// یکشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

حضور کاریس فن هاوتن در فیلم The Glass Room

کاریس فن هاوتن، بازیگر نقش شخصیت ملیساندرا در سریال Game of Thrones در فیلم The Glass Room به کارگردانی یولیوس شوچیک ایفای نقش خواهد کرد.

کاریس فن هاوتن، بازیگر هلندی دنیای سینما و تلویزیون که به واسطه‌ی ایفای نقش شخصیت ملیساندرا در سریال محبوب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) به شهرتی جهانی رسیده است، در جدیدترین فعالیت خود در فیلم اتاق شیشه‌ای (The Glass Room) به کارگردانی یولیوس شوچیک، با محوریت داستانی بین دو دوست در چک اسلوواکی که بیش از هشتاد سال پابرجا می‌ماند، در نقش اصلی داستان حضور خواهد یافت. هانا آلستروم (Kingsman: The Secret Service) و کارل رودن (Hellboy) دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

اتاق شیشه‌ای بر اساس رمانی به همین نام نوشته‌ی نویسنده‌ی انگلیسی، سایمون ماور که در سال ۲۰۰۹ انتشار یافت ساخته خواهد شد. در خلاصه داستان کتاب این است که هانیمونرز ویکتور و لیزل لندوا در حالی که غرق در خوشبینی اجتماعی و جنبش‌های فرهنگی اروپای مرکزی در دهه‌ی ۲۰ میلادی هستند، با یک معمار مدرنیست با نام رینر وون ابت آشنا می شوند. راینر برای تجسم بخشیدن به ایمان مفرط هانیمونرز و لیزل، خانه‌ای را برای آنها ساخته که در ادامه، به یک شاهکار معماری بدل می‌شود. هانیمونرز و لیزل طبق آنچه که در رویاهای خود داشتند، این خانه را محل گردهمایی کودکان، دوستانشان و همینطور نسلی از هنرمندان و متفکران آوانگاردی کردند که مشتاق بودند تا با رها کردن سبک هنری قدیمی اروپایی، دست به خلق هنرهایی جدید بزنند. با این حال، رابطه‌ی آنها همیشه نیز به همین گرمی نبود و چالش های زیادی در مسیر زندگی آنها به وجود آمد. در این میان شکوه و ایده آل گرایی دهه‌ی ۳۰ نیز به سرعت پشت ابرهای سیاه جنگ جهانی دوم پنهان شده و پس از ورود نازی‌ها به کشور، هانیمونرز و لیزل برای در امان ماندن از خطرات، ناچارا راهی آمریکا می‌شوند. همانطور که آنها در خارج از کشور برای زنده ماندن تلاش می‌کنند، خانه‌ی مجللشان بین نیروهای چک اسلوواکی، نازی‌ها و نیروهای شوروی دست به دست شده و افراد جدیدی ساکن آن می‌شوند ولی دست سرنوشت دوباره هانیمونرز و لیزل را به خانه‌ای که داستانشان از آن آغاز شده باز می‌گرداند.

carice van houten

یولیوس شوچیک، فیلمساز اهل جمهوری چک، کار حرفه‌ای خود در سینما را از اواخر دهه ۹۰ با ساخت فیلم کوتاه اسپیرال (The Spiral ) آغاز کرده و پس از کارگردانی چند فیلم کوتاه دیگر، نخستین فیلم بلند خود را با نام شروع مجدد (Restart) در سال ۲۰۰۵ ساخت. با این وجود در سال ۲۰۱۶ و با فیلم یک بیمار سرشناس (A Prominent Patient) بود که شوچیک نام خود را به عنوان فیلمسازی مستعد سر زبان‌ها انداخت و در بیرون از مرزهای کشورش نیز شناخته شد.

کاریس فان هاوتن ۴۱ ساله که در حال حاضر سر فیلمبرداری فیلم من پرنده نیستم (I Am Not a Bird) به کارگردانی ویلیام اولسن به سر می‌برد، اخیرا به همراه بازیگران سرشناس دیگری نظیر نیکولای کاستر-والدو و گای پیرس، در جدیدترین اثر جنایی برایان دی پالما تحت عنوان دومینو (Domino) حضور یافته که  این فیلم در ماه‌های آینده به نمایش درخواهد آمد. از آثار مطرح فان هاوتن در سال‌های اخیر می‌توان به فیلم‌های کتاب سیاه (Black Book) به کارگردانی پل ورهوفن، رکن پنجم (The Fifth Estate) به کارگردانی بیل کاندن٬ مامورین استرداد (Repo Men) به کارگردانی میگوئل اسپوکنیک٬ مرگ سیاه (Black Death) به کارگردانی کریستوفر اسمیت٬ پروانه‌های سیاه (Black Butterflies) به کارگردانی پائولا فان در اوست و والکری (Valkyrie) به کارگردانی برایان سینگر اشاره کرد.

carice van houten


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده