نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

قسمت سوم Journey ساخته نخواهد شد

دواین جانسون در پاسخ به سؤال یکی از طرفداران مبنی بر ساخت قسمت سوم از مجموعهٔ Journey (سفر) گفت که این فیلم ساخته نخواهد شد.

دواین جانسون سرانجام عدم ساخت قسمت سوم مجموعه Journey (سفر) را تأیید کرد و بعید است حداقل به این زودی‌ها شاهد ساخت فیلمی از این مجموعه علمی-تخیلی، ماجراجویانه و کمدی باشیم. وی گفت که تصمیمی برای ساخت دنباله فیلم Journey 2: The Mysterious Island (سفر ۲: جزیره اسرارآمیز) گرفته نشده است و اگر هم روزی قصد ساخت قسمت سوم این مجموعه را داشته باشند، این مرتبه به سراغ داستان جدیدی از مجموعه داستان‌های ژول ورن خواهند رفت. بازیگر فیلم The Jumanji: Welcome to the Jungle (جومانجی: به جنگل خوش آمدید) این صحبت‌ها را در اکانت توییتر خود و در پاسخ به سؤال یکی از طرفداران خود مطرح کرده بود. این طور که مشخص است حتی با وجود موفقیت نسبی قسمت دوم مجموعهٔ Journey در گیشه، باز هم خبری از ساخت دنبالهٔ این فیلم نخواهد بود و ساخت قسمت سوم به‌صورت رسمی حداقل تا بدین لحظه لغو شده است.

قسمت اول مجموعهٔ Journey با عنوان Journey to the Center of the Earth (سفر به مرکز زمین)، اقتباسی مدرن از رمان کلاسیک ژول ورن، نویسنده، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی بود. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ اریک بریوینگ بود و در سال ۲۰۰۸ میلادی بر روی پردهٔ سینما اکران شد. اریک بریوینگ نامی است که سینمادوستان بیشتر در بخش جلوه‌های ویژه وی را به یاد می‌آورند؛ وی یکی از برترین طراحان جلوه‌های ویژه در سینمای هالیوود است و از معروف‌ترین فیلم‌هایی که وی به‌عنوان مسئول جلوه‌های ویژه در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به Peter Pan (پیتر پن)، The Village (روستا)، The Island (جزیره)، John Carter (جان کارتر) و The Maze Runner (دوندهٔ هزارتو) اشاره داشت. بازیگر اصلی فیلم Journey to the Center of the Earth، برندن فریزر بود. این فیلم با استقبال نسبی منتقدان همراه شد و با بودجهٔ ساخت ۶۰ میلیون دلاری، حدود ۲۴۲ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. برندن فریزر در آن روزها تقویم کاری شلوغی را پیش روی داشت و نتوانست در قسمت دوم مجموعهٔ Journey حضور پیدا کند، از همین رو سازندگان تصمیم گرفتند برای دنبالهٔ فیلم ابتدایی از دواین جانسون استفاده کنند. قسمت دوم در سال ۲۰۱۲ و با عنوان Journey 2: The Mysterious Island (سفر ۲: جزیره اسرارآمیز) اکران شد. این قسمت چندان به روایت داستانی رمان ژول ورن وفادار نبود. کارگردانی این قسمت بر عهدهٔ برد پیتون بود و بازیگرانی همچون دواین جانسون، مایکل کین، جاش هاچرسون، ونسا هاجنز، لوئیس گازمن، و کریستین دیویس در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم چندان به مذاق منتقدان خوش نیامد، اما در گیشه عملکرد بهتری داشت و با بودجهٔ ساخت ۷۹ میلیون دلاری، نزدیک ۳۳۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. در واقع این فیلم بود که جای پای دواین جانسون را در سینمای هالیوود محکم ساخت و نام وی را به‌عنوان بازیگری پول‌ساز بر سر زبان‌ها انداخت. با توجه به موفقیت این فیلم در گیشه، همان طور که انتظار می‌رفت خیلی زود صحبت از ساخت دنبالهٔ آن شد.

Jumanji

با این وجود ۶ سال گذشت و خبری از ساخت قسمت سوم مجموعهٔ Journey نشد. اخیراً یکی از طرفداران دواین جانسون در توییتر از وی در مورد احتمال ساخت قسمت سوم پرسید و از آن جایی که دواین جانسون یکی از فرزندان خلف رسانه‌های اجتماعی است، سؤال این طرفدار را بی‌پاسخ نگذاشت و این چنین پاسخ وی را داد:

سلام بزرگ مرد! خوشحالم که از پدرت برای استفاده از اکانتش اجازه گرفته‌ای. متأسفانه خیر، برنامه‌ای برای ساخت قسمتی دیگر از مجموعهٔ Journey نداریم. هدف من برای ساخت فیلمی از رمان From the Earth to the Moon (از زمین تا کره ماه) ژول ورن با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شد. ممنون که چنین طرفدار باحالی هستی.

بعید است که پرونده مجموعه Journey برای همیشه بسته شده باشد؛ کمپانی نیولاین سینما به این سادگی‌ها یکی از پروژه‌های سودآور خود را فراموش نخواهد کرد

در مجموع این پاسخ دواین جانسون چندان غیرقابل پیش‌بینی نبود. با توجه به موفقیت فیلم دوم، سازندگان بلافاصله مذاکرات خود را دواین جانسون برای حضور در قسمت سوم آغاز کردند. در سال ۲۰۱۴ اعلام شد که قسمت سوم و چهارم مجموعهٔ Journey پشت‌سرهم ساخته خواهد شد. همچنین اعلام شد کارگردانی این دو فیلم بار دیگر بر عهدهٔ برد پیتون خواهد بود که کارگردانی قسمت دوم را بر عهده داشت. دواین جانسون نیز انتخاب اول سازندگان بود. با این حال آن اخبار در همان سال ۲۰۱۴ باقی ماند و دیگر هیچ خبری راجع به قسمت جدید این مجموعه منتشر نشد. لازم به ذکر است که دواین جانسون و برد پیتون سابقهٔ همکاری در چند فیلم را با یکدیگر دارند. یکی از این فیلم‌های مشترک، فیلم San Andreas‌ (سن آندریاس) بود که در سال ۲۰۱۵ بر روی پردهٔ سینما رفت. این فیلم با بودجهٔ ۱۱۰ میلیون دلاری، نزدیک ۴۷۴ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. جدیدترین همکاری این دو نفر نیز مربوط به فیلم Rampage (رمپیج) کمپانی برادران وارنر می‌شود. فیلم Rampage داستان یک نخستی‌شناس (Primatologist) به‌نام دیویس اوکویه با بازی دواین جانسون، را روایت می‌کند که به دنبال نجات بهترین دوست خود که جرج نام دارد، است. جرج یک گوریل نقره‌ای رنگ است که به یک هیولای غول‌پیکر تبدیل می‌شود و قادر است هر ساختمانی را از بین ببرد. با این حال، جرج تنها جهش‌یافته این فیلم نیست. در این فیلم شاهد دو جهش‌یافته دیگر نیز هستیم که یکی از آن‌ها یک گرگ با نام رالف است و جهش‌یافته دیگر یک مارمولک غول‌پیکر خواهد بود. این فیلم قرار است در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۸ (۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۷) بر روی پردهٔ سینما برود.

با این حال بعید است که پروندهٔ مجموعه Journey برای همیشه بسته شده باشد و احتمالاً در چند سال آینده بازیگر و کارگردانی جدید برای این مجموعه انتخاب خواهد شد. کمپانی نیولاین سینما (New Line Cinema) به این سادگی‌ها یکی از پروژه‌های سودآور خود را فراموش نخواهد کرد.

آخرین نقش‌آفرینی دواین جانسون بر روی پردهٔ سینما، مربوط به فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle می‌شود. کارگردانی این فیلم اکشن، کمدی و ماجراجویانه بر عهدهٔ جیک کاسدان بود و بازیگرانی همچون کوین هارت، جک بلک، کارن گیلان، نیک جوناس و بابی کاناوله در آن حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با استقبال نسبی منتقدان همراه بوده است و با بودجهٔ تقریباً ۱۰۰ میلیون دلاری خود، تا این لحظه حدود ۳۶۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده