// جمعه, ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

فیلمنامه نویس فیلم جدید Star Trek به کارگردانی کوئنتین تارانتینو معرفی شد

پارامونت نویسنده‌ی فیلم The Revenant را برای نوشتن فیلمنامه جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های Star Trek استخدام کرده است. این فیلم توسط کوئنتین تارانتینو و به تهیه‌کنندگی جی جی آبرامز ساخته خواهد شد.

ساخت نسخه‌ی جدیدی از مجموعه فیلم‌های پیشتازان فضا (Star Trek) توسط کوئنتین تارانتینو، کارگردان صاحب سبک دنیای سینما گام به گام به سمت تبدیل شدن به یک واقعیت هیجان‌انگیز در حال حرکت است و حالا با انتخاب فیلمنامه نویس اصلی کار، می‌توان از قطعی شدن ساخت این اثر خبر داد. در ابتدا این تارانتینو بود که به‌عنوان یکی از طرفداران قدیمی پیشتازان فضا، ایده‌ی ساخت فیلم جدیدی از این مجموعه را با درجه‌بندی سنی R با جی جی آبرامز و کمپانی پارامونت (Paramount) در میان گذاشت و در ادامه، تارانتینو و آبرامز یک اتاق نویسندگی را تشکیل دادند و قرار شد یک فیلمنامه‌نویس، برای پرداخت ایده‌ی فیلم به این پروژه اضافه شود و البته نام چند گزینه نیز مطرح شد. حالا پس از گذشت چند هفته از این ماجرا پارامونت «مارک ال. اسمیت»، نویسنده‌ی فیلم از گور برخاسته (The Revenant) را برای نگارش فیلمنامه‌ی نهایی Star Trek استخدام کرده است.

Mark L. Smith

مارک ال. اسمیت در سینما بیشتر به واسطه‌ی نوشتن فیلمنامه‌های آثار ترسناک به شهرت رسیده است. او در اواسط دهه‌ی قبل، کار خود را با نگارش فیلمنامه‌ی فیلم جلسه (Séance) آغاز کرد و در ادامه، فیلمنامه‌ی هر دو قسمت مجموعه‌ی اتاق خالی (Vacancy) را نگارش کرد. گودال (The Hole) به کارگردانی جو دانته و بازسازی فیلم ترسناک فرانسوی شهیدان (Martyrs) به کارگردانی کوین و مایکل گتز، آثار بعدی وی به‌عنوان فیلمنامه‌نویس بودند. اسمیت در سال ۲۰۱۰، فیلمنامه‌ی از گور برخاسته را بر اساس رمانی به همین نام متعلق به مایکل پانک نوشت و پس از رفت‌وآمد چند کارگردان در این پروژه و حضور الخاندرو گونسالس اینیاریتو به‌عنوان سازنده‌ی نهایی فیلم، به همراه وی به بازنویسی فیلمنامه پرداخت که این اثر در اواخر سال ۲۰۱۵ به نمایش عمومی درآمد و در ۱۲ رشته نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد که در نهایت، جوایز بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرد. فیلم مافوق (Overlord) به کارگردانی جولیوس آوری، جدیدترین اثر اسمیت است که در حال حاضر مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند. او فیلمنامه‌ی این اثر را با همکاری بیلی ری (Captain Phillips) نوشته است.

مارک ال. اسمیت تا به امروز نگارش فیلمنامه‌ی اثر دیالوگ محوری را بر عهده نداشته است و این در حالی است که آثار تارانتینو به پر دیالوگ بودن و تاثیرگذاری دیالوگ‌ها در روند داستان شهره هستند

انتخاب مارک ال. اسمیت برای همکاری با کوئنتین تارانتینو، اقدام عجیبی از طرف پارامونت به حساب می‌آید؛ چرا که اسمیت تا به امروز، نگارش فیلمنامه‌ی اثر دیالوگ-محوری را بر عهده نداشته است و از گور برخاسته نیز به‌عنوان مطرح‌ترین اثر کارنامه‌ی وی، فیلمی کم دیالوگ بود که بیشتر از طریق تصاویر به روایت داستان خود می‌پرداخت. این در حالی است که آثار تارانتینو به پر دیالوگ بودن و تاثیرگذاری دیالوگ‌ها در روند داستان شهره هستند. البته این موضوع، عجیب‌ترین نکته‌ی این پروژه نیست. همواره از تارانتینو به‌عنوان یکی از بی‌پرواترین فیلمسازان سه دهه‌ی اخیر سینما نام برده می‌شود که با وجود اشاره به فرهنگ پاپ در آثارش، همواره از آمیخته شدن با جریان اصلی سینما و تن دادن به کار در مجموعه‌های پرطرفدار هالیوودی اجتناب کرده است. بخشی از این اتقاق به همنشینی ناممکن سبک فیلمسازی تارانتینو با درجه‌بندی PG-13 رایج در این قبیل آثار باز می‌گردد. از طرفی استودیوها نیز دوست ندارند به واسطه‌ی خشونت آثار تارانتینو و خون و خونریزی‌های جاری در آنها، با محدود کردن گروه سنی مخاطبان خود، بخش زیادی از درآمد خود را از دست بدهند.

Quentin Tarantino

با وجود این، روند فیلم‌های عامه‌پسند و پرمخاطب نیز رفته رفته در حال تغییر است. فیلم ددپول (Deadpool) از آن دسته آثاری بود که بسیاری از المان‌های سینمای تارانتینو را در خود داشت و در نهایت نیز به فروش بسیار خوبی دست یافت. یا به عنوان مثالی دیگر، فیلم لوگان (Logan) با بهره‌گیری از درجه‌بندی R، به شیوه‌ی بیان جدیدی دست یافت و صحنه‌های خشونت‌باری را به تصویر کشید که در نهایت، مورد توجه تماشاگران نیز قرار گرفت. در حال حاضر، میزان فروش مجموعه فیلم‌های پیشتازان فضا، فیلم به فیلم در حال کاهش یافتن است؛ تا جایی که آخرین قسمت این مجموعه با نام فراتر از پیشتازان فضا (Star Trek Beyond) پس از نمایش در سینماهای آمریکا، حتی به میزان بودجه‌ی خود نیز فروش نکرد که این امر در تاریخ این مجموعه، موردی بی سابقه بود. با این حال سران پارامونت امیدوارند تا با همکاری با تارانتینو، روح تازه‌ای را در بدنه‌ی این مجموعه فیلم‌ها بدمند و مسیر تازه‌ای را برای ادامه‌ی راه در پیش بگیرند.

تارانتینو در حال حاضر مشغول کار روی نهمین فیلم کارنامه‌ی خود است که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است. با توجه به اینکه فیلم در بخشی از داستان خود به ماجرای قتل شارون تیت، همسر رومن پولانسکی به همراه چند تن از دوستانش توسط خانواده‌ی مانسون اشاره دارد، این اثر همزمان با پنجاهمین سالگرد این واقعه در تاریخ نهم آگوست ۲۰۱۹ (۱۸ مرداد ۱۳۹۸) به نمایش درخواهد آمد.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده