نویسنده: محمد شیرزاده
// دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

ایده ساخت دنیای سینمایی بر اساس فیلم Crank

برایان تیلور، کارگردان فیلم کرانک (Crank)، به دنبال ساخت دنیای سینمایی براساس این مجموعه است.

فیلم سینمایی کرانک یک فیلم اکشن به سبک بازی‌های ویدیویی و ضرباهنگی تند و تیز است که در آن جیسون استاتهام نقش یک قاتل را بازی می‌کند که به علت یک بیماری باید برای زنده ماندن، آدرنالین بدن خود را همیشه در سطح بالایی قرار دهد. اکشن دیوانه‌وار فیلم در کنار شوخی‌هایش باعث استقبال شگفت انگیز سینماروها شد و استاتهام را نیز به عنوان ستاره فیلم‌های اکشن جا انداخت.

دنباله این فیلم تحت نام کرانک ۲: ولتاژ بالا (Crank 2: High Voltage) خیلی سریع ساخته شد و در آن، شخصیت استاتهام صاحب یک قلب الکترونیکی می‌شود و باید مدام به خود شوک وارد کند تا قلبش همیشه شارژ داشته باشد. این فیلم بیش از پیش به دیوانگی نسخه اول اضافه کرد و با وجود به دست آوردن هواداران خاص خود، نتوانست در زمینه فروش به پای فیلم اول برسد. سازندگان فیلم هر از چندگاهی از ساخت نسخه سوم صحبت‌هایی می‌کنند اما حقیقت این است که در حال حاضر برنامه مشخصی برای فیلم سوم وجود ندارد.

کارگردانان هر دو فیلم مجموعه مارک نولدین و برایان تیلور بودند. تیلور در مصاحبه‌ای با برنامه رادیویی The Movie Crypt عنوان کرد که مشکل ساخت کرانک ۳ (Crank 3) دشواری در پیدا کردن داستان مناسب و راهی برای دیوانه‌وارتر کردن فیلم است. وی در این رابطه گفت:

احساس من در رابطه با کرانک ۳ این است که باید بسیار دیوانه‌وارتر از کرانک ۲ باشد. همانطور که کرانک ۲ دیوانه‌وارتر از کرانک ۱ بود. البته که صحبت‌هایی درباره دنباله فیلم مطرح شده است اما شخصا هیچ‌وقت حس نکردم که می‌توانم فیلمی بسازم که به اندازه کافی دیوانه‌وار باشد. گاهی اوقات استودیو با ما تماس می‌گیرد و نظرمان را درباره سناریوهایشان می‌پرسد و سناریوهای آن‌ها همیشه نسبت به چیزی که به نظرم باید برای این فیلم استفاده کنم، آرام‌تر است.

وی در ادامه اعلام کرد که اگر ایده مناسبی به ذهنش برسد، دنباله این فیلم را خواهد ساخت. شاید حتی یک دنیای سینمایی براساس این مجموعه ساخته شود. تیلور در این رابطه گفت:

البته که می‌توان دنباله‌ای فوق العاده برای این مجموعه ساخت. شاید چهل سال آینده فیلمی با حضور جیسون استاتهام سوار بر ویلچر ساخته شود. به نظرم باید دنیای سینمایی براساس مجموعه کرانک ساخته شود. نه فقط یک فیلم. کسی چه می‌داند؟ الان در حال ساخت یک دنیای سینمایی نیستم. اما هیچ چیز بعید نیست.

مشاهده دنباله جدیدی از فیلم کرانک بسیار جالب خواهد بود اما به نظر می‌رسد هیچ‌کس برای ساخت آن عجله‌ای ندارد. جیسون استاتهام درگیر دیگر پروژه‌های بزرگ است. فیلم بعدی وی مگ (Meg) نام دارد که در آن باید جان یک تیم تحقیقات دریایی را از دست کوسه‌ای غول پیکر نجات دهد. این فیلم قصد دارد به یک بلاک باستر تبدیل شود و استاتهام آن را با مجموعه‌هایی نظیر آرواره‌ها (Jaws) و پارک ژوراسیک (Jurassic Park) مقایسه می‌کند. استاتهام همچنین قرار است باری دیگر نقش دکارد شاو را در اسپین آف سریع و خشن با بازی دواین جانسون ایفا کند.

ساخت دنیای سینمایی برای استودیوهای فیلم سازی از نظر مالی وسوسه برانگیز است اما به همان اندازه نیست سخت است. دنیای سینمایی دارک استودیوی یونیورسال با شکست خوردن فیلم مومیایی (The Mummy) با بازی تام کروز شروع بدی داشته است اما به نظر می‌رسد استودیو هنوز از ساخت دنیای سینمایی ناامید نشده است و فیلم عروس فرانکنشتاین (Bride of Frankenstein) طبق برنامه اکران خواهد شد. دنیای هیولاهای استودیوی لجندری تا حالا اوضاع خوبی را داشته اما کمپانی برادران وارنر نتوانست با فیلم سینمایی شاه آرتور: افسانه شمشیر (King Arthur: Legend Of The Sword) شروع کننده دنیای سینمایی جدیدی باشد.

تیلور زیاد از ساخت دنیای سینمایی کرانک مطمئن نبود اما از آن‌جایی اینگونه فیلم‌ها با بودجه محدود معمولا هواداران وفاداری دارند، ماجراجویی‌های استاتهام در نقش چو چلیوس با استقبال هواداران رو به رو خواهد شد.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده