نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵

علاقه دنیس ویلنوو به کارگردانی قسمت سوم Sicario

دنیس ویلنوو که کارگردانی فیلم متفاوت، خوش‌ساخت و موفق Sicario (سیکاریو) را بر عهده داشت، علاقمند است که کارگردانی فیلم سوم این مجموعه را نیز بر عهده گیرد.

این روزها در تقویم کاری دنیس ویلنوو نمی‌توان وقت خالی پیدا کرد. مهم‌ترین پروژه فعلی این کارگردان، فیلم ریبوت Dune (تل ماسه) است که انتظار می‌رود همچون تمام آثار پیشین وی، اثری باکیفیت و متفاوت باشد؛ با علم به این موضوع که رمان حماسی و علمی تخیلی فرانک هربرت یکی از رمان‌های مورد علاقه‌ٔ دوران کودکی دنیس ویلنوو بوده است. همین تقویم کاری شلوغ و پروژه‌های پشت سر هم سبب شد که وی نتواند اولین دنبالهٔ فیلم موفق Sicario (سیکاریو) را خود کارگردانی کند. در سال ۲۰۱۵، فیلم Sicario به کارگردانی دنیس ویلنوو و با بازی بازیگرانی همچون امیلی بلانت، بنیسیو دل تورو، جاش برولین، ویکتور گاربر، جان برنثال و دنیل کالویا، به روی پرده‌های سینما رفت و با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه شد. با این حال، فیلم Sicario که با بودجه‌ای حدود ۳۰ میلیون دلار ساخته شده بود، تنها ۸۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و همین میزان فروش سبب شد کمپانی لاینزگیت از ساخت و انتشار دنبالهٔ این فیلم انصراف دهد و کمپانی سونی و کلمبیا پیکچرز ساخت و انتشار دنباله فیلم Sicario را بر عهده گرفتند. فضای تاریک و خشونت بی‌پرده فیلم ابتدایی که در رابطه با کارتل مواد مخدر مکزیک بود و در کنار آن نقش‌آفرینی عالی بازیگران، فیلم دنیس ویلنوو را به‌عنوان یکی از بهترین‌های ژانر جنایی و تریلر معرفی کرد. امیلی بلانت در نقش کیت میسی، نقش‌آفرینی متفاوتی از خود به نمایش گذاشت و در واقع چنان در نقش خود غرق شد و چنان فشاری را برای بازی در فیلم ابتدایی تحمل کرد که ترجیح داد در دنبالهٔ Sicario حضور نداشته باشد!

دنیای غم‌افزا، تاریک و تلخ فیلم ابتدایی و قلع و قمع شدن بسیاری از شخصیت‌ها، کار را برای ساخت دنبالهٔ Sicario سخت کرده بود، اما برخلاف انتظارات، خیلی زود از سوی سازندگان، چراغ سبز ساخت دنبالهٔ این فیلم با عنوان Sicario 2: Soldado (سیکاریو ۲: سولدادو) داده شد. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، در فیلم جدید امیلی بلانت حضور نخواهد داشت، ولی حضور بنیسیو دل تورو و جاش برولین در قسمت دوم قطعی است. مراحل ساخت فیلم Sicario 2: Soldado با فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) همزمان شده بود و دنیس ویلنوو نیز به همین دلیل از این پروژه انصراف داد. کارگردانی فیلم جدید بر عهده استفانو سولیما، کارگردان سریال Gomorrah (گومورا) و کار نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده تیلور شریدان، نویسندهٔ فیلم Sicario بوده است.

Denis

مجله امپایر مصاحبه‌ای با اد مک‌دانل، تهیه‌کنندهٔ مجموعهٔ Sicario داشت و وی در صحبت‌های خود از علاقه دنیس ویلنوو به کارگردانی قسمت سوم این مجموعه سخن گفت. وی در این رابطه چنین گفت:

دنیس ویلنوو خیلی دوست داشت که می‌توانست قسمت دوم را هم کارگردانی کند. حتی در مورد اینکه وی کارگردانی قسمت سوم را بر عهده داشته باشد صحبت‌هایی کردیم و باید این مجموعه قسمت سومی هم داشته باشد. او گفت اگر می‌توانست و وقتش آزاد بود همین فردای اکران Sicario، فیلم دوم را کارگردانی می‌کرد، ولی خب همگی می‌‌دانستیم که وی درگیر ساخت بلید رانر ۲۰۴۹ است.

انتظار می‌رفت پس از فیلم Blade Runner 2049، دنیس ویلنوو کمی به خودش استراحت بدهد، ولی پروژهٔ وسوسه‌کنندهٔ Dune بار دیگر وی را به پشت صحنه بازگردانده است. وی همچنین قرار است فیلم Cleopatra (کلئوپاترا) کمپانی سونی را با درجهٔ سنی R کارگردانی کند

مطمئناً خبر بازگشت دنیس ویلنوو به مجموعهٔ Sicario خبری فوق‌العاده است؛ البته اگر قسمت سومی در کار باشد. اگر هم قسمت سومی در کار باشد با توجه به تقویم کاری شلوغ دنیس ویلنوو، به نظر نباید به این زودی‌ها منتظر خبری در مورد آن باشیم. دنیس ویلنوو این چند سال بدون وقفه و بدون استراحت در حال فیلمسازی بوده است و از سال ۲۰۱۳ با ساخت فیلم Prisoners (زندانیان)، پشت سر هم هر سال یک فیلم ساخته است؛ Enemy (دشمن) در سال ۲۰۱۴، Sicario (سیکاریو) در سال ۲۰۱۵، Arrival (ورود) در سال ۲۰۱۶ و آخرین فیلم وی که Blade Runner 2049 بود و سال گذشته میلادی اکران شد. انتظار می‌رفت پس از فیلم Blade Runner 2049، دنیس ویلنوو کمی به خودش استراحت بدهد، ولی پروژهٔ وسوسه‌کنندهٔ Dune بار دیگر وی را به پشت صحنه بازگردانده است. وی همچنین قرار است فیلم Cleopatra (کلئوپاترا) کمپانی سونی را با درجهٔ سنی R کارگردانی کند؛ صحبت‌های دیوید اسکاپرا، نویسنده فیلم Cleopatra، در توصیف فیلم جدید کمپانی سونی به تریلری سیاسی، دلیل اصرار این کمپانی بر سپردن کارگردانی این فیلم به شخصی همچون دنیس ویلنوو را آشکار می‌سازد. شاید این روزها دنیس ویلنوو درگیر دنیای فیلم های علمی تخیلی شده باشد، اما یکی از بهترین و متفاوت‌ترین فیلم‌های این کارگردان فرانسوی-کانادایی در سالیان اخیر، فیلم Sicario بوده است؛ تریلری که خون و سیاست‌های پشت پرده و کثیف در آن حرف اول و آخر را می‌زد. بد نیست بدین موضوع نیز اشاره داشته باشیم که نام دنیس ویلنوو همچنان به‌عنوان یکی از کارگردانان احتمالی فیلم جدید جیمز باند نیز مطرح می‌شود.

در فیلم Soldado، الخاندرو گیلیک با بازی بنیسیو دل تورو و مت گریور با بازی جاش برولین، بار دیگر وارد جنگی علیه قاچاق مواد مخدر که در مرز مکزیک و آمریکا در حال گسترش است، می‌شوند و باید با مشکلات جدید و بزرگ‌تری روبه‌رو شوند. این‌طور که به نظر می‌رسد دنبالهٔ فیلم Sicario حتی از قسمت اول نیز تاریک‌تر است و صحنه‌های خشن بیشتری خواهد داشت.

فیلم Sicario 2: Soldado قرار است در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸ (۸ تیرماه ۱۳۹۷) اکران شود.

آخرین فیلمی که از دنیس ویلنوو به روی پرده رفت، فیلم Blade Runner 2049 بود. این فیلم با بودجه ساخت نزدیک ۱۸۵ میلیون دلاری خود، تاکنون حدود ۲۶۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است. از بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند می‌توان به هریسون فورد، رایان گاسلینگ، رابین رایت، دیوید باتیستا، لنی جیمز، جرد لتو و آنا د آرماس اشاره داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده