// جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

جزئیات ریبوت فیلم Highlander به کارگردانی خالق سه گانه جان ویک

تولید ریبوت فیلم Highlander به کارگردانی چاد استاهلسکی، سازنده‌ی سه گانه John Wick و با فیلمنامه گروهی از نویسندگان آثار شاخص چند سال اخیر سینما به‌زودی آغاز خواهد شد.

در شرایطی که پیش از این اعلام شده بود چاد استاهلسکی، کارگردان سه‌گانه‌ی جان ویک (John Wick)، هدایت ریبوت فیلم کوه نشین (Highlander) را بر عهده خواهد گرفت، اینک خبر می‌رسد که استودیو برای این پروژه، دو نویسنده‌ی جدید را نیز استخدام کرده است. بحث ساخت ریبوت Highlander از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و در ادامه، ملیسا روزنبرگ (Jessica Jones) فیلمنامه‌ی ابتدایی کار را نوشت و نام جاستین لین (Fast & Furious) نیز برای کارگردانی فیلم مطرح شد، ولی در نهایت، این پروژه به سرانجام روشنی نرسید. مدتی بعد زوج مت هالووی و آرت مارکوم که سابقه نوشتن فیلمنامه‌ی آثاری همچون مرد آهنی (Iron Man) و پانیشر: منطقه جنگ (Punisher: War Zone) را در کارنامه دارند، فیلمنامه‌ی روزنبرگ را بازنویسی کردند و خوان کارلوس فرسنادیو (28Weeks Later) نیز برای کارگردانی فیلم مد نظر استودیو قرار گرفت. سدریک نیکولاس ترویان (The Huntsman: Winter's War) یکی دیگر از کارگردانانی بود که برای ساخت Highlander ابراز تمایل کرد.

حالا پس از گذشت چندین سال از مطرح شدن بحث ساخت فیلم Highlander، گابریل فراری و اندرو بارر به‌عنوان نویسندگان جدید به این پروژه اضافه شده‌اند. البته هنوز به طور مشخص اعلام نشده که آنها به بازنویسی فیلمنامه‌ی قبلی خواهند پرداخت یا از ابتدا کار نوشتن آن را آغاز می‌کنند. فراری و بارر به‌عنوان نخستین فعالیت سینمایی خود، فیلمنامه‌ی فیلم مورد انتظار مرد مورچه‌ای و زنبورک (Ant-Man and the Wasp) را نوشته‌اند که این اثر تابستان سال آینده به سینماها خواهد آمد. آنها همچنین نویسندگی فیلم سابرینا جادوگر نوجوان (Sabrina the Teenage Witch) و همینطور سریال تلویزیونی کوانتوم و وودی (Quantum and Woody) را بر عهده خواهند داشت. فراری و بارر در کنار این فعالیت‌ها، در نگارش فیلمنامه‌ی فیلم‌های فرعی مجموعه‌ی ترانسفورمرز (Transformers) نیز همکاری خواهند داشت.

Highlander

نسخه‌ی اصلی Highlander محصول سال ۱۹۸۶ به کارگردانی راسل مالکهی و با بازی کریستوفر لمبرت و شان کانری، داستان مردی به نام کانر مک‌لود معروف به کوه نشین است که به‌عنوان مالک یک عتیقه‌فروشی در شهر نیویورک زندگی می‌کند. فیلم در ادامه با مجموعه‌ای از فلش‌بک‌ها نشان می‌دهد که کانر در قرن شانزدهم میلادی پس از مبارزه با یک جنگجوی جاودانه به نام کارگن کشته شده، ولی روز بعد به شکل معجزه آسایی دوباره زنده می‌شود. نزدیکان وی با این توجیه که شیطان روح کانر را تسخیر کرده، او را به نقطه‌ای دیگر تبعید می‌کنند. کانر که حالا تبدیل به یک آهنگر شده، درمی‌یابد که او نیز جنگجویی جاودانه است و فقط در صورتی می‌میرد که سر وی از بدنش جدا شود. کانر پس از گذراندن تمریناتی ویژه زیر نظر شخصی به نام رامیرز، برای قرن‌های متمادی موفق به زنده ماندن می‌شود، ولی یکی از دشمنانش در زمان حال، در پی خاتمه دادن به زندگی او است. نکته‌ی جالب درباره‌ی نسخه‌ی اصلی Highlander این است که تمام ترانه‌های فیلم که شامل ۸ قطعه می‌شود توسط گروه محبوب کوئین ضبط شده است.

تاکنون ۴ دنباله، ۲ مجموعه‌ تلویزیونی، چندین رمان و تعداد زیادی کامیک بر اساس فیلم اصلی Highlander ساخته شده است

کوه نشین پس از نمایش خود با استقبال گرمی از طرف تماشاگران روبه‌رو نشد و به فروش قابل توجهی هم دست نیافت، ولی در ادامه پس از ورود فیلم به شبکه نمایش خانگی، رفته رفته به طرفداران آن افزوده شد و طولی نکشید که این اثر به جایگاه ویژه‌ای در میان مردم دست یافت. بدین ترتیب تهیه‌کنندگان Highlander به فکر ساخت دنباله‌های این فیلم افتادند و در سال ۱۹۹۱ قسمت دوم و در سال ۱۹۹۵، قسمت سوم این مجموعه را روانه‌ی سینماها کردند. در کنار اینها دو فیلم سینمایی دیگر، دو سریال تلویزیونی و چندین رمان و چندین اثر کامیک نیز بر اساس داستان این مجموعه به وجود آمد.   

Highlander

چاد استاهلسکی قول داده که در فیلم جدید خود، همان سبک مبارزات فیلم جان ویک را این‌بار با چاشنی شمشیرزنی به تصویر بکشد

چاد استاهلسکی، کارگردان سری جدید Highlander، قصد دارد که این مجموعه را در قالب یک سه‌گانه، به ریشه‌های اصلی خود برگرداند و طبق گفته‌ی خودش، در اثر وی همچون دنباله‌های قسمت اول، دیگر از موجودات بیگانه، انسان‌های جهش‌یافته و همینطور سفینه‌های فضایی که موجب به حاشیه رفتن داستان اصلی شده بودند خبری نخواهد بود و فیلم، روندی کاملا منطقی و باورپذیر را دنبال خواهد کرد. او همچنین قول داده که در فیلم جدید خود، همان سبک مبارزات فیلم جان ویک را این‌بار با چاشنی شمشیرزنی به تصویر بکشد.

طبق اعلام وبسایت خبری Omega Underground، بخش زیادی از صحنه‌های Highlander در آفریقای جنوبی تصویربرداری خواهد شد. انتخاب این کشور این ذهنیت را ایجاد می‌کند که ممکن است بخشی از داستان فیلم از رمان کوه نشین منتشر شده در سال ۱۹۹۸ الهام گرفته شده باشد. این رمان در واقع یکی از چندین رمانی است که در پی موفقیت فیلم Highlander منتشر شدند و بخش‌هایی از آن شامل جنگ بین امپراتوری بریتانیا و پادشاهی زولو است که در آفریقای جنوبی رخ داد. از طرفی استاهلسکی در مصاحبه‌هایش به این نکته اشاره کرده که برای ساخت Highlander از تمام رمان‌هایی که درباره‌ی آن نوشته شده کمک خواهد گرفت.

Chad Stahelski

تاکنون هیچ بازیگری به طور رسمی به پروژه‌ی Highlander اضافه نشده. با این حال نام تعدادی از بازیگران برای ایفای نقش‌های اصلی فیلم مطرح شده است. وینی جونز و ری استیونسون، نخستین انتخاب‌ها برای بازی در نقش کارگن بودند. در ژوئن ۲۰۱۲، رایان رینولد به‌عنوان بازیگر نقش کانر مک‌لود معرفی شد؛ با این حال، او در ژوئن ۲۰۱۳ پروژه را ترک کرد. در نوامبر ۲۰۱۴، تام کروز برای ایفای نقش رامیرز مورد توجه استودیو قرار گرفت، ولی او نیز به خاطر درگیر بودن با پروژه‌ی مأموریت: غیرممکن - ملت سرکش (Mission: Impossible – Rogue Nation) این پیشنهاد را رد کرد تا استودیو برای این نقش به دنبال جیمز جیسن بریهان باشد. در حال حاضر دیوید باتیستا برای ایفای نقش کارگن و خاویر باردم برای نقش رامیرز در نظر گرفته شده‌اند و باید دید نهایتا نتیجه‌ی مذاکرات آنها با استودیو چه خواهد شد.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده