نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

تهیه کننده سریال Agents of S.H.I.E.L.D به فیلم Uncharted پیوست

طبق گزارشی جدید، قرار است فیلمنامه فیلم آنچارتد (Uncharted)، توسط تهیه کننده سریال ماموران شیلد (Agents of S.H.I.E.L.D) یعنی ریف جادکینز بازنویسی شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون اعلام شده که قرار است فیلمنامه فیلم Uncharted (آنچارتد)، توسط نویسنده و تهیه کننده سریال Agents of S.H.I.E.L.D. (ماموران شیلد) یعنی ریف جادکینز بازنویسی شود. فیلم آنچارتد اقتباسی از بازی فوق‌العاده محبوب و تحسین شده استودیو ناتی داگ که با همین نام است و در حال حاضر تقریبا نزدیک به یک دهه است که در مرحله تولید به سر می‌برد. در ابتدا، اینگونه اعلام شده بود که لایو اکشنی قرار است به صورت مستقیم از نسخه بازی ویدیویی خود اقتباس شود و بر همین اساس قرار بود یکی از دو بازیگر مطرح شده یعنی مارک والبرگ یا ناتان فیلیون، نقش شخصیت اصلی داستان یعنی نیتن دریک را ایفا کند. اما از زمانی که تام هالند، ایده‌هایی درباره داستان پیش درآمد این اثر مطرح کرد و باب میل سازندگان قرار گرفت، دیگر خیلی از مسائل نسبت به قبل متفاوت شد و همه چیز تغییر کرد.

همانطور که در اخبار قبلی مرتبط با این فیلم منتشر شده بود، چندی پیش تام هالند بازیگر فیلم Spider-Man: Homecoming (اسپایدرمن: بازگشت به خانه) به تیم بازیگر این اثر پیوسته و قرار است نقش جوانی‌های نیتن دریک را ایفا کند. داستان جدیدترین اثر کمپانی سونی پیکچرز قرار است درباره گذشته نیتن دریک باشد. همچنین مشخص شده که کارگردانی آن را کارگردان سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) و فیلم Night at the Museum (شب در موزه) یعنی شاون لوی برعهده دارد. هنوز مشخص نیست که آیا قرار است بخش‌ها و عناصری از فیلمنامه کاملی که توسط جو کارنهان نوشته شده در نسخه جدید هم استفاده کنند یا خیر. استفاده از این ایده که داستان اصلی فیلم درباره گذشته نیتن دریک باشد تابستان سال ۲۰۱۷ قطعی شد و تا آن زمان فیلمنامه قبلی کامل شده بود. حال با توجه به اینکه گذشته دریک و سال‌های اولیه کار او به طور کامل در هیچ کدام از بازی‌ها به صورت دقیق بررسی نشده است، پس قرار است در فیلمنامه‌ای که در اختیار جادکینز قرار گرفته، ایده‌های جالب و جدیدی به داستان‌هایی که در بازی به آن اشاره شده، اضافه شود.

Tom Holland - Nathan Drake

چندی پیش گزارشگر سایت خبری ددلاین، مصاحبه‌ای با تهیه کننده فیلم آنچارتد یعنی چارلز روون ترتیب داد. چارلز روون بیشتر به دلیل تهیه کنندگی آثار ابرقهرمانی اقتباسی که براساس کتاب‌های کامیک کمپانی دی سی ساخته می‌شود، مانند فیلم Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند) شناخته شده است.

او در این مصاحبه اشاره کرد که تهیه کننده فصل اول و دوم سریال ماموران شیلد قرار است نویسندگی نسخه بازنویسی شده فیلمنامه فیلم آنچارتد را برعهده داشته باشد. او در این مصاحبه گفت:

این فیلم قرار نیست وقایع بازی‌ها را به تصویر بکشد و داستان گذشته نیتن دریک را روایت کند

ما قرار است یک اثر با داستان فوق‌العاده زیبا درباره گذشته شخصیت اصلی بسازیم که در هر صورت براساس همان بازی‌های ویدئویی معروف است. اتفاقات داستان این فیلم اصلا مربوط به یک دوره زمانی خاص یا یک قسمت خاص از این مجموعه بازی نخواهد بود. داستان آن فقط مربوط به زمانی می‌شود که نیتن دریک و سالی خیلی جوانتر از حالا بودند. داستان فیلم آنچارتد که خیلی‌ها به شدت منتظر تماشای آن هستند، از قصه خود بازی‌ها الهام گرفته شده ولی اصلا از آن‌ها مستقیما استفاده نشده و روایتی جدید را تجربه خواهید کرد. شاون لوی قرار است کارگردانی این اثر را برعهده داشته باشد و نویسنده جوان ما یعنی ریف جادکینز در حال بازنویسی فیلمنامه آن است.

علاوه بر حضور ریف جادکینز در پروژه تولید فیلم آنچارتد، چارلز روون در ادامه مصاحبه خود اطلاعات دیگری را در اختیار مخاطبان قرار داد. در ادامه او مجددا تاکید کرد که شخصیت سالی هم در کنار نیتن دریک در این فیلم حضور خواهد داشت. البته هنوز بازیگر این شخصیت مشخص نشده و معلوم نیست که چه کسی قرار است آن را ایفا کند. خود تام هالند که قرار است نوجوانی‌های دریک را ایفا کند اعلام کرده که دوست دارد بازیگرانی همچون کریس پرت یا جیک جایلنهال نقش شخصیت سالی را ایفا کنند. اما می‌توان گفت که نظر لوی و استودیو مهم‌تر بوده و آنها برایان کرانستون را برای این نقش در نظر دارند.

در حال حاضر اصلا مشخص نیست که فیلم آنچارتد در چه تاریخی به روی پرده نقره‌ای سینماها خواهد رفت زیرا مراحل تولید آن همچنان ادامه خواهد داشت. براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قبلی، قرار بود تیم فیلمبرداری این اثر اواخر سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کند اما حالا که دیگر کلیت داستان تغییر کرده و به واسطه یک فیلمنامه جدید قرار است داستان دیگری برای مخاطبان بازگو شود، به نظر می‌رسد زمان بیشتری را باید منتظر بمانیم. با این حال، همین که نویسنده جدیدی برای بازنویسی فیلمنامه آن استخدام شده و کارها با جدیت بیشتری دنبال می‌شود، خبری نسبتا خوبی برای طرفداران این اثر است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده