نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

اولین همکاری برادران روسو و کارگردان فیلم IT برای ساخت یک اثر علمی تخیلی

برادران روسو و همچنین کارگردان فیلم IT یعنی اندرس موشیاتی قرار است برای ساخت فیلم اقتباسی‌ای براساس کتاب The Electric State برای اولین بار با هم همکاری کنند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و در طی خبری جدید و مهم مشخص شده که کارگردان فیلم IT یعنی اندرس موشیاتی و همچنین کارگردانان فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت) یعنی آنتونی و جو روسو قرار است در پروژه‌ای علمی تخیلی برای اولین بار با یکدیگر همکاری داشته باشند. به موجب این همکاری، این سه کارگردان کاربلد قرار است یک کتاب علمی تخیلی به نام The Electric State که یک کتاب هنری و روایتی نوشته شده توسط سایمون استالنهگ را در قالب یک اثر سینمایی اقتباس کرده و روی پرده نقره‌ای سینماها اکران کنند. همانطور که می‌دانید، با توجه به ظهور و به نمایش درآمدن آثار سینمایی علمی تخیلی همچون فیلم Arrival (ورودی) و فیلم Ex Machina (فراماشین) و همچنین آثار تلویزیونی فوق‌العاده پرطرفداری همچون سریال Black Mirror (آینه سیاه)، این ژانر از فیلمسازی وارد سطح جدیدی شده که این مسیر پر از ایده‌های خاص و منحصر به فرد و همچنین سراسر خلاقیت‌های مختلف است که با استفاده از آنها می‌توان در آینده آثار فوق‌العاده جذابی ساخت.

لازم است بدانید که امروزه فیلمسازان و همچنین نویسندگان علاقه خیلی زیادی به این موضوعات دارند و مهم‌تر از همه اینکه مسائل به خصوصی مانند اینترنت در آینده‌ای نزدیک و در طی چند سال آینده چه بلایی بر سر ما و زندگی‌هایمان خواهد آورد و مدام به دنبال این هستند که این موضوعات را به نحوی به تصویر بکشند. این موضوع، همان چیزی است که استیون اسپیلبرگ را به ساخت جدیدترین اثر خود یعنی فیلم Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده) ترغیب کرد. به همین ترتیب هم جدیدا اعلام شده که اندرس موشیاتی و برادران روسو قرار است در طی یک پروژه تولیدی، داستان کتاب The Electric State سایمون استالنهگ را به روی پرده نقره‌ای سینماها ببرند.

براساس گزارش جدیدی که توسط سایت خبری Deadline منتشر شده، برادران روسو به‌تازگی حق و حقوق ساخت فیلمی اقتباسی براساس کتاب The Electric State سایمون استالنهگ را به‌دست آورده‌اند و در مذاکرات و گفتگوهای مختلف هستند تا بتوانند اندرس موشیاتی را برای هدایت و کارگردانی این پروژه اقتباسی و همچنین به عنوان یکی از تهیه کنندگان به تیم بیاورند. علاوه بر اندرس، به نظر می‌رسد که قرار است خواهر او یعنی باربارا را هم به همراه برادر خود به تیم بیاورند. علاوه بر اینکه خود آنتونی و جو روسو به عنوان تهیه کننده در این پروژه حضور دارند، مایک لاروکا تهیه کننده فیلم The Drop (کندو) هم به عنوان یکی از تهیه کنندگان اجرایی در این تیم فعالیت خواهد کرد. از طرف دیگر، کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی که پیشتر در پروژه‌های تولیدی آثاری مانند فیلم Captain America: The Winter Soldier (کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان)، فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، فیلم Avengers 4 (انتقام جویان 4) که هنوز هیچ نام و نشان رسمی ندارد و همچنین فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت با یکدیگر همکاری داشته‌اند، قرار است به عنوان نویسندگان فیلمنامه این اثر حضور داشته باشند.

Andres Muschietti - IT

کتاب The Electric State به قلم طراح مفهومی و هنرمندی به نام سایمون استالنهگ نوشته شده است. سایمون استالنهگ تخصص خیلی زیادی در خلق آثار هنری که محوریت آن درباره اتفاقات آینده است، دارد. او در خلق آثار هنری خود بیشتر متمرکز بر محیط های کلیشه ای سوئد است. حال به سراغ موضوع اصلی که خود کتاب The Electric State می‌رویم؛ این رمان با داستان زیبای خود بیشتر محیط‌های غربی ایالات متحده را پوشش می‌دهد. اتفاقات داستان رمان The Electric State در اواخر سال ۱۹۹۷ رخ می‌دهد و حول محور یک دختر نوجوان فراری و ربات اسباب‌بازی او می‌چرخد.

اگرچه فیلم The Electric State یک اثر ترسناک نیست اما به شدت جذاب و هیجان‌انگیز است که صبر کنیم و ببینیم موشیاتی چگونه قرار است خلاقیت و استعدادهای خود را روی آن پیاده کند

او و اسباب‌بازی خود از طریق یک دنیای واقعیت افزوده، ایالات متحده را سفر می‌کنند؛ ایالات متحده‌ای که در آن میزان افراد مصرف‌کننده‌های تکنولوژی‌های سطح خیلی بالا در حال نزول و کاهش یافتن است. بر خلاف بقیه رمان‌های مصوری که در این ژانر وجود دارند، این کتاب داستان روایتی خود را از طریق تصاویر مختلفی که توسط خود استالنهگ طراحی شده برای مخاطب تعریف می‌کند. 

اندرس موشیاتی با کارگردانی اولین اثر خود یعنی فیلم Mamá (ماما) در سال ۲۰۱۳، به خوبی توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. بعد از آن و با کارگردانی فیلم IT که موفقیت‌ها و رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کرد، به نوعی تا چند سال آینده خود را در حرفه‌ای که دارد بیمه کرد و قراردادهایی مبنی بر کارگردانی فیلم IT: Chapter Two (آن: قسمت دوم)، سریال Locke & Key (اثری اقتباسی از سری کتاب کمیک با همین نام نوشته جو هیل) از شبکه هولو و لایو اکشن Robotech (روبوتک) که براساس انیمه سریالی دهه ۸۰ ساخته می‌شود، امضا کرده است.

از طرف دیگر برادران روسو هم رزومه کم کاری ندارند و در طی سال‌های فعالیت خود، علاوه بر آثار تلویزیونی که کارگردانی کردند در چند سال اخیر توانستند کارگردانی آثار سینمایی خیلی خوب و پرطرفداری هم در کمپانی و دنیای سینمایی مارول ساخته و روی پرده نقره‌ای سینماها ببرند. برادران روسو طرز تفکر بسیار خوبی دارند و به طرز جالبی درست می‌دانند که در آن لحظه و برهه زمانی چه پروژه‌ای را برای ادامه کار خود باید انتخاب کنند. آنها بعد از کارگردانی چند پروژه در دنیای سینمایی مارول به خوبی به همگان ثابت کردند که آن رمز و راز لازمی که هر کارگردان باید در این ژانر داشته باشد و بداند که چگونه باید به یک داستان فانتزی، علمی-تخیلی و اکشن جان داد و روی پرده سینما اکران کرد دارند. 

در پایان هم لازم به ذکر است که اثر اقتباسی‌ای مانند فیلم The Electric State اگرچه یک اثر ترسناک نیست و موشیاتی تا به حال در این ژانر فعالیت نکرده اما به شدت جذاب و هیجان‌انگیز است که صبر کنیم و ببینیم او چگونه می‌خواهد این خلاقیت و ایده‌های خود را روی این داستان علمی تخیلی و آخرالزمانی که خیلی با داستان‌هایی که تا به امروز شنیده‌ایم تفاوت دارد، پیاده کند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده