نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

کوین هارت از علاقه خود به حضور در نسخه بازسازی فیلم Mrs. Doubtfire می‌گوید

کوین هارت، بازیگر فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید (Jumanji: Welcome to the Jungle) در مصاحبه‌ای جدید علاقه خود به حضور در بازسازی فیلم Mrs. Doubtfire را ابراز کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کوین هارت، بازیگر فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle (جومانجی: به جنگل خوش آمدید) اخیرا و در مصاحبه‌ای جدید عنوان کرده که دوست دارد در یکی دیگر از آثار رابین ویلیامز یعنی فیلم Mrs. Doubtfire (خانم داوت فایر) که احتمالا قرار است در آینده‌ای نزدیک بازسازی شود، حضور داشته باشد و ایفای نقش کند. ممکن است شما هم این موضوع را قبول نداشته باشید که کوین هارت توانسته یک سبک به‌خصوص در ایفای نقش‌های کمدی خود ایجاد کند، اما در هر صورت او به‌عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین ستاره‌های ژانر آثار کمدی شناخته می‌شود. همین موضوع هم سبب شده تا او هم همانند ستاره‌های دیگر، جامعه طرفداران مخصوص به خود را داشته باشد که کارهای او را دنبال می‌کنند. با توجه به این موضوع و محبوبیت او در میان بازیگرهای کمدی، به نظر می‌رسد که او هم همانند بقیه بازیگرانی که برای احیا و بازسازی فیلم خانم داوت‌فایر انتخاب می‌شوند، گزینه خوبی باشد.

نسخه اولیه فیلم Mrs. Doubtfire ابتدا در سال ۱۹۹۳ ساخته شد و به روی پرده سینماها رفت. در این اثر، رابین ویلیامز نقش یک پدر طلاق‌گرفته و یک بازیگر سان فرانسیسکویی به نام دانیل هیلارد را ایفا کرد که از همسرش میراندا (با بازی سالی فیلد) جدا شده‌ است، اما نمی‌تواند بدون فرزندانش زندگی کند. از طرفی به خاطر حکمی که دادگاه به میراندا داده، اجازه نمی‌دهد بچه‌ها خیلی با پدرشان باشند و وقت بگذرانند. دانیل متوجه می‌شود که میراندا قصد دارد برای نگه‌داری بچه‌ها یک پرستار خانم استخدام کند. دانیل که متخصص تقلید صدا و یک هنرپیشه است تصمیم می‌گیرد تا با پوشیدن لباس مبدل، خودش را جای یک خانم پرستار مُسن اسکاتلندی با نام مستعار «داوت‌فایر» جا بزند. دانیل این کار را به کمک یکی از دوستان هنرمندش که در کار گریم و آرایش مهارت خیلی خاصی داشت، انجام می‌داد. او با استفاده از یک لباس چاق کننده و یک ماسک زنانه، می‌توانست خود را به‌راحتی جای خانم داوت‌فایر جا بزند. متاسفانه این بازی نتوانست خیلی ادامه دار باشد؛ زیرا دانیل برای برقراری تعادل بین دو شخصیتی که بازی می‌کرد، دچار مشکلات زیادی شده بود و مجبور بود هرچه زودتر این بازی را به پایان برساند.

Mrs. Doubtfire

زمانی که این فیلم به روی پرده نقره‌ای سینماها رفت، به نظر جمع کثیری از بینندگان این اثر خیلی مضحک و برخی اوقات خیلی ترسناک بود. با این حال، هنر رابین ویلیامز در نحوه اجرای نقش‌های کمدی، انرژی دیوانه کننده‌ای که در وجودش نهفته بود و محبوبیت خیلی زیادی که در اجرای اینگونه نقش‌ها روی پرده سینما داشت، باعث شد که بتواند فیلم Mrs. Doubtfire را تا حد خیلی زیادی در میان مردم محبوب کند. همچنین با تمامی نظرات مختلفی که درباره این اثر مطرح می‌شد اما در نهایت فیلم توانست یک موفقیت بسیار خوب را در باکس آفیس به نام خود ثبت کند.

ممکن است اعتقاد کمپانی فاکس مربوط به همان زمان بوده باشد، اما به نظر می‌رسد که هنوز هم بازگشت یک شخصیت معمولی همچون خانم داوت‌فایر چیزی نیست که مردم دوست دارند؛ بلکه بازگشت ویلیامز در قالب این شخصیت موضوعی است که مردم علاقمند آن هستند

فیلم خانم داوت‌فایر با اینکه تنها ۲۵ میلیون دلار بودجه داشت اما توانست درآمدی بالغ بر ۱۴۴ میلیون دلار در سرتاسر جهان به دست آورد. با اینکه احیا و بازسازی فیلم خانم داوت‌فایر و همچنین شخصیتی اینچنینی ممکن است برای هارت خیلی سخت باشد، اما او در مصاحبه اخیر خود علاقه خود به این اثر و نقش اصلی آن را اینگونه عنوان کرده است:

بازی رابین ویلیامز در قالب نقش شخصیت خانم داوت‌فایر بسیار زیبا و چشمگیر بود. مدت خیلی زیادی است که علاقه دارم تا بتوانم در این فیلم بازی کنم. اگر روزی این فرصت نصیب من بشود، مطمئنا به میراث و شخصیتی که ویلیامز خلق کرده احترام می‌گذارم و تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم ذره‌ای همانند او این نقش را ایفا کنم.

لازم به ذکر است که درست چند ماه پیش از فاجعه تاسف‌بار و غم‌انگیزی که در سال ۲۰۱۴ برای رابین ویلیامز اتفاق افتاد و منجر به مرگ او شد، در طی گزارشی مشخص شده بود که قرار است دنباله‌ای برای فیلم خانم داوت‌فایر ساخته شود و علاوه بر اینکه ایفای نقش اصلی آن بر عهده خود ویلیامز بود، قرار بود کارگردان قسمت اول آن یعنی کریس کلمبوس که کارگردانی فیلم Home Alone (تنها در خانه) را هم بر عهده داشت، برای این قسمت هم برگردد و کارگردانی دنباله را هم بر عهده داشته باشد. اما این موضوع دیگر خیلی دنباله‌دار نشد و تمامی برنامه‌هایی که برای قسمت دوم این اثر تنظیم شده بود با مرگ غم‌انگیز ویلیامز به‌هم خورد و همه چیز به پایان رسید. کمپانی فاکس قرن بیستم هم اعتقاد داشت که بازگشت خانم داوت‌فایر لزوما چیزی نیست که مردم واقعا دوست داشته باشند؛ بلکه بازگشت رابین ویلیامز در قالب نقش شخصیت خانم داوت‌فایر چیزی است که آنها دوست دارند بار دیگر روی پرده سینماها ببینند.

گفته می‌شود که اگر هارت بعد از پیگیری این موضوع و ابراز علاقه مجدد خود موفق به دریافت این نقش بشود و در نهایت بتواند شخصیت خانم داوت‌فایر را ایفا کند، باید مدت زمان خیلی زیادی پاسخگوی طرفداران رابین ویلیامز مخصوصا آن طرفداران پر و پا قرصش باشد. در هر صورت اگر قرار باشد باری دیگر این اثر ساخته شده و نسخه ابتدایی آن بازسازی شود، ما مجبوریم تا شخصیت این پرستار پیر اسکاتلندی را بدون حضور ویلیامز ببینیم و باید مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند تا فردی را انتخاب کنند که بتواند به این میراث احترام بگذارد. در هر صورت در حال حاضر هنوز خبر قطعی‌ای درباره این پروژه منتشر نشده و معلوم نیست که آیا ۱۰۰ درصد این فیلم ساخته می‌شود یا خیر. 

شما درباره بازسازی این اثر چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما کوین هارت می‌تواند با استعداد بازیگری و کمدی فوق‌العاده خوب خود ذره‌ای جای رابین ویلیامز را بگیرد و خود را در دل طرفداران این بازیگر مرحوم جا کند؟


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده