نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

پروژه بعدی کلینت ایستوود مشخص شد

فیلم بعدی کلینت ایستوود در مورد قاچاقچی مواد مخدر ۹۰ ساله‌ای خواهد و به احتمال فراوان ایستوود علاوه بر کارگردانی، بازی در نقش اصلی را نیز بر عهده خواهد داشت.

کلینت ایستوود، هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ قدیمی و افسانه‌ای سینمای هالیوود، کارگردانی فیلم درام The Mule (قاچاقچی – فردی که مواد مخدر را در بدن خود جاسازی می‌کند) که برگرفته از داستانی واقعی است را کارگردانی خواهد کرد؛ داستان این فیلم در مورد پیرمرد ۹۰ ساله‌ای به نام لئو شارپ است که محموله‌های مواد مخدر را جابه‌جا می‌کند.

با وجود اینکه کلینت ایستوود نزدیک رسیدن به سن ۹۰ سالگی است، ولی همچنان یکی از کارگردانان پرکار سینمای هالیوود است و دائمأ سر خود را مشغول ساخت پروژه‌ای نگه داشته و همچنان تب‌وتاب دوران جوانی را دارد. در چند سال اخیر وی ساخت فیلم‌های قهرمانانهٔ ملی را در دستور کار قرار داده بود که اولین فیلم، یعنی فیلم American Sniper (تک‌تیرانداز آمریکایی) در ۲۰۱۴ اکران شد و در شش بخش بهترین فیلم، بهترین تدوین فیلم، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا، بهترین فیلم‌نامهٔ اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد، در هشتادوهفتمین مراسم سالیانه اسکار نامزد دریافت جایزه شد. کرس کایل با نقش‌آفرینی بردلی کوپر، قهرمان این فیلم بود. سپس در سال ۲۰۱۶، شاهد اکران فیلم درام و زندگینامه‌ای Sully (سالی) با نقش‌آفرینی تام هنکس در نقش چسلی سالی سولنبرگر، یکی دیگر از قهرمانان آمریکایی بودیم که توانسته بود پرواز ۱۵۴۹ یو اس ایرویز را که با مشکل فنی روبه‌رو شده بود، به‌صورت موفقیت‌آمیز بر روی رودخانهٔ هادسون فرود آورد. چند ماه پیش نیز فیلمبرداری فیلم The 15:17 to Paris (قطار ۱۵:۱۷ دقیقه به پاریس) که به‌نوعی می‌توان گفت قسمت سوم این سه‌گانه قهرمانان ملی است آغاز شد. داستان این فیلم درباره‌ٔ سه سرباز آمریکایی است که با اقدامات خود مانع از اجرای نقشه‌ای تروریستی در قطاری سریع‌السیر می‌شوند؛ این فیلم نیز بر اساس رویدادی واقعی ساخته شده است. این سه قهرمان الکس اسکارلاتوس، عضو گارد ملی ایالات ارگان، اسپنسر استون، خلبان نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا و آنتونی سدلر بودند. از نکات جالب توجه‌ای که در مورد فیلم The 15:17 to Paris وجود دارد این است که این سه نفر نقش خود را در این فیلم ایفا خواهند کرد. از دیگر بازیگران این فیلم نیز می‌توان به جینا فیشر، ری کوراسانی، پاول مایک ویلیامز، مکس ایووتین، باریس قیصر، کول ایشن‌برگر، ویلیام جنینگز و جودی گریر اشاره کرد. فیلم‌نامه‌ این فیلم را دوروتی بیلسکال و بر اساس کتابی با عنوان The 15:17 to Paris: The True Story of a Terrorist, a Train, and Three American Heroes (قطار ۱۵:۱۷ دقیقه به پاریس: داستان واقعی یک تروریست، یک قطار و سه قهرمان آمریکایی) به رشته‌ تحریر درآورده است. نویسندگان این کتاب هم آنتونی سدلر، الکس اسکارلاتوس، اسپنسر استون و جفری ای. استرن بودند. کلینت ایستوود به همراه تیم مور، کریستینا ریورا و جسیکا مِیِر، تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. مدیر تولید اجرایی این فیلم نیز بروس برمن است. 

همان طور که گفتیم در چند سال اخیر کلینت ایستوود علاقه زیادی به ساخت فیلم در مورد قهرمانان ملی کشور خود داشته است، ولی پروژهٔ جدید وی متفاوت از سه فیلم گذشته به نظر می‌رسد، البته اگر پیرمرد ۹۰ ساله‌ای را که در این سن‌وسال قاچاق مواد مخدر می‌کند را نوعی قهرمان ندانیم! برخلاف سه فیلم گذشته که کلینت ایستوود تنها در پشت صحنه حضور داشت، در فیلم The Mule وی علاوه بر کارگردانی، ایفاگر نقش اصلی نیز خواهد بود.

Eastwood-Hanks

اطلاعات فیلم جدید را سایت Tracking Board منتشر کرده است و در گزارش این سایت آمده است اگر کلینت ایستوود در فیلم The Mule بخواهد ایفای نقش کند، وی نقش لئو شارپ را خواهد داشت؛ طبق این گزارش، تهیه‌کنندگی فیلم جدید نیز بر عهده کلینت ایستوود خواهد بود. طبق سنت همیشگی، تهیه و توزیع این فیلم ایستوود نیز بر عهده کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) است. نگارش نسخهٔ نهایی فیلمنامه بر عهده دیو هالستین، نویسندهٔ هشت اپیزود سریال کمدی سیاه و درام Weeds (علف) است. نسخه اصلی و ابتدایی فیلمنامهٔ The Mule، توسط نیک شنک، نویسنده فیلمنامهٔ Gran Torino (گرن تورینو) بوده است.

ساخت فیلمی در مورد سوداگر مواد مخدری که سن‌وسال زیادی دارد و تحت تعقیب اداره مبارزه با مواد مخدر است، ناخودآگاه ما را به یاد فیلم‌های کمدی سیاه برادران کوئن می‌اندازد

داستان زندگی جالب لئو شارپ کاملاً مناسب برای تبدیل شدن به فیلمی سینمایی است؛ لئو شارپ پس از انجام خدمت در جنگ جهانی دوم که توانست مدال برنزی لیاقت و شجاعت را نیز به دست آورد، به باغداری و سبزی‌کاری و پرورش میوه و سبزیجات روی آورد و نامی هم برای خود دست‌وپا کرد، اما لئو شارپ علایق دیگری نیز داشت و یکی از منابع درآمد وی، قاچاق مواد مخدر برای کارتل سینالوآ در دههٔ ۸۰ میلادی بود. شارپ در سال ۲۰۱۱ به جرم داشتن حدود ۹۰ کیلوگرم کوکایین دستگیر شد. وی بسیار خوش‌شانس بود که محکومیت سنگینی برایش در نظر نگرفتند و تنها ۳ سال را در زندان سپری کرد؛ وکیل وی موفق شده با ادعای اینکه لئو شارپ مشاعر درستی نداشته و به زوال عقلی دچار است، میزان محکومیت وی را بسیار کاهش دهد. لئو شارپ در دسامبر سال ۲۰۱۶ درگذشت و از وی به‌عنوان پیرترین قاچاقچی مواد مخدر یاد می‌شود. در سال ۲۰۱۴ تلاش‌هایی برای ساخت فیلمی از داستان زندگی لئو شارپ شده بود و قرار بود کمپانی Imperative Entertainment، ساخت این فیلم را به کارگردان فیلم Zombieland (زامبی‌لند)، یعنی روبن فلیشر بسپارد.

ساخت فیلمی در مورد سوداگر مواد مخدری که سن‌وسال زیادی دارد و تحت تعقیب ادارهٔ مبارزه با مواد مخدر است، ناخودآگاه ما را به یاد فیلم‌های کمدی سیاه برادران کوئن می‌اندازد و جالب خواهد بود که کلینت ایستوود این داستان را چگونه به تصویر خواهد کشید. کلینت ایستوود را با فیلم‌های سرراست و درام‌های کلاسیکش می‌شناسند و فیلم‌های اخیر این کارگردان بزرگ نیز امضای وی را به همراه داشتند، البته ایستوود گهگاه در دوران کاری خود این مرز را شکسته و روندی متفاوت را در پیش گرفته است، شاید این مرتبه نیز همین طور باشد و دلیل اصلی قبول کارگردانی این پروژه، ایجاد کردن چالشی جدید برای خود بوده است. فیلم‌های کلینت ایستوود همیشه سطح مشخصی از کیفیت را حفظ کرده و مطمئناً سینمادوستان بی‌صبرانه منتظر پروژهٔ جدید این کارگردان دوست‌داشتنی خواهند بود.

در مورد‌ آخرین پروژه ایستوود نیز باید گفت پس از اعلام این موضوع که کلینت ایستوود بزرگ قرار است کارگردانی فیلم The 15:17 to Paris را بر عهده داشته باشد، بسیاری حدس زدند که این فیلم در مراسم اسکار امسال شرکت خواهد کرد و شانس بالایی را برای نامزدی در بخش‌های مختلف و برنده شدن جایزه اسکار برایش قائل شده بودند؛ اتفاقی که معمولاً در مورد اکثر فیلم‌هایی که کلینت ایستوود کارگردانی کرده افتاده است. در هر حال تاریخ اکران اعلام‌شده عملاً حضور این فیلم را در نودمین مراسم اسکار غیرممکن کرده است. کمپانی برادران وارنر تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن‌ماه) را برای اکران فیلم The 15:17 to Paris تأیید کرده است. گفتنی است مراسم اسکار در تاریخ ۴ مارس (۱۳ اسفندماه) برگزار می‌شود.

آخرین فیلمی که از این کارگردان قدیمی به روی پرده سینما رفت، فیلم درام و زندگینامه‌ای Sully بود که در این فیلم بازیگرانی همچون تام هنکس، آرون اکهارت، لورا لینی، هولت مک‌کالانی و جری فرارا به ایفای نقش پرداختند. این فیلم نیز همچون اکثر ساخته‌های کلینت ایستوود با تحسین و استقبال فراوانی از سوی منتقدین و تماشاچیان همراه شد. بودجه ساخت فیلم Sully حدود ۶۰ میلیون دلار بود و در گیشه ۲۳۸ میلیون دلار فروش داشت. 

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده