نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

اهمیت فیلم Venom در دنیای سینمایی سونی

کمپانی سونی تصمیم به خلق دنیایی سینمایی از شخصیت‌های شرور مجموعه اسپایدرمن گرفته و شخصیت ونوم و داستان‌های او ستون اصلی این دنیای سینمایی جدید خواهد بود.

در ماه اکتبر سال آینده میلادی، شخصیت ونوم با نقش‌آفرینی تام هاردی به طرفداران این شخصیت مجموعهٔ اسپایدرمن معرفی خواهد شد. نسخهٔ جدید شخصیت ونوم، این ضدقهرمانِ نه چندان خوش سیما، نقش مهمی در دنیای مدنظر کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) دارد. سونی روی موفقیت فیلم Venom (ونوم) حساب ویژه‌ای باز کرده است، نه تنها در گیشه و میزان فروش، بلکه بر آغازی قدرتمند بر خلق دنیایی مشترک از شخصیت‌های منفی و شرور مجموعهٔ اسپایدرمن

سؤال اینجاست که شخصیت ونوم چطور قرار است شالودهٔ دنیای فیلم‌های آتی کمپانی سونی را بنا نهد. آیا فیلم Venom ارتباطی به دیگر فیلم کمپانی سونی، یعنی فیلم Silver & Black (سیلور و بلک) و احتمالاً دیگر فیلم‌های آتی این کمپانی خواهد داشت؟ اگر این چنین است چه ارتباطی میان این فیلم‌ها خواهد بود؟ خب سونی تا حدودی سرنخی برای رسیدن به پاسخ این سؤالات طرفداران را با معرفی شخصیت انه وینگ و سیلور سیبلینوا داده است.

تام هاردی در نمایشگاه کامیک کان اکسپیرینس فاش ساخت که فیلم Venom برگرفته از دو مجموعهٔ بسیار پرطرفدار و محبوب داستان‌های مربوط به دنیای سمبیوت‌ها است. یکی مجموعهٔ Planet of the Symbiotes و دیگری مجموعهٔ Lethal Protector. شخصیت دکتر کارلتون دریک، شخصیتِ کلیدی مجموعهٔ ۶ جلدی کتاب‌های کمیک Lethal Protector است و تام هاردی نیز پیش‌تر این موضوع را تأیید کرده بود که این شخصیت منبع الهام اصلی اقتباس فیلمی از شخصیت ونوم بوده است. کارلتون دریک رهبر گروهی به نام Life Foundation است و این گروه در تلاش است تا با سردرآوردن از قدرت درونی شخصیت ونوم، به تکثیر و همتاسازی این موجود دست یابد. نتیجه آزمایش‌های گروه Life Foundation منجر به خلق پنج سیمبیوت می‌شود و می‌توان گفت ونوم‌زادگان با نام‌های آگنی (Agony)، لشر (Lasher)، ریوت (Riot)، فیج (Phage) و اسکریم (Scream) سعی در نابودی ونوم دارند. اما در این میان سؤالی که برای طرفداران به وجود آمده است تفاوت میان شخصیت‌های این دو مجموعه و فیلم جدید است. در واقع نکته مبهم و سؤال‌برانگیز اینجاست که شخصیت انه وینگ که احتمالاً میشل ویلیامز ایفاگر نقش آن خواهد بود، در هیچ‌کدام از دو مجموعه‌ای که تام هاردی از آن‌ها نام برده است حضور ندارد؛ تا زمان اکران فیلم، باید منتظر رسیدن به پاسخ این سؤال بمانیم.

Williams

انه وینگ بنا بر این دلایل جایگاه بسیار مهمی در فیلم‌های آتی کمپانی سونی خواهد داشت. این شخصیت برای اولین بار در کتاب کمیک «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» شماره ۳۷۵ به طرفداران معرفی شد؛ در این مجموعه، شخصیت اسپایدرمن به کندوکاو در گذشتهٔ شخصیت ونوم/ادی براک می‌پردازد. اسپایدرمن در طی تحقیقات و بررسی‌های خود بدین نتیجه می‌رسد که ادی براک زمانی متأهل بوده است و با کشف این موضوع به سراغ همسر سابق وی می‌رود. پای شخصیت انه وینگ ناخواسته به جنگ و جدل میان اسپایدرمن و ونوم باز می‌شود و وینگ اصلاً علاقه‌ای به ماجراهای این دو ندارد. با این حال این انه وینگ بود که جلوی انتقام ونوم را می‌گیرد و زمینه‌ساز صلحی موقت بین دو شخصیت اسپایدرمن و ونوم می‌شود. همین موضوع به مارول اجازه می‌دهد تا شخصیت ادی براک را نه شخصیتی شرور و منفی، بلکه شخصیتی ضدقهرمان معرفی کند.

این طور که به نظر می‌رسد انه وینگ در فیلم Venom نیز کم‌وبیش چنین شخصیتی را از خود نشان خواهد داد. در هر صورت آنچه مشخص است این است که انه وینگ به آسانی می‌تواند احساسات ونوم را در دست بگیرد و رابطهٔ احساسی این دو در گذشته همچنان بر آیندهٔ این دو تأثیرگذار خواهد بود. شخصیت انه وینگ در کمیک‌ها سرانجام تبدیل به شی‌ونوم (She-Venom) می‌شود، ولی خب سونی لازم نیست آنچنان باعجله این اتفاق را به تصویر بکشد. کمپانی سونی هدف خود را بر روی خلق دنیایی سینمایی قرار داده است و این دست از اتفاقات فرعی می‌تواند سوژه خوبی برای دنباله‌های این فیلم باشد. 

اگر سونی تصمیم داشته باشد فیلم جدید را از روی کتاب کمیک «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» شماره ۳۷۵ بسازد، در آن صورت باید منتظر گروه The Wild Pack نیز باشیم. گروه The Wild Pack ، گروهی از مزدوران اهل سیمکاریا هستند که در کتاب کمیک «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» شماره ۳۷۵، به استخدام جان جوناه جیمسون درمی‌آیند تا ونوم را به بند بکشند. این گروه آنچنان خطر بزرگی برای ونوم به شمار نمی‌رفتند، اما در هر صورت توانستند موی دماغ این شخصیت شوند.

Silver Sable

نکته مهم در مورد گروه The Wild Pack این است که سردستهٔ این گروه، شخصیت سیلور سیبلینوا، مزدوری است که توسط تام دی‌فالکو، رون فرنز و جوزف روبنشتاین خلق شده و در کتاب کمیک «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» شماره ۲۶۵ معرفی شد. او یک سرباز حرفه‌ای زن است که به شکار مجرمان جنگی می‌پردازد و به نظر درآمد سرزمین مادری وی، یعنی سیمکاریا، از طریق همین حرفه او تأمین می‌شود. شخصیت سیلور سیبلینوا یکی از دو شخصیت اصلی دیگر فیلم کمپانی سونی، یعنی فیلم Silver & Black است. این مورد احتمالاً سبب ارتباط فیلم Venom با دیگر فیلم‌های آتی دنیای سینمایی سونی می‌شود. در مورد دنیایی سینمایی مارول نیز این چنین بود که در فیلم Iron Man (مرد آهنی) تا حدودی زمزمه‌هایی مبنی بر وجود دیگر ابرقهرمانان به گوش رسید و سرانجام در سال ۲۰۱۲ اولین قسمت مجموعهٔ انتقام‌جویان اکران شد. از جهاتی حضور گروه The Wild Pack نیز می‌تواند کار را برای سونی در مرتبط کردن داستان فیلم‌های دنیایی سینمایی این کمپانی راحت سازد. از همین رو ارتباط بین دو فیلم ابتدایی Venom و Silver & Black موضوعی حیاتی است که سونی باید دقت به این موضوع بپردازد.

انه وینگ بود که جلوی انتقام ونوم را گرفته و زمینه‌ساز صلحی موقت بین دو شخصیت اسپایدرمن و ونوم می‌شود. همین موضوع به مارول اجازه می‌دهد تا شخصیت ادی براک را نه شخصیتی شرور و منفی، بلکه شخصیتی ضدقهرمان معرفی کند

فیلم Venom اولین فیلمی است که در دنیای جدید سونی چراغ سبز تولید را از سوی سازندگان دریافت کرد. بعد از این فیلم نیز تصمیم به ساخت فیلم‌ Silver & Black (سیلور و بلک) گرفته شد و کارگردانی این پروژه را به جینا پرینس بایدوود، کارگردان فیلم Love & Basketball (عشق و بسکتبال) سپردند. علاوه بر این دو فیلم، کمپانی سونی پیکچرز تصمیم به ساخت پروژه‌ای با عنوان Morbius the Living Vampire (موربیوس، خون آشام زنده) گرفت که بر اساس یکی از شخصیت‌های شرور و ضدقهرمان کتاب‌های کمیک مرد عنکبوتی و مارول است؛ این فیلم هم‌اکنون در دست ساخت قرار دارد. با این حال اولین فیلمی که تماشاچیان روی پرده تماشا خواهند کرد، فیلم Venom خواهد بود و این فیلم نیز اکنون مراحل ساخت و فیلمبرداری خود را طی می‌کند.

تام هاردی در نقش ادی براک ملقب به ونوم، ریز احمد به احتمال فراوان در نقش دکتر کارلتون دریک، میشل ویلیامز در نقش وکیل و بازپرس منطقه (احتمالاً انه وینگ که همسر سابق ادی براک است)، رید اسکات در نقش یک دکتر، اسکات هیز در یک نقش نامشخص و جنی اسلیت در نقش یک دانشمند، از جمله بازیگرانی هستند که گفته می‌شود در فیلم Venom حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. همچنین این احتمال وجود دارد که وودی هارلسون نقش شرور و منفی کلتوس کاسدی ملقب به کارنیج (Carnage) را در فیلم Venom بازی کند. با این حال، سونی پیکچرز تا به امروز تنها حضور هاردی را در این فیلم رسماً تأیید و اعلام کرده است. کارگردانی فیلم Venom بر عهده روبن فلیشر، کارگردان فیلم Zombieland (سرزمین زامبی‌ها) خواهد بود. کار نوشتن فیلمنامه اصلی این فیلم بر عهده اسکات روزنبرگ و جف پینکنر بوده که توسط کلی مارسل، نویسنده فیلم Saving Mr. Banks (نجات آقای بنکس)، بازنویسی شده است.

فیلم Venom قرار است در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهرماه ۱۳۹۷) روی پرده‌های سینما برود. علاوه بر این، فیلم Silver & Black، دیگر فیلم این مجموعه نیز قرار است در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۱۹ (۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷) اکران شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده