// شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

ابراز علاقه پاتریک ویلسون برای ایفای نقش نایت آول در سریال Watchmen

پاتریک ویلسون، بازیگر نقش دن درایبرگ/ نایت آول در فیلم Watchmen، ابراز امیدواری کرد که در صورت تمایل HBO و دیمون لیندلوف، در نسخه‌ی تلویزیونی این اثر نیز دوباره این نقش را ایفا کند.

اگر شبکه اچ بی او (HBO) در ساخت سریال نگهبانان (Watchmen)، این حق را برای بازیگران نسخه‌ی سینمایی این اثر قائل بود که هر کدام از آنها در صورت تمایل، بتوانند به نقش شخصیت سابق خود بازگردند، پاتریک ویلسون از آن دست بازیگرانی بود که با تمام وجود دوست داشت که شخصیت دن درایبرگ/ نایت آول (Nite Owl) را در نسخه‌ی تلویزیونی این اثر نیز دوباره به تصویر بکشد. این موضوع را ویلسون در گفتگوی اخیر خود با Yahoo Movies اعلام می‌کند؛ البته از صحبت‌های وی چنین بر می‌آید که خود او نیز چندان شانسی برای حضورش در این نقش قائل نیست.

دیمون لیندلوف که تولید سریال‌های موفقی همچون لاست (Lost) و بازماندگان (The Leftovers) را در کارنامه دارد، سریال Watchmen را بر اساس مجموعه آثار کامیکی به همین نام، نوشته‌ی آلن مور و با تصویرگری دیو گیبنز برای شبکه HBO خواهد ساخت. با اینکه شبکه، طرح تولید Watchmen را از مدت‌ها قبل در سر داشت، ولی اواسط سال میلادی گذشته بود که خبر ساخت این مجموعه را به طور رسمی اعلام کرد و حالا با توجه به پتانسیل بالای آثار آلن مور و همچنین کارنامه‌ی درخشان دیمون لیندلوف، این امید را دارد که Watchmen به یکی از سریال‌های موفق این شبکه در چند سال اخیر تبدیل شود.

Watchmen

نسخه سینمایی Watchmen به کارگردانی زک اسنایدر و با نقش‌آفرینی بازیگرانی نظیر بیلی کروداپ، جفری دین مورگان، مالین اکرمان، پاتریک ویلسون، متیو گود، جکی ارل هیلی و کارلا گوجینو پس از نمایش در سال ۲۰۰۹، با واکنش‌های متفاوت منتقدان همراه شد؛ به طوری که عده‌ای از فیلم به‌عنوان اثری درخشان یاد کردند و عده‌ای دیگر نیز یک اثر فاجعه‌بار. همین نظرات متضاد در میان طرفداران سری کامیک Watchmen هم قابل مشاهده بود. در ابتدا HBO اسنایدر را برای توسعه‌ی مجموعه‌ی تلویزیونی Watchmen در نظر گرفته بود، ولی پس از درگیری اسنایدر با پروژه‌ی دنیای سینمایی دی سی (DCEU)، دیمون لیندلوف جایگزین وی شد. با توجه به این تغییر، بسیاری از طرفداران بر این باورند که سریال Watchmen می‌تواند پا را بسیار فراتر بگذارد و به اثری موفق‌تر از نسخه‌ی سینمایی خود بدل شود.

در شرایطی که هنوز نام هیچ بازیگری برای حضور در سریال Watchmen مطرح نشده، پاتریک ویلسون ضمن ستایش نسخه‌ی سینمایی این اثر، ابراز امیدواری کرده که بتواند یک بار دیگر در نقش دن درایبرگ ظاهر شود:

فیلمبرداری نسخه‌ی سینمایی Watchmen آنقدر لذت‌بخش بود که من می‌خواهم یک بار دیگر نقش دن را بازی کنم. فکر می‌کنم که ما، تمام بازیگران نسخه‌ی سینمایی، برای تکرار شخصیت‌های خودمان نسبت به گذشته شرایط سنی مناسب‌تری داریم.

ویلسون درباره‌ی مذاکراتش با شبکه HBO نیز اشاره می‌کند:

ما هیچ گفتگویی با هم نداشته‌ایم. من فکر می‌کنم که سازندگان سریال تا آنجا که ممکن است تلاش خواهند کرد تا از بازیگران نسخه‌ی سینمایی این اثر دوری کنند، اما من عاشق دیمون لیندلوف هستم و هیجان‌زده‌ام که ببینم او در این پروژه چگونه عمل خواهد کرد. من دوست دارم نقش دن را بازی کنم، ولی هنوز هیچ صحبتی در این باره صورت نگرفته و من نیز همچون شما فعلا در حد یک طرفدار این مجموعه هستم.

Watchmen

دیمون لیندلوف و شبکه HBO برای یافتن هویتی مستقل برای سریال Watchmen و جدا شدن کامل از نسخه‌ی سینمایی این اثر، به دنبال بازیگران جدیدی خواهند رفت

اینطور که به نظر می‌رسد، دیمون لیندلوف و شبکه HBO برای یافتن هویتی مستقل برای سریال Watchmen و جدا شدن کامل از نسخه‌ی سینمایی این اثر، به دنبال بازیگران جدیدی خواهند رفت. با وجود این، با توجه به تعدد شخصیت‌های مجموعه، بازیگران سابق فیلم حداقل می‌توانند این امید را داشته باشند که نه در نقش‌های قبلی خود، بلکه در نقش‌هایی کوتاه ظاهر شوند و بدین ترتیب، به فیلم زک اسنایدر نیز ادای دینی شود.

Watchmen در ابتدا در قالب یک مجموعه کامیک ۱۲ قسمتی توسط دی‌سی کامیکس از سپتامبر ۱۹۸۶ تا اکتبر ۱۹۸۷ انتشار یافت و در سال ۲۰۱۲ نیز مجموعه‌ی «پیش از نگهبانان» (Before Watchmen) به چاپ رسید که به پیش‌زمینه‌ی شکل‌گیری داستان Watchmen می‌پرداخت. دی ‌سی کامیکس از نوامبر ۲۰۱۷ اقدام به انتشار سری کامیک ساعت قیامت (Doomsday Clock) نوشته‌ی جف جانز کرد که این مجموعه به طور مستقیم، ادامه‌ای بر Watchmen آلن مور است و انتشار آن تا دسامبر ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت. در Doomsday Clock علاوه بر شخصیت‌های Watchmen، ابرقهرمانانی همچون سوپرمن نیز حضور دارند.

Watchmen

پاتریک ویلسون ۴۴ ساله که به واسطه‌ی بازی در مجموعه فیلم‌های ترسناک احضار (The Conjuring) و توطئه آمیز (Insidious) به شهرتی جهانی رسیده است، در همکاری مجدد خود با جیمز وان، به‌تازگی بازی در نقش منفی اصلی فیلم آکوامن (Aquaman) را به پایان رسانده که این اثر در بیست و یکم دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) به نمایش درخواهد آمد. ویلسون هم‌اکنون دو فیلم رفت‌وآمد (The Commuter) به کارگردانی ژاومه کویت-سرا و توطئه آمیز: آخرین کلید (Insidious: The Last Key) به کارگردانی آدام روبیتل را بر پرده‌ی سینماها دارد. از سایر آثار مطرح کارنامه‌ی وی می‌توان به بچه‌های کوچک (Little Children)، شبح اپرا (The Phantom of the Opera) و پرومته (Prometheus) اشاره کرد.

با توجه به اینکه سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) تقریبا به پایان راه خود رسیده است، شبکه HBO سخت در تکاپو است تا سریال جدیدی را جایگزین این مجموعه‌ی محبوب خود کند و در حال حاضر، Watchmen یکی از گزینه‌هایی است که در صورت موفقیت، می‌تواند تا حدود زیادی جای خالی Game of Thrones را پر کند.  


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده