نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷

جیلیان اندرسون در فصل دوم سریال American Gods حضور نخواهد داشت

این‌طور که به نظر می‌رسد پس از جدایی از مجموعهٔ تلویزیونی The X-Files، جیلیان اندرسون قصد کناره‌گیری از مجموعهٔ تلویزیونی درام و فانتزی شبکه Starz را دارد.

جیلیان اندرسون، هنرپیشهٔ آمریکایی-بریتانیایی سینمای هالیوود که نام وی با مجموعهٔ تلویزیونی The X-Files (پرونده‌های ایکس) گره خورده است، پس از اعلام به ترک این مجموعه پس از پایان فصل یازدهم، در فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی American Gods (خدایان آمریکایی) نیز حضور پیدا نخواهد کرد.

سریال American Gods بر اساس رمانی ۴۶۵ صفحه‌ای با همین عنوان و نوشته نیل گیمن ساخته شده است. این مجموعهٔ تلویزیونی روایتگر داستان شخصیتی به نام شدو مون، محکومی سابق که همواره در دو راهی اعتقاد یا انکار وجود خدا قرار داشت، بود. اندکی پس از آزادی شدو مون از زندان، اتفاقات عجیبی برای وی رخ می‌دهد و این شخصیت خود را در میان انواع و اقسام خدایان متفاوت می‌بیند و درگیر توطئه و جنگ پشت پردهٔ خدایان جدید و قدیم می‌شود. فصل اول مجموعهٔ تلویزیونی American Gods یکی از آثار متفاوت چند سال اخیر بود و کم صحنه‌های میخکوب‌کننده نداشت. در فصل اول شاهد حضور بازیگران مطرحی در نقش‌های فرعی بودیم و شخصیت‌های جالب زیادی هم در فصل ابتدایی معرفی شدند، اما بدون شک هیچ‌کدام از شخصیت‌ها به جذابیت شخصیت مدیا نبودند؛ البته جدای از شخصیت آقای چهارشنبه با نقش‌آفرینی یان مک‌شین! شخصیت مدیا خدایی بود که به شکل شخصیت‌های معروفی همچون لوسیل بال، دیوید بویی و مریلین مونرو در جلوی شخصیت بهت‌زده‌ شدو مون ظاهر می‌شد.  

با این حال اخبار جدید حکایت از این موضوع دارند که در فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی American Gods نباید منتظر دیدار دوباره با این شخصیت باشیم؛ مگر آنکه سازندگان تصمیم داشته باشند بازیگر دیگری به‌جز جیلیان اندرسون را برای ایفای نقش شخصیت مدیا معرفی کنند. طبق گزارش روزنامهٔ لس آنجلس تایمز، جیلیان اندرسون در فصل دوم این مجموعهٔ تلویزیونی حضور نخواهد داشت و این تصمیم اندرسون گویا ارتباط مستقیمی با جدا شدن برایان فولر و مایکل گرین از این مجموعه دارد. چندی پیش طبق خبری که سایت ورایتی منتشر کرده بود، فولر و گرین به علت اختلاف عقیده با کمپانی FremantleMedia، کمپانی تولید‌کننده این مجموعه، تصمیم به جدایی از مجموعهٔ تلویزیونی American Gods گرفتند. تهیه‌کنندگان اعتقاد داشتند این دو سازنده سبب افزایش بودجهٔ فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی American Gods شده‌اند و کمپانی سازنده از این موضوع رضایت نداشت. طبق اطلاعات منتشر شده، هزینهٔ ساخت هر قسمت فصل دوم این سریال حدود ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است. لازم به ذکر است جیلیان اندرسون سابقهٔ همکاری با برایان فولر را در مجموعهٔ تلویزیونی Hannibal (هانیبال) شبکه NBC دارد.

American Gods

بدون شک جیلیان اندرسون در نقش شخصیت مدیا عالی بود و راضی ساختن وی برای حضور دوباره در این مجموعه، بهترین تصمیم از سوی سازندگان خواهد بود. نکته‌ای که در مورد شخصیت مدیا وجود داشت، تغییر چندبارهٔ این شخصیت و ظاهر شدن در نقش اشخاص معروف بود و شاید سازندگان از همین نکته بتوانند به سود خود استفاده کرده و حضور بازیگری دیگر را در این نقش توجیه کنند. البته این روزها این مجموعه با مشکلات ریز و درشتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و کناره‌گیری جیلیان اندرسون احتمالاً آخرین دغدغهٔ ذهنی سازندگان است. هنوز آیندهٔ مجموعهٔ تلویزیونی American Gods مشخص نیست و شبکهٔ Starz تصمیم نهایی خود را در رابطه با ادامهٔ این مجموعه اعلام نکرده است. در هر صورت لازم به گفتن است که برایان فولر و مایکل گرین شایستهٔ برخورد بهتری از سوی سازندگان بودند و این دو کاملاً از پس کار خود برآمده و توانسته بودند صحنه‌های رمان نیل گیمن را عالی به تصویر بکشند و از خلاقیت ذهنی خود به‌خوبی استفاده کردند.

بدون شک جیلیان اندرسون در نقش شخصیت مدیا عالی بود و راضی ساختن وی برای حضور دوباره در این مجموعه، بهترین تصمیم از سوی سازندگان خواهد بود، اما نکته‌ای که در مورد شخصیت مدیا وجود داشت، تغییر چندبارهٔ این شخصیت و ظاهر شدن در نقش اشخاص معروف بود و شاید سازندگان از همین نکته بتوانند به سود خود استفاده کرده و حضور بازیگری دیگر را در این نقش توجیه کنند  

برایان فولر و مایکل گرین گویا یک سال پیش نوشتن فیلمنامهٔ فصل دوم را به پایان رسانده بودند، اما همان‌طور که پیش‌تر گفتیم بحث مالی و زمانی سبب جدایی این دو از مجموعهٔ تلویزیونی American Gods شد. هنوز جانشین فولر و گرین در فصل دوم سریال American Gods انتخاب و معرفی نشده است. در حال حاضر گرین در حال کار روی مجموعهٔ تلویزیونی Raising Dion برای شبکهٔ نتفلیکس و چند پروژه دیگر است و فولر نیز در حال ساخت مجموعهٔ تلویزیونی Amazing Stories (داستان‌های فوق العاده) برای سرویس دیجیتالی اپل است. نیل گیمن، خالق رمان خدایان آمریکایی نیز اعلام کرد که او قرار نیست جانشین فولر و گرین در این سریال شود و در حال کار روی سریال Good Omens (نشانه‌های خوب) است.

پیش‌تر اعلام شده بود که فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی American Gods قرار است در ۱۰ قسمت تولید و در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۸ از شبکه Starz منتشر شود، اما با اتفاقات اخیر، آیندهٔ این مجموعه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

گفتنی است چندی پیش نیز در خبری اعلام شد کریستن چنووس که در این مجموعه تلویزیونی نقش ایستر، الهه سپیده دم را ایفا می‌کرد، ممکن است در فصل دوم حضور نداشته باشد. کریستن چنووس در این رابطه چنین گفته بود که دوستان بازیگر او که در این مجموعه با یکدیگر هم‌بازی بوده‌اند اعلام کرده‌اند اگرچه در حال حاضر منتظر هستند تا ببینند چه اتفاقی در آینده بر سر این پروژه می‌آید و چه کسی را برای هدایت آن منصوب خواهند کرد، اما در این فکر هستند که آنها در نهایت باید چه تصمیمی بگیرند؛ آیا لازم است در پروژه بمانند یا از همین حالا این مجموعه را ترک کنند.

ریکی ویتل، ایان مک‌شین، امیلی براونینگ، پابلو شرایبر، کریسپین گلاور، یتاید بداکی، بروس لانگلی، اورلاندو جونز، جاناتان توکر، جرمی دیویس، جیلیان اندرسون، پیتر استورماره، کلوریس لیچمن، بت گرانت، کوربین برنسن، کریستن چنووس، دین کوک، دمور بارنز، امید ابطحی، موسی کرایش و بتی گیلپین از جمله بازیگرانی هستند که در فصل اول مجموعهٔ تلویزیونی American Gods حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده