نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲

ساخت فیلم Gotham City Sirens متوقف نشده است

دیوید آیر در سخنان جدید خود تأیید کرد ساخت فیلم Gotham City Sirens همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است.

دیوید آیر، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی در سخنان جدید خود راجع به فیلم Gotham City Sirens (سیرن های شهر گاتهام) تأیید کرد که ساخت این پروژه کمپانی دی سی متوقف نشده است و همچنان در لیست فیلم‌های آینده این کمپانی باید منتظر این فیلم نیز باشیم. آخرین ساخته دیوید آیر اگرچه اصلاً به مذاق منتقدان خوش نیامد، اما حداقل در گیشه فروش خوبی را تجربه کرد. در فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار)، بازیگرانی همچون ویل اسمیت، جرد لتو، مارگو رابی، یوئل کینامن، وایولا دیویس، جای کورتنی، کارا دلوین و ازرا میلر حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. بودجه ساخت این فیلم مملو از شخصیت‌های ضدابرقهرمان دی‌سی، چیزی در حدود ۱۷۵ میلیون دلار بود و در گیشه توانست فروش خوب ۷۴۶ میلیون دلاری را به نام خود ثبت کند و همین فروش خوب موجبات ساخت قسمت دوم را فراهم آورده است.

در فیلم Suicide Squad شاهد معرفی شخصیت هارلی کویین با نقش‌آفرینی مارگو رابی بودیم و دی‌سی نشان داد که این شخصیت را هم می‌تواند از دنیای کتاب‌های کمیک و سریال‌های تلویزیونی خارج کند و این تصمیم دی‌سی باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران شخصیت هارلی کویین شد و اگر بتوان اندک نقاط مثبتی در فیلم دیوید آیر پیدا کرد، شاید یکی از آن‌ها همین نقش‌آفرینی مارگو رابی باشد. اندکی از اکران فیلم Suicide Squad نگذشته بود که اخبار داغ شایعاتِ حضور این شخصیت در فیلمی جداگانه به گوش رسید. در واقع شاید این اتفاق به‌زودی بیفتد و شاهد حضور مارگو رابی در فیلمی مخصوص به هارلی کویین باشیم. شاید اگر دیگر فیلم‌های فرعی که این شخصیت در آن‌ها حضور دارد به روی پرده بروند، فیلم جداگانه وی نیز سریع‌تر ساخته شود.

علاوه بر فیلم Gotham City Sirens و قسمت دوم فیلم Suicide Squad، فیلم دو شخصیت جوکر و هارلی کویین نیز در دستور ساخت قرار دارد. مارگو رابی و جرد لتو که پیش از این در فیلم Suicide Squad در نقش هارلی و جوکر ظاهر شده بودند، در این فیلم نیز در نقش این دو شخصیت در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. طبق اعلام استودیو، این اثر یک داستان عاشقانه‌ٔ جنایی بین دو قاتل خواهد بود که اتفاقات آن بخشی از دنیای سینمایی دی سی را تشکیل می‌دهد. بدین ترتیب پروژه‌ٔ پیش رو، هیچ ارتباطی با فیلم مستقل جوکر که توسط تاد فیلیپس و به تهیه‌کنندگی مارتین اسکورسیزی ساخته خواهد شد، ندارد. طبق گفته‌های خود مارگو رابی فیلم جداگانهٔ شخصیت هارلی کویین نیز به‌زودی ساخته خواهد شد. در مورد فیلم Gotham City Sirens باید بگوییم که نام دیوید آیر چند وقتی می‌شود که برای کارگردانی این فیلم مطرح شده و علاوه بر اعلام حضور شخصیت هارلی کویین، دو شخصیت پویزن آیوی و کت وومن نیز در این فیلم معرفی خواهند شد. طی یک سال اخیر خبرهای زیادی راجع به این فیلم منتشر نشده است، ولی گویا همچنان این پروژه در دستور کار کمپانی دی‌سی قرار دارد.

Harley

سایت کولایدر به‌تازگی مصاحبه‌ای با دیوید آیر در باب جدیدترین ساخته وی، یعنی فیلم Bright (درخشان) شبکه نتفلیکس داشت و در نهایت پرسش و پاسخ این سایت با دیوید آیر منتهی به فیلم Gotham City Sirens شد. زمانی که از دیوید آیر پرسیده شد که شرایط این فیلم چطور است و در چه مرحله‌ای قرار دارد، وی به‌صورت مختصر و مفید گفت که فیلم همچنان مراحل ساخت خود را دنبال می‌کند. دیوید آیر به جزئیات بیشتری از داستان و بازیگران فیلم اشاره‌ای نداشت.

تقویم کاری رسمی دی‌سی در حال حاضر بدین صورت است که ابتدا قسمت دوم فیلم Suicide Squad ساخته خواهد شد و بعد از آن نیز به احتمال فراوان نوبت به ساخت فیلم جداگانه شخصیت هارلی کویین می‌رسد. از همین روی طرح این سؤال که ساخت فیلم Gotham City Sirens در کجای داستان قرار دارد، پرسشی منطقی از سوی طرفداران است

تقویم کاری رسمی دی‌سی در حال حاضر بدین صورت است که ابتدا قسمت دوم فیلم Suicide Squad ساخته خواهد شد و بعد از آن نیز به احتمال فراوان نوبت به ساخت فیلم جداگانه شخصیت هارلی کویین می‌رسد. از همین روی طرح این سؤال که ساخت فیلم Gotham City Sirens در کجای داستان قرار دارد، پرسشی منطقی از سوی طرفداران است. اگر هم گفته‌های دیوید آیر صحت داشته باشد، شاید آینده وی برای کارگردانی این فیلم با وجود دو شکست متوالی وی در مقام کارگردانی، آنچنان هم روشن نباشد. همان‌طور که گفتیم قسمت اول فیلم Suicide Squad اصلاً فیلم خوبی نبود و نه منتقدان و نه تماشاچیان از آن راضی نبودند. از طرفی فیلم Bright چند روزی می‌شود که اکران شده است و این فیلم نیز نقدهای بسیار ضعیف و متوسطی را از سوی منتقدان دریافت کرده است. در این فیلم بازیگرانی همچون ویل اسمیت، جوئل اجرتون، نومی راپاس، لوسی فرای، ادگار رامیرز، کنت چوی، آیک بارینهولتز، برد ویلیام هنکه، داون اولیویری، الکس مراز، مت آلفردا، انریکه مورچیانو و جی هرناندس حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. جالب است بدانید شبکه نتفلیکس سفارش ساخت قسمت دوم این فیلم را نیز داده است.

دیوید آیر کارگردانی فیلم‌هایی همچون چون End of Watch (آخرین گشت)، Fury (خشم)، Street Kings (سلاطین خیابان)، Harsh Times (زمان‌های خشن)، Sabotage (خرابکاری) را بر عهده داشته و نمی‌توان گفت همیشه فیلم‌های ضعیفی را کارگردانی کرده است، اما قطعاً ادامه این روند، آینده کاری وی را تحت شعاع قرار خواهد داد.

آنچه مشخص است حضور دوباره مارگو رابی در نقش هارلی کویین قطعی خواهد بود. به نظر هم می‌رسد پیش از آنکه فیلم Gotham City Sirens ساخته و اکران شود، فیلم جداگانه این شخصیت اکران خواهد شد. همچون شخصیت‌های بتمن، واندر وومن، سوپرمن و جوکر، شخصیت هارلی کویین نیز یکی از پرفروش‌ترین‌های کتاب‌های کمیک بوده و از اهمیت زیادی برای کمپانی دی‌سی و همچنین کمپانی برادران وارنر برخوردار است. باید منتظر اخبار آتی بمانیم تا ببینیم سرنوشت این فیلم در نهایت چگونه رقم خواهد خورد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده