نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹

قسمت دوم فیلم Suicide Squad واقعی‌تر و جدی‌تر خواهد بود

یوئل کینامان، بازیگر نقش شخصیت ریک فلگ در فیلم Suicide Squad، گفت که قسمت دوم این فیلم جدی‌تر، واقعی‌تر و با صحنه‌های جادوگری کمتر خواهد بود.

طبق صحبت‌های یوئل کینامان، فیلم 2 Suicide Squad (جوخه انتحار 2) متفاوت‌تر از فیلم ابتدایی خواهد بود و با داستانی جدی‌تر و واقعی‌تر مواجه خواهیم شد. طبق اخبار منتشرشده، مراحل تولید قسمت دوم فیلم فانتزی و علمی-تخیلی Suicide Squad از پاییز سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد و تاریخ اکران این فیلم سال ۲۰۱۹ خواهد بود. سازندگان اندکی بعد از اکران فیلم Suicide Squad اعلام کردند که به فکر ساخت دنباله آن بوده‌اند و این فیلم قطعاً در پروژه‌های آتی دنیای سینمایی دی سی حضور خواهد داشت. البته آن زمان مشخص نبود چه کسی روی صندلی کارگردانی این فیلم خواهد نشست؛ تا این اواخر که کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) در انتخاب کارگردان این فیلم کمی جدی‌تر شد و در تکاپو‌ بود تا هرچه سریع‌تر این پروژه سروسامان بگیرد و البته این جدیت نتیجه داد و این کمپانی چندی پیش کارگردان و نویسنده این فیلم را انتخاب کرد. طبق گزارش سایت وِرایتی (Variety)، گاوین اوکانر، کارگردان فیلم‌هایی همچون Pride and Glory (غرور و افتخار)، Warrior (مبارز) و Jane Got a Gun (جِین اسلحه دارد)، به‌صورت رسمی برای نویسندگی قسمت دوم فیلم Suicide Squad انتخاب شده است و استودیوی برادران وارنر به دنبال انتخاب وی برای کارگردانی این پروژه نیز هست. کارگردان فیلم ابتدایی دیوید آیر بود.

ایرادات فیلم Suicide Squad کم نبود و شخص دیوید آیر نیز چندی پیش در سخنانی به این موضوع اعتراف کرده بود که می‌توانست استفاده بهتری از شخصیت جوکر در این فیلم داشته باشد و بهتر بود شخصیت شرور اصلی داستان جوکر باشد تا شخصیت انچنترس

به هر حال به نظر می‌رسد پروژهٔ جدید دی‌سی مراحل ساخت خود را به ترتیب و طبق برنامه طی می‌کند و طبق عکسی که یوئل کینامان چندی پیش در اینستاگرام خود منتشر کرد، بازیگران فیلم Suicide Squad تمرینات خود را آغاز کرده‌‌اند تا برای فیلمبرداری قسمت دوم این فیلم آماده باشند. در آن تصویر یوئل کینامان همراه با دو هم‌بازی دیگرش یعنی جی هرناندز (بازیگر شخصیت ال دیابلو) و جای کورتنی (بازیگر شخصیت کاپیتان بومرنگ) مشغول تمرین بودند و انتشار این تصویر سبب ایجاد گمانه‌زنی‌هایی پیرامون حضور دوباره شخصیت ال دیابلو در قسمت دوم شد.

فیلم ابتدایی Suicide Squad اصلاً به مذاق منتقدین خوش نیامد و آن‌ها نقدهای تندوتیزی بر ساخته دیوید آیر داشتند، اما در مجموع طرفداران دنیای سینمایی دی‌سی از ایدهٔ ابتدایی فیلم بدشان نیامد که گروهی از شخصیت‌های شرور و منفی به زور مجبور به تشکیل تیم و همکاری با یکدیگر برای انجام عملی قهرمانانه شدند و می‌توان گفت این فیلم پر از ایراد در بخش‌های داستانی و فنی، در نهایت اثری سرگرم‌کننده‌ برای بسیاری از تماشاچیان بود. اما در گیشه اوضاع فرق داشت و دیگر صحبت از خوب یا خوب نبودن فیلم Suicide Squad محلی از اعراب ندارد و میزان فروش این فیلم سازندگان را برای ساخت قسمت دوم قانع ساخت. بودجهٔ ساخت Suicide Squad حدود ۱۷۵ میلیون دلار بود و این فیلم در گیشه فروشی ۷۴۶ میلیون دلاری داشت. شاید کمپانی برادران وارنر از اشتباهات فیلم ابتدایی درس گرفته باشد و با ایجاد تغییراتی در قسمت دوم بتواند نظر منتقدین و سینمادوستان را نیز جلب کند.

Suicide Squad

یوئل کینامان در مصاحبه با سایت !Yahoo در مورد مجموعهٔ تلویزیونی علمی-تخیلی جدید شبکه نتفلیکس با عنوان Altered Carbon (کربن تغییریافته)، صحبت کوتاهی نیز راجع به قسمت دوم فیلم Suicide Squad داشت و گفت چه تغییرات جزئی و کوچکی می‌تواند این فیلم را به فیلمی بهتر تبدیل کند. وی در پاسخ به این سؤال که کجای کار فیلمنامهٔ فیلم ابتدایی می‌لنگید که سبب انتقادات فراوان شد، گفت که بخش پایانی و در واقع اوج فیلم. وی در ادامه جزئی‌تر به این موضوع پرداخت و از دلایل لزوم ایجاد تغییر در قسمت دوم سخن گفت. صحبت‌های یوئل کینامان را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

صحنه‌های فیلمبرداری و امور فنی عالی بود. بازیگران عالی بودند. فکر می‌کنم چندان جای تعجب نخواهد داشت که در قسمت دوم شاهد نسخهٔ جدی‌تر و واقعی‌تری نسبت به فیلم ابتدایی باشیم. فکر می‌کنم شخصیت‌ها خیلی قوی هستند و بنابراین اگر صحنه‌های جادوگری کمتری داشته باشیم، نتیجهٔ بهتری خواهیم گرفت؛ چون وجه قدرت شخصیت‌ها در مواجه با مردم واقعی بیشتر نیز به چشم می‌آید.

نکته جالب، دست گذاشتن یوئل کینامان روی بخش پایانی فیلم Suicide Squad به‌عنوان مشکل اصلی این فیلم است. تماشاچیان به خاطر دارند که در بخش پایانی این فیلم، اعضای جوخهٔ انتحار برای نبرد با شخصیت انچنترس، جادوگری که از طریق تسخیر کالبد جون مون به قدرت دست یافته بود و سعی در نابودی زمین داشت، گرد هم آمده بودند. شخصیت جون مون با نقش‌آفرینی کارا دلوین، معشوقهٔ شخصیت ریک فلگ با نقش‌آفرینی یوئل کینامان بود. شخصیت انچنترس از قدرت‌های جادویی خود برای اغوا و وسوسهٔ اعضای جوخه انتحار استفاده کرد و به آن‌ها وعدهٔ رسیدن به تمامی رؤیاهایشان را داد که البته مقاوت و همکاری شخصیت‌های داستان با یکدیگر و در نهایت تصمیم شخصیت ال دیابلو برای قربانی کردن خود، سبب از پای درآمدن شخصیت شرور انچنترس می‌شود.   

ایرادات فیلم Suicide Squad کم نبود و شخص دیوید آیر نیز چندی پیش در سخنانی به این موضوع اعتراف کرده بود که می‌توانست استفاده بهتری از شخصیت جوکر در این فیلم داشته باشد و بهتر بود شخصیت شرور اصلی داستان جوکر باشد تا شخصیت انچنترس. البته شخصیت جوکر با نقش‌آفرینی جرد لتو چندان چنگی به دل نمی‌زد و مشکلات خود را داشت، ولی در مجموع انتخاب بهتری از انچنترس بود. یوئل کینامان نیز در صحبت‌های خود با کمتر جادوگری دانستن فیلم دوم، طعنه به شخصیت نچسب انچنترس زده است. امیدواریم فیلم بعدی، ایرادات و اشکالات فیلم ابتدایی را نداشته باشد و شاید حق با یوئل کینامان باشد و انتخاب دشمن زمینی‌تر و ملموس‌تر، انتخاب بهتری باشد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده