نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲

علاقه استیون دنایت به کارگردانی فیلم Man of Steel 2

قسمت دوم فیلم Man of Steel از پروژه‌های بسیار مهم دی‌سی است و از همین رو کارگردانان زیادی مایل به ساخت آن هستند و استیون اس دنایت جدیدترین کارگردانی است که برای ساخت این فیلم ابراز علاقه کرده است.  

یکی از فیلم‌هایی که دنیای سینمایی دی سی امید زیادی به قست دوم آن دارد و البته امیدوار است این فیلم بتواند دی‌سی را دوباره به روزهای خوب خود بازگرداند، قسمت دوم فیلم Man of Steel (مرد پولادین) است. استیون اس. دنایت، کارگردان یکی از قسمت‌های مجموعهٔ تلویزیونی Daredevil (دردِویل)، آخرین شخصی است که برای نشستن روی صندلی کارگردانی قسمت دوم این فیلم ابرقهرمانی ابراز علاقه کرده است.

فیلم ابتدایی Man of Steel آغازکننده دنیای ابرقهرمانی مشترکی شد که کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) صاحب آن بود. هنری کویل نقش اصلی فیلم Man of Steel زک اسنایدر را بر عهده داشت و این فیلم قرار بود جای سه‌گانه بتمن کریستوفر نولان را بگیرد و در واقع همان راه را ادامه دهد. فیلم تیر‌ه‌وتار زک اسنایدر با بازخوردهای متفاوتی در میان منتقدان و تماشاچیان همراه بود. با وجود آنکه طرفداران این فیلم کم نبودند و نیستند، ولی تقریباً به همان اندازه طرفداران قدیمی شخصیت سوپرمن و منتقدان متفق‌القول و یک‌صدا اعلام داشتند که زک اسنایدر متوجه نشده و درک نکرده که چه چیزی آخرین فرزند کریپتون را مبدل به ابرقهرمان کرده است. داستان آن فیلم در مورد نابودی سیاره کریپتون و سقوط امپراتوری بود و پدر و مادر کال ال/سوپرمن، فرزند خود را رهسپار سیاره زمین کردند و کلارک کنت/سوپرمن در نهایت به ناجی سیاره زمین تبدیل می‌شود. فیلم Man of Steel در گیشه عملکرد نسبتاً خوبی داشت و با بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری، نزدیک ۶۶۸ میلیون دلار فروش کرد. در آن فیلم بازیگرانی همچون هنری کویل، امی آدامز، راسل کرو، مایکل شنون، کوین کاستنر، دیان لین و لارنس فیش‌بورن حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.  

در چند وقت اخیر خبرهایی راجع به ساخت قسمت دوم این منتشر شده است و تغییر برنامه‌های دی‌سی، بسیاری از طرفداران شخصیت سوپرمن را به ساخت و اکران هرچه زودتر قسمت دوم فیلم Man of Steel امیدوار کرده است. با این حال آنچه مشخص است عدم حضور زک اسنایدر در پروژه جدید خواهد بود و اینکه چه کسی قرار است جایگزین وی شود هنوز مشخص نیست.

Deknight

یکی از طرفداران در توییتر از کارگردان فیلم مورد انتظار Pacific Rim: Uprising (حاشیه اقیانوس آرام: طغیان) پرسیده است که نظر وی در رابطه با کارگردانی قسمت دوم فیلم Man of Steel چیست که استیون اس. دنایت پاسخ وی را با جمله‌ٔ معروف Up, up and away شخصیت سوپرمن داده است و غیرمستقیم علاقه خود را برای کارگردانی فیلم جدید این شخصیت نشان داده است.  

کارگردانی فیلمی از شخصیت سوپرمن، پروژه رؤیایی بسیاری از کارگردانان است و استیون اس. نایت نیز این روزها با کارگردانی فیلم Pacific Rim: Uprising یکی از نام‌های مطرح سینمای هالیوود است و بعد از اکران این فیلم بهتر می‌توان راجع به کیفیت کاری وی اظهارنظر کرد. استیون اس. دنایت نویسندگی قسمت‌هایی از مجموعه‌های تلویزیونی Angel (آنجل)، Buffy the Vampire Slayer (بافی قاتل خون‌آشام‌ها) و Smallville (اسمالویل) را در کارنامهٔ کاری خود دارد و بعد از این سه مجموعه، معروف‌ترین مجموعه‌ای که استیون اس. دنایت را با آن می‌شناسند و وی خالق آن به شمار می‌رود، مجموعهٔ تلویزیونی تاریخی و درام محبوب شبکه STARZ، یعنی Spartacus (اسپارتاکوس) است. نکته جالب، همکاری استیون اس. دنایت با مجموعهٔ تلویزیونی Smallville است که این مجموعه به‌نوعی پیش‌درآمدی بر داستان‌های سوپرمن بود. با توجه به اینکه دنایت با دنیای کریپتونی‌ها چندان بیگانه نیست، شاید انتخاب وی برای کارگردانی قسمت دوم فیلم Man of Steel انتخاب بدی نباشد.

نکته جالب، همکاری استیون اس. دنایت با مجموعهٔ تلویزیونی Smallville است که این مجموعه به‌نوعی پیش‌درآمدی بر داستان‌های سوپرمن بود. با توجه به اینکه دنایت با دنیای کریپتونی‌ها چندان بیگانه نیست، شاید انتخاب وی برای کارگردانی قسمت دوم فیلم Man of Steel انتخاب بدی نباشد

این‌طور که به نظر می‌رسد دنیای سینمایی دی‌سی دیگر چندان علاقه‌ای به فضای فیلم‌های زک اسنایدر ندارد و احتمالاً فیلم بعدی شخصیت سوپرمن، فیلمی روشن‌تر و امیدبخش‌تر خواهد بود و بُعد متفاوت‌تری را از آنچه زک اسنایدر از کال ال به تصویر کشید شاهد خواهیم بود. با این حال با توجه به آنچه از استیون اس. دنایت پیش‌تر در مجموعه‌های Smallville و Daredevil دیده‌ایم، نباید از وی انتظار خلق فضای خیلی شادی را داشت و تِم کلی آثار وی با وجود متفاوت بودن، آنچنان روشن نیستند. از طرفی شاید بهتر باشد فضای شاد فیلم هم کنترل شود و دی‌سی از فیلم Justice League (لیگ عدالت) درس بگیرد که شوخی‌های زیاد و فضا را بیش از اندازه کمدی کردن، در انتها نتیجهٔ خیلی خوبی نخواهد داشت. فیلم Wonder Woman (واندر وومن) پتی جنکینز تا حدودی در این زمینه موفق عمل کرد و توانست بالانسی را بین فضای تیره‌وتار و روشنی و امید به وجود آورد.

پیش‌تر متیو وان، کارگردان فیلم X-Men: First Class (مردان ایکس: کلاس اول) و فیلم Kingsman: The Secret Service (کینگزمن: سرویس مخفی)، تأیید کرده بود که با کمپانی برادران وارنر در مورد امکان ساخت قسمت دوم فیلم کمیکی و ابرقهرمانی Man of Steel مذاکراتی داشته است، ولی دیگر نامی از وی آورده نشد و بعید است این پروژه به متیو وان سپرده شود. هنوز مشخص نیست در چه تاریخی فیلم جدید شخصیت سوپرمن اکران خواهد شد، ولی خبرهایی به گوش می‌رسد که پس از اکران فیلم Shazam (شَزَم)، نوبت به قسمت دوم Man of Steel خواهد رسید. فیلم Shazam به احتمال فراوان در تاریخ ۵ آوریل سال ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۸) اکران خواهد شد.

در هر حال طرفداران فیلم Man of Steel چند سالی می‌شود که مشتاقانه پیگیر اخبار مربوط به ساخت قسمت دوم این فیلم هستند و برخی اوقات کمپانی برادران وارنر نیز اشاراتی به این موضوع داشت، اما تا این لحظه هیچ‌گونه پیشرفتی در روند ساخت قسمت دوم فیلم Man of Steel دیده نمی‌شود. طبق گزارشی که چندی پیش منتشر شد، هنوز حتی فیلمنامه قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی Man of Steel نوشته نشده است.

آخرین پروژه‌ استیون اس. دنایت، فیلم Pacific Rim: Uprising است که در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۱۸ (۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۷) اکران خواهد شد. جان بویگا، کیلی اسپنی، جینگ تیان، اسکات ایستوود، لیلی جی، وسلی وانگ، لن ینگینگ، کیان یونگچن، رینکو کیکوچی، چارلی دی، بورن گورمن، ایوانا ساکنو، کاران برار، ماکنیو آراتا، شرلی رودریگز، ژانگ جین، لیوی میدن، آدریا آرجونا، راحات آدامز، چن زیتونگ و جو جو از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Pacific Rim: Uprising حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده