// شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵

معرفی فیلم های جشنواره فجر: بانو قدس ایران

مستند بانو قدس ایران، نخستین اثری است که به طور کامل ما را با زندگی شخصی امام خمینی (ره) و همسر ایشان آشنا خواهد کرد.

امسال در بخش مستندهای حاضر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، شاهد حضور مصطفی رزاق کریمی با مستندی به نام بانو قدس ایران درباره زندگی همسر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران هستیم. مرحومه بانو خدیجه ثقفی، حدود ۶۰ سال زندگی مشترک با امام خمینی (ره) را تجربه کردند و رزاق کریمی اولین کسی است که توانست با اجازه حاج حسن خمینی وارد اتاق امام شود و تحقیقات خود را برای ساخت مستند آغاز کند.

به گفته رزاق کریمی، نگارش سناریوی این مستند حدود ۶ ماه طول کشیده است و برای بار اول قرار بود در جشنواره سینما حقیقت به نمایش دربیاید که به درخواست خود عروج فیلم، تهیه‌کننده این مستند، از جشنواره کنار گذاشته شد. کارگردان فیلم نیز اذعان کرد که به خاطر متفاوت بودن این مستند با سایر آثارش، قصد دارد موارد بیشتری را در آن بگنجاند و اثری کامل را تحویل مخاطب بدهد و همین باعث شد تا شاهد رونمایی از این اثر در جشنواره فیلم فجر باشیم. در پایان می‌توانید اسامی عوامل سازنده مستند بانو قدس ایران را مشاهده کنید.

عوامل: نویسنده و کارگردان: مصطفی رزاق کریمی، تهیه کننده: عروج فیلم، پژوهشگران: زهرا بنی‌پور و اعظم بهروز، تصویربردار: رضا تیموری، صدابردار: شاهین پور داداشی، صداگذاری و تدوین: محمد پورفر، آهنگساز: صبا ندایی و آرمین خیرابی، گوینده متن: مریم واعظ‌پور

بانو قدس ایران


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده