نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۳

دیوید هاربر از روند ساخت فیلم Hellboy و آثار ابرقهرمانی می‌گوید

دیوید هاربر، بازیگر نقش هل بوی در فیلم پسر جهنمی (Hellboy) اعلام کرد که این اثر همانند فیلم ددپول (Deadpool) و لوگان (Logan) است؛ نه یک فیلم پاپ کورنی.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دیوید هاربر، بازیگر نقش شخصیت اصلی فیلم Hellboy (پسر جهنمی) در مصاحبه اخیر خود کمی درباره جدیدترین اثر ابرقهرمانی خود صحبت کرد. او در این مصاحبه عنوان کرد که فیلم پسر جهنمی یک مسیر مشخص و درست از آثار اقتباسی بر اساس کتاب‌های کامیک را دنبال خواهد کرد، درست همانند فیلم Deadpool (ددپول) و فیلم Logan (لوگان)؛ نه اینکه قرار باشد درست مثل آثار سنتی به اصطلاح پاپ کورنی کار خود را پیش ببرد. بعد از اکران فیلم Blade II (تیغه ۲) که یک اثر خون‌آشامی و ابرقهرمانی بود، گیرمو دل تورو تصمیم گرفت که یک مجموعه مخصوص به خود را از کتاب‌های کامیک ابرقهرمانی بسازد. همین موضوع منجر به این شد که او در سال ۲۰۰۴ اولین نسخه فیلم پسر جهنمی را بسازد و اکران کند. در اولین نسخه سینمایی، ران پرلمن نقش شخصیت اصلی این داستان را ایفا کرده بود. دنباله اولین اقتباس داستان شخصیت هل بوی، یعنی فیلم Hellboy II: The Golden Army (پسر جهنمی ۲: ارتش طلایی) در سال ۲۰۰۸ ساخته و اکران شد. زمانی که این اثر اکران شد، نتوانست آنطور که باید و شاید عملکرد خوبی داشته باشد و خواسته‌های استودیو را برآورده کند. به همین دلیل، سومین قسمت این مجموعه به طور کامل ساخته نشد و هیچوقت نتوانست روشنایی روز را ببیند.

اگرچه طرفداران این مجموعه نزدیک به بیش از یک دهه، فیلم Hellboy III (پسر جهنمی سوم) را به‌شدت تقاضا می‌کردند، اما گیرمو دل تورو و ران پرلمن هر کاری که انجام دادند، نتوانستند ساخت قسمت سوم مجموعه را عملی کنند. با اینکه در آن سال طرفداران نتوانستند به خواسته خود دست پیدا کنند، حالا تیم دیگری پیدا شده و قرار است این مجموعه را در قالب یک اثر تکامل‌یافته بسیار خوب و به اصطلاح درست و حسابی بازسازی کند. دیوید هاربر چندی پیش در مصاحبه دیگر خود اعلام کرده بود که داستان این فیلم نسبت به نسخه‌های قبلی خود تیره و تارتر و مخوف‌تر خواهد بود. مایک میگنولا که از خالقان اصلی شخصیت هل بوی محسوب می‌شود، حال در این پروژه به‌عنوان یکی از نویسنده‌ها هم فعالیت می‌کند. چندی پیش بود که در طی خبری به طور رسمی اعلام شد که این اثر با عنوان Hellboy: Rise of the Blood Queen (پسر جهنمی: ظهور ملکه خونین) نامگذاری شده است. ارون الای کولیت تهیه‌کننده سریال Heroes (قهرمانان) و نویسنده کتاب‌های کمیک، اندرو کازبی خالق سریال A Town Called Eureka (شهری به نام یوریکا) و کریستوفر گولدن نویسنده سری کتاب کامیک X-Men (مردان ایکس) و Baltimore (بالتیمور) با کمک میگنولا نیز روی فیلمنامه فیلم Hellboy کار خواهند کرد. کارگردانی این فیلم با درجه سنی بزرگسال نیز بر عهده نیل مارشال، کارگردان باتجربه فیلم The Descent (نزول) و دو قسمت سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت)، خواهد بود.

Hellboy

به‌تازگی گزارشگر سایت خبری هالیوود ریپورتر مصاحبه‌ای با دیوید هاربر تنظیم کرده است.

دیوید هاربر و بقیه اعضای تیم تولید، به دنبال روشی هستند که فیلم ددپول را یک اثر بسیار محبوب و موفق کرد و باعث شد فیلم لوگان اولین اثر ابرقهرمانی باشد که در بخش غیرفنی مراسم اهدای جایزه اسکار، نامزد دریافت جایزه شود

هاربر در این مصاحبه درباره هدفی که اعضای تیم تولید فیلم پسر جهنمی در سر دارند صحبت کرد. او به این موضوع اشاره کرد که همه اعضای تیم دوست دارند مسیری را که فیلم لوگان و همچنین فیلم ددپول رفته بودند در پیش بگیرند و اصلا به روند کاری و موفقیت آثار به اصطلاح «پاپ کورنی» ژانر ابرقهرمانی که این روزه در صنعت سینما به وفور زیاد شده‌اند کاری ندارند. او در این مصاحبه اینگونه درباره هدف‌های اعضای تیم صحبت کرد:

پیشنهاد کار در این پروژه آن هم به‌عنوان نقش شخصیت اصلی داستان، اصلا موردی نبود که بتوانم آن را رد کنم؛ زیرا من واقعا آن کتاب‌های کامیکی را که مایک میگنولا نوشته است دوست دارم. من اینگونه احساس می‌کنم که در حال حاضر و در عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم، دو مسیر فیلمسازی به‌خصوص در ژانر ابرقهرمانی وجود دارد. در یک مسیر، فیلمسازان تنها کاری که می‌کنند این است که یک اثر کاملا پاپ کورنی می‌سازند که به نوعی می‌توان به آنها آثار کامیک بوکی دو بعدی هم نام داد؛ از طرف دیگر و در مسیر دوم، فیلمسازان دیگری وجود دارند که با نبوغ خود آثاری همچون فیلم لوگان و فیلم ددپول خلق می‌کنند. همین موضوع باعث شد که من به سمت این ژانر کشیده شده و در آن غرق شوم. من عاشق این پروژه و کاری که قرار است در نقش شخصیت هل بول انجام دهم هستم؛ زیرا شما از یک سمت او را خیلی دوست دارید و از سمت دیگر خیلی از بابت او مطمئن نیستید.

فیلم سینمایی لوگان سال گذشته به کارگردانی جیمز منگولد به روی پرده سینماها رفت که به‌عنوان آخرین هنرنمایی هیو جکمن در نقش شخصیت ولورین محسوب می‌شد. این فیلم با داستان فوق‌العاده زیبای خود توانست تحسین افراد خیلی زیادی در حرفه سینما، به‌خصوص منتقدان را به دنبال داشته باشد. این شخصیت خشن تقریبا به مدت ۱۷ سال است که روی پرده نقره‌ای سینماها هنرنمایی می‌کند، اما در این فیلم که آخرین حضور او محسوب می‌شد، به بالاترین درجه تکامل رسیده بود و همین موضوع باعث بروز تحسین‌های بسیار زیادی شد. همین موضوع است که باعث شده فیلم لوگان اولین اثر ژانر ابرقهرمانی‌ای باشد که توانسته در مراسم اهدای جایزه اسکار در بخشی غیر از بخش‌های فنی، نامزد جایزه شود. البته پیش از این فیلم، هیث لجر هم اولین فردی بود که برای ایفای نقش در یک اثر ابرقهرمانی، در بخش بهترین بازیگر مکمل مرد نامزد جایزه شد و در نهایت هم این جایزه را از آن خود کرد. همین درجه از کیفیت است که دیوید هاربر و بقیه اعضای تیم تولید فیلم هل بوی را شیفته خود کرده و آنها به شدت قصد دارند این مسیر را در پروژه خود به کار بگیرند.

علاوه بر هاربر، ایان مک‌شین، بازیگر سریال American Gods (خدایان آمریکایی) نقش پدرخوانده‌ی پسر جهنمی به نام پروفسور ترور براتنهولم ملقب به پروفسور بروم را ایفا می‌کند. همچنین میلا یوویچ، بازیگر فیلم The Fifth Element (عنصر پنجم) قرار است نقش شخصیت منفی و منفور داستان یعنی ملکه خونین را بازی کند و ساشا لین، بازیگر فیلم American Honey (عزیز آمریکایی)، نقش آلیس موناهن را در این فیلم ایفا می‌کند. پنه‌لوپه میچل، بازیگر سریال Hemlock Grove (بیشه شوکران)، هم نقش جادوگری به نام گانیدا را ایفا خواهد کرد. دنیل دای کیم، بازیگر سریال Hawaii Five-0 (هاوایی فایو-زیرو) هم چندی پیش برای بازی در نقش بن دیمیو وارد تیم بازیگری این فیلم شد.

فیلم Hellboy: Rise of the Blood Queen قرار است در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۱ دی ۱۳۹۷) روی پرده نقره‌ای سینماها به اکران عموم دربیاید.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده