نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۶

میشل مک لارن کارگردان فیلم Cowboy Ninja Viking خواهد بود

میشل مک لارن، کارگردان معروف و پرکار مجموعه‌های تلویزیونی، نسخهٔ سینمایی کمیک Cowboy Ninja Viking را برای استودیو یونیورسال کارگردانی خواهد کرد.

میشل مک‌لارن، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ کانادایی، قرار است نسخهٔ سینمایی مجموعه داستان‌های کمیک Cowboy Ninja Viking را کارگردانی کند و بازیگر نقش اصلی این فیلم نیز به احتمال فراوان کریس پرت خواهد بود. خود بهتر می‌دانید که فیلم‌های ساخته‌شده از روی کتاب‌های کمیک، امروزه بیشترین سود را برای سازندگان در هالیوود به ارمغان می‌آورند و این دسته از کتاب‌ها و داستان‌ها برای استودیوهای فیلمسازی حکم معدن طلا را دارند؛ تنها لازم است سازندگان، چهارچوب داستانی مورد نظر را بیابند (اگر چهارچوبی وجود داشته باشد) و با افزودن چاشنی جلوه‌های ویژه هم تماشاچیان را دو ساعت سرگرم و هم جیب خود را پر کنند. هر روزه نیز دنیایی جدید معرفی می‌شود و دیگر دنیای سینمایی مارول کمپانی دیزنی (Disney Compnay) و دنیای سینمایی دی سی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros)، تنها کمیک‌سازان سینمای هالیوود نیستند که فیلم‌های مخصوص به شخصیت‌های کتاب‌های کمیک خود را می‌سازند. تعداد ناشران آثار کمیک کم نیست و انتشاراتی همچون Dark Horse، کمپانی Valiant و مؤسسه نشر آثار کمیک Image، در این زمینه بسیار فعال هستند. کمپانی‌هایی همچون سونی پیکچرز (Sony Pictures)، لاینزگیت (Lionsgate) و یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) نیز از دیگر فعالان ساخت فیلم‌های کمیکی هستند که دنیای سینمایی خود را خلق کرده‌اند یا در آینده‌ای نزدیک خلق خواهند کرد.  

سازندگان چندین سال است که درگیر ساخت فیلم لایو اکشن Cowboy Ninja Viking هستند. در ابتدا و در سال ۲۰۱۲ میلادی بود که کمپانی یونیورسال امتیاز ساخت نسخهٔ سینمایی این مجموعه داستانی کمیک را به دست آورد و قرار بود مارک فارستر، کارگردان فیلم‌هایی همچون Stay (بمان) و World War Z (جنگ جهانی زد)، کارگردانی پروژه ذکرشده را بر عهده داشته باشد. اما خیلی زود مارک فارستر از پروژه کمیکی یونیورسال کناره‌گیری کرد و مسئولان این کمپانی تصمیم گرفتند کارگردانی نسخهٔ سینمایی Cowboy Ninja Viking را به کارگردانان فیلم John Wick (جان ویک)، یعنی دیوید لیچ و چاد استاهلسکی بسپارند. این موضوع به‌صورت رسمی اعلام نشد؛ با این حال بازیگر منتخب این دو کارگردان برای بازی در نقش شخصیت اصلی این مجموعه، کریس پرت بود و بعد از جدا شدن آن‌ها، همچنان نام بازیگر محبوب مجموعه فیلم‌های Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) برای نقش‌آفرینی در پروژه جدید یونیورسال مطرح می‌شود. اکنون نیز در خبری جدید اعلام شد که کارگردان انتخاب‌شده برای ساخت فیلم Cowboy Ninja Viking، میشل مک‌لارن است که ید طولایی در ساخت مجموعه‌های تلویزیونی دارد.

Cowboy Ninja Viking

طبق گزارش سایت ورایتی، کمپانی یونیورسال، میشل مک‌لارن را برای کارگردانی نسخهٔ سینمایی Cowboy Ninja Viking انتخاب کرده است. میشل مک‌لارن تاکنون فیلم بلند سینمایی نساخته است، اما باید به این نکته اشاره داشته باشیم که زمانی کمپانی برادران وارنر برای کارگردانی فیلم Wonder Woman (واندر وومن)، میشل مک‌لارن را در نظر گرفته بود که البته در نهایت ساخت این فیلم به پتی جنکینز رسید و وی نیز به‌خوبی از پس کار خود برآمد. لازم به ذکر است که میشل مک‌لارن احتمالاً کارگردانی فیلم The Nightingale (بلبل) را نیز بر عهده خواهد داشت؛ این فیلم قرار است بر اساس رمانی با همین عنوان، نوشته کریستین هانا ساخته شود و داستان آن در مورد دو خواهر فرانسوی در جنگ جهانی دوم است که در زمان اشغال فرانسه توسط نیروهای نازی، تصمیم به مقاومت گرفته‌اند و البته در انتها برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. این فیلم برای اکران در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷) در نظر گرفته شده است. احتمالاً مراحل ساخت فیلم The Nightingale سبب عقب افتادن پروژه Cowboy Ninja Viking خواهد شد. در هر صورت بی‌تجربگی میشل مک‌لارن در ساخت فیلم‌های بلند سینمایی چندان نگران‌کننده نیست و وی به قدری در تلویزیون فعال بوده است که مطمئناً مشکلی برای خو گرفتن با محیط جدید نخواهد داشت. از مجموعه‌های تلویزیونی معروفی که میشل مک‌لارن سابقهٔ کارگردانی برخی قسمت‌های آن‌ها را داشته است می‌توان به Modern Family (خانوادهٔ امروزی)، Westworld (وست‌ورلد)، Better Call Saul (بهتره با ساول تماس بگیری)، Game of Thrones (بازی تاج و تخت)، Breaking Bad (برکینگ بد) و The X-Files (پرونده‌های ایکس) اشاره داشت.

بی‌تجربگی میشل مک‌لارن در ساخت فیلم‌های بلند سینمایی چندان نگران‌کننده نیست و وی به قدری در تلویزیون فعال بوده است که مطمئناً مشکلی برای خو گرفتن با محیط جدید نخواهد داشت

با توجه به کارنامهٔ کاری موفق میشل مک‌لارن، باید گفت استعداد وی در این سال‌ها زیاد مورد توجه قرار نگرفته بود و سازندگان تنها وی را به‌عنوان کارگردان سریال در نظر می‌گرفتند. وی نه‌تنها کارگردانی برخی از برترین مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های اخیر را بر عهده داشته است، بلکه مدیریت اجرایی مجموعه‌هایی همچون The X-Files ،Breaking Bad و چند مجموعه دیگر را نیز در کارنامه دارد. گویا میشل مک‌لارن تنها کارگردان زن در نظر گرفته‌شده برای ساخت نسخهٔ سینمایی Cowboy Ninja Viking نبوده است و طبق برخی گزارش‌ها، کریس پرت که یکی از تهیه‌کنندگان این پروژه نیز به شمار می‌رود، تأکید زیادی به انتخاب کارگردان زن داشته است و جنیفر یو نلسون دیگر گزینهٔ کارگردانی این فیلم کمیکی بوده است؛ وی کارگردانی قسمت‌های دوم و سوم انیمیشن Kung Fu Panda (پاندای کونگ‌فو‌کار) را بر عهده داشته است.  

فیلم Cowboy Ninja Viking احتمالاً تابستان سال آینده میلادی راهی سالن‌های سینما خواهد شد و گزارش‌ها نشان می‌دهند که مراحل تولید این فیلم از ماه ژوئن (خرداد یا تیرماه) آغاز خواهد شد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، زمان زیادی به معرفی بازیگران و دیگر عوامل سازنده این فیلم باقی نمانده است. کریگ مزین، یکی از نویسندگان فیلم کمدی The Hangover Part II (خماری: قسمت دوم)، تقریباً پیش‌نویس فیلمنامه را تکمیل کرده است. کریس پرت قرار است نقش شخصیت دانکن را ایفا کند که قاتلی دچار بیماری اختلال تجزیه هویت است و از مهارت‌های مختلف سه شخصیت درونی خود بهره می‌برد؛ شخصیت‌های کابوی، نینجا و وایکینگ.

گفتنی است فیلم Cowboy Ninja Viking در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ تیرماه ۱۳۹۸) اکران خواهد شد. 

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده