نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

ایان مک‌ کلن دوست ندارد فرد دیگری نقش شخصیت گندالف را ایفا کند

ایان مک‌ کلن بازیگر شخصیت گندالف در سری فیلم Lord of the Rings در جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرد که دوست ندارد فرد دیگر این شخصیت را در نسخه سریالی ایفا کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ایان مک‌کلن بازیگر اسطوره‌ای و افسانه‌ای نقش شخصیت گندالف در سری فیلم Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ ها) در جدیدترین مصاحبه کوتاه خود عنوان کرد که به جز خودش، دوست ندارد هنرمند دیگری این نقش را در نسخه سریالی این مجموعه ایفا کند. البته ایفا شدن نقش شخصیت جادوگر نمادین و محبوب خلق شده به دست جی. آر. آر. تالکین یعنی گندالف توسط ایان مک‌کلن، سابقه طولانی‌ای داشته و تنها به دو یا سه تا فیلم ختم نمی‌شود. مک‌کلن ابتدا این نقش را در سه گانه Lord of the Rings ساخته شده توسط پیتر جکسون که در طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ اکران شده بود ایفا کرد. بعد از آن هم دوباره در سه گانه جدید پیتر جکسون که با نام The Hobbit (هابیت) که در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ اکران شده بود حضور یافت و به ایفای نقش گندالف افسانه‌ای پرداخت.

درست همان زمانی که فیلم به اکران عموم درآمد و گندالف به طرز خیلی خوبی به داستان فیلم وارد شد، طرفداران از همان ابتدا به خاطر بازی تاثیرگذاری که ایان مک‌کلن در قالب این نقش به نمایش گذاشته بود توانستند به خوبی شخصیت را بپذیرند و دوستش داشته باشند. با اینکه او هم همانند هم‌بازی‌های دیگر خود توانست بازی خوبی را ارائه دهد اما این او بود که در میان تمامی بازیگران هم رده خود، توانست در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای اولین بازی خود در فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه) که در سال ۲۰۰۱ اکران شد، کاندید دریافت جایزه اسکار همان سال شود. اگرچه مک‌کلن نتوانست جایزه اسکار را در آن سال دریافت کند و کم لطفی‌هایی نسبت به او شد، اما او توانست افتخار دیگری برای بازی در این نقش به دست آورد و انجمن بازیگران سینما، در مراسم سالیانه خود که در سال ۲۰۰۲ برگزار شده بود، ایان مک‌کلن را به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد معرفی کرد.

gandalf

در واقع عشق ایان مک‌کلن به نقش شخصیت گندالف آنقدر زیاد و عمیق بود و هست که حتی دوست ندارد ایفای آن را به دست فرد بااستعداد و تازه‌نفس دیگری بسپارد. این بازیگر حتی به نظر می‌رسد حالا که قرار است یک سریال پنج فصلی از این داستان ساخته شود و در حال حاضر هم مراحل ابتدایی تولید خود را در شبکه آمازون می‌گذراند هم راضی به رخ دادن این اتفاق نیست.

اگرچه در نهایت همه چیز به تصمیم و نظر سازندگان بستگی دارد اما از آنجایی که این بازیگر محبوب و اسطوره‌ای به طور عمومی اعلام کرده که علاقه خیلی زیادی به بازی مجدد در این نقش دارد، این موضوع فرصت خیلی خوبی را برای سازندگان فراهم کرده که در شرایط کنونی اصلا نباید این فرصت را از دست بدهند

اخیرا این بازیگر محبوب به عنوان مهمان به برنامه The Graham Norton Show (برنامه گراهام نورتون) که از شبکه BBC One پخش می‌شود دعوت شد و زمانی که مجری از او پرسید «شبکه آمازون در حال تهیه و تولید یک سریال تلویزیونی از مجموعه داستان ارباب حلقه‌ها است. این موضوع آزاردهنده نیست؟ اینکه قرار است یک گندالف روی زمین وجود داشته باشد شما را اذیت نمی‌کند؟»، او در پاسخ اعلام کرد که برای ایفای مجدد این نقش کاملا آماده است و صحبت‌های خود را اینگونه عنوان کرد:

منظور شما از گفتن یک گندالف دیگر چیست؟ من هنوز به این موضوع جواب مثبت ندادم زیرا هنوز هیچکسی از من درخواست بازی مجدد در این نقش را نکرده است. اما منظور شما این است که فرد دیگری قرار است این نقش را ایفا کند؟ درست است که گندالف بیش از ۷۰۰۰ سال سن دارد اما من هنوزم آنقدر پیر نشدم که نتوانم نقش چنین شخصیتی را ایفا کنم.

ایان مک‌کلن که حالا حدود ۷۸ سال سن دارد، با بازی در نقش گندالف خدمت خیلی بزرگی به طرفداران کتاب‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت کرده و به طرز خیلی تاثیرگذاری این نقش را ایفا کرد، حالا به نظر درست و منصفانه نیست اگر بخواهیم او را از بازی دوباره‌اش در این نقش منع کنیم. از طرف دیگر این سریال پنج فصلی که قرار است توسط شبکه آمازون ساخته شده و روی آنتن همین شبکه هم پخش شود، اتفاقاتی که پیش از داستان فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه رخ داده است را روایت می‌کند و از آنجا که مک‌کلن یک بار نسخه جوان گندالف را در سه گانه هابیت ایفا کرده است، پس ایفا شدن این نقش در این مجموعه تلویزیونی هم باعث نمی‌شود به کسی یا جایی بربخورد.

در هر صورت، همه چیز به سازندگان خود سریال بستگی دارد و باید صبر کنیم و ببینیم که آنها در نهایت ایان مک‌کلن را برای بازی در نقش شخصیت گندالف انتخاب می‌کنند یا خیر. اما از آنجایی که این بازیگر محبوب و اسطوره‌ای به طور عمومی و در رسانه‌ها اعلام کرده که علاقه خیلی زیادی به بازی مجدد در این نقش دارد، فرصت خیلی خوبی را برای سازندگان فراهم کرده که برای هرچه محبوب‌تر کردن مجموعه خود از او استفاده کنند و اصلا نباید این فرصت را از دست بدهند. 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده