نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

قسمت چهارم مجموعه The Expendables احتمالا ساخته می‌شود

سیلوستر استالونه با انتشار عکسی در اینستاگرام خود، شایعاتی را در مورد احتمال ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ The Expendables به وجود آورد.

پست جدید سیلوستر استالونه در اینستاگرامش، سبب ایجاد حدس و گمان‌هایی در مورد احتمال ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ The Expendables (بی‌مصرف‌ها) شده است. سیلوستر استالونه یکی از بازیگران قدیمی، کارکشته و دوست‌داشتنی سینمای هالیوود است که بسیاری از سینمادوستان وی را با مجموعهٔ Rocky (راکی) به خاطر دارند. وی در در اواسط دورانی که مجموعهٔ راکی نام وی را در صدر بازیگران تاپ سینمای هالیوود قرار داده بود، یعنی اواخر دههٔ ۷۰ و اوایل دههٔ ۸۰ میلادی، کم کم تصمیم به حضور در فیلم‌های اکشن و ماجراجویانه گرفت و اولین فیلم معروف وی در ژانر اکشن، فیلم First Blood (اولین خون) تد کاچف، محصول سال ۱۹۸۲ میلادی بود. داستان این فیلم در مورد سربازی کارکشته به نام جان رامبو بود که به‌تازگی از جنگ ویتنام بازگشته و فشارهای روحی و روانی ناشی از این جنگ تأثیر بسیاری بر شخصیت وی گذاشته بود. شخصیت گوشه‌گیر و آرام جان رامبو مورد آزار و اذیت یکی از افراد پلیس قرار می‌گیرد و بعد از آن دیگر خبری از آرامش نیست و جان رامبو روی دیگر خود را به پلیس‌های زورگو و کسانی که از جایگاه خود سوءاستفاده می‌کنند، نشان می‌دهد. این فیلم با بودجهٔ ۱۵ میلیون دلاری خود نزدیک ۱۲۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت و به‌سرعت تبدیل به یکی از فیلم‌های مورد علاقهٔ طرفداران فیلم‌های کالت شد. سه دنباله نیز بر مجموعهٔ Rambo (رامبو) ساخته شد و در واقع فیلم ابتدایی این مجموعه راه را برای ظهور بسیاری از ستارگان ژانر اکشن آن دهه باز کرد. یکی از معروف‌ترین کسانی که بعد از استالونه توانست جایگاهی برای خود در ژانر اکشن به دست آورد، آرنولد شوارزنگر بود؛ ستارهٔ فیلم‌هایی همچون The Terminator (ترمیناتور)، Commando (کماندو) و Predator (غارتگر).

با وجود اینکه فروش جهانی قسمت سوم مجموعهٔ The Expendables چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار کمتر از قسمت دوم بود، ولی بسیاری انتظار داشتند که سیلوستر استالونه کار ساخت قسمت چهارم را خیلی زود شروع کند

سیلوستر استالونه و آرنولد شوارزنگر از موفق‌ترین بازیگران فیلم‌های ژانر اکشن و ماجراجویی بودند و پیرو این دو نفر چندین بازیگر دیگر نیز وارد ژانر اکشن شدند و این ژانر دوران بسیار خوبی را تجربه کرد؛ بازیگرانی همچون بروس ویلیس، جیسون استاتهام، جت لی، وسلی اسنایپس و بسیاری دیگر. موفقیت و کارنامهٔ پربار بازیگران خوب آن دوران، ایده‌ای جذاب را در ذهن سیلوستر استالونه به وجود آورد و وی تصمیم گرفت گلچینی از بازیگران قدیمی ژانر اکشن را در یک فیلم دور هم جمع کند؛ نتیجهٔ کار فیلم The Expendables شد که این فیلم در سال ۲۰۱۰ میلادی به روی پردهٔ سینما رفت. از جمله بازیگران معروفی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به شخص سیلوستر استالونه، آرنولد شوارزنگر، جت لی، میکی رورک، بروس ویلیس، دولف لاندگرن، جیسون استاتهام و گری دنیلز اشاره داشت. این فیلم با بودجهٔ ساخت ۸۰ میلیون دلاری خود حدود ۲۷۴ میلیون دلار در گیشه فروش داشت و همین فروش خوب امکان ساخت فیلم دوم را فراهم ساخت و قسمت دوم نیز با بودجهٔ ۱۰۰ میلیون دلاری، ۳۰۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. در نهایت قسمت سوم مجموعهٔ The Expendables در سال ۲۰۱۴ اکران شد و در این فیلم بازیگرانی همچون مل گیبسون، آنتونیو باندراس، وسلی اسنایپس و هریسون فورد نیز حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. قسمت سوم عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دو فیلم ابتدایی در گیشه داشت و ۲۱۴ میلیون دلار فروش کرد.  

The Expendables 2

باز هم با وجود اینکه فروش جهانی قسمت سوم مجموعهٔ The Expendables چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار کمتر از قسمت دوم بود، ولی بسیاری انتظار داشتند که سیلوستر استالونه کار ساخت قسمت چهارم را خیلی زود شروع کند، ولی وی در صحبت‌های خود اشاره چندانی به این مورد نداشت. حال وی به‌تازگی در صفحهٔ اینستاگرام خود عکسی را منتشر کرده است که در واقع این عکس ترکیبی از تصاویر نقش‌های قدیم و دوران اوج کاری او است. وی در زیر عکس خود این متن را نوشته بود:

زمان تلاش برای بازگشت به فرم فیلم‌های اکشن است! اگرچه این کار تقریباً رؤیایی دست‌نیافتنی است، با این حال باید رو به جلو حرکت کرد. شما همان اندازه پیر هستید که خودتان احساس می‌کنید و سن عددی بیش نیست. مغز ماهیچه‌ای است که هیچ‌گاه نباید از تمرین دادن آن دست کشید!

یکی از تصاویر قرار داده‌شده در عکسِ منتشرشده، مربوط به فیلم Rambo می‌شد و همین موضوع باعث ایجاد حدس و گمان‌هایی در مورد ساخت فیلم بعدی مجموعهٔ The Expendables شده است. حتی ممکن است فیلم جدیدی از مجموعهٔ رامبو را نیز شاهد باشیم، اما با توجه به اعلام خبری در مورد اکران قسمت چهارم مجموعهٔ The Expendables در همان اوایل اکران قسمت سوم این مجموعه، حال حدسیات بیشتر متوجه ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ پربازیگر The Expendables است. البته سیلوستر استالونه می‌تواند باز هم نقش رامبو را ایفا کند؛ همچون نقش شخصیت راکی که در فیلم Creed (کرید) حضوری دوباره داشت، اما باید این نکته را در نظر داشت که استالونه در فیلم نقشی فرعی و نه‌چندان پرفشار از لحاظ جسمانی را ایفا کرد و اینکه وی در ۷۱ سالگی بتواند در فیلمی اکشن نقش اصلی را بر عهده داشته باشد، چندان آسان نخواهد بود.

اما از طرف دیگر ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ The Expendables می‌تواند فشار را از روی دوش سیلوستر استالونه بردارد؛ چون قطعاً در این فیلم نیز بازیگران زیادی حضور دارند و از همین رو وی مجبور نیست در تمامی صحنه‌های اکشن حضور داشته باشد. شاید قسمت آخر این مجموعه نتوانست انتظارات طرفداران را برآورده سازد، اما اگر استالونه قصد ساخت قسمت چهارم را داشته باشد، بعید است دوستانش به او پشت کنند. حضور دوبارهٔ بازیگرانی همچون مل گیبسون، هریسون فورد، آرنولد شوارزنگر و جیسون استاتهام در فیلم جدید اصلاً بعید نخواهد بود و شاید استالونه بتواند کلینت ایستوود افسانه‌ای را نیز برای حضوری افتخاری در قسمت چهارم راضی سازد!

آخرین نقش‌آفرینی سیلوستر استالونه به روی پردهٔ سینما، مربوط به قسمت دوم مجموعهٔ Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) می‌شود. وی در این فیلم نقش کوتاهی را بر عهده داشت و شاید در قسمت سوم این مجموعه به داستان شخصیت استارهاوک بیشتر پرداخته شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده