیلم برتر و شیر نقره‌ای به دومین فیلم برتر اهدا می‌شود. همچنین گفته شده قرار است گزیده‌ای از فیلم‌های دفو طی سال‌های فعالیتش پخش شود که در آن صحنه‌هایی از فیلم‌های او نظیر جوخه (Platoon)، سایه خون‌آشام (Shadow of a Vampire)، ضدمسیح (Antichrist)، میسیسیپی می‌سوزد (Mississippi Burning)، زندگی و مرگ در لس آنجلس (To Live and Die in L.A) و زندگی در آب با استیو زیسو (The Life Aquatic With Steve Zissou) وجود دارد.

دیتر کاسلیک، رئیس جشنواره فیلم برلین، درباره انتخاب دفو برای جایزه یک عمر دستاورد هنری گفت:

ویلم دفو همواره یکی از دوستان نزدیک جشنواره فیلم برلین بوده و همیشه فیلم‌های اکران‌شده در این جشنواره را از نزدیک تماشا کرده است. وی حتی در سال ۲۰۰۷ عضوی از هیئت داوری بین المللی جشنواره بود. بسیار از حضور وی در مراسم امسال خرسندم و باعث افتخارم است که جایزه یک عمر دستاورد هنری را به وی اهدا کنم.

شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین از ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) تا ۲۵ فوریه (۶ اسفند) برگزار خواهد شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده