نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵

دو بازیگر خردسال دیگر به لیست بازیگران فیلم Shazam اضافه شدند

دو بازیگر خردسال به لیست بازیگران فیلم Shazam (شَزَم) پیوستد و قرار است نقش دوستان بیلی بتسون را ایفا کنند. 

دو بازیگر جدید و خردسال به فیلم کمیکی و ابرقهرمانی جدید کمپانی دی سی، یعنی فیلم Shazam (شزم) اضافه شدند. این دو بازیگر قرار است نقش دو شخصیت یوجین و پدرو را ایفا کنند.

زمانی که برای اولین بار دی‌سی اعلام کرد که تصمیم دارد شخصیت شَزَم را به روی پرده سینما بیاورد، همگی مطمئن بودند که این بار قرار است این کمپانی فیلمی شاد و سرگرم‌کننده را بسازد، اما انتخاب دیوید اف. سندبرگ که سینمادوستان وی را بیشتر با کارگردانی آثار ترسناک می‌شناسند، حرف و حدیث‌های بسیاری به وجود آورد و بسیاری گمان می‌بردند این فیلم هم فضای جدی و تیره و تار خواهد داشت، ولی اندکی نگذشت که این کارگردان سوئدی اعلام کرد فیلمی که وی قرار است کارگردانی کند، شادترین فیلم دنیای دی‌سی خواهد بود و با این گفته‌ها تا اندازه زیادی خیال طرفداران راجع به تِم کلی فیلم Shazam آسوده شد. دیوید سندبرگ سال گذشته فیلم ترسناک Lights Out (چراغ‌های خاموش) را روی پرده داشت که با واکنش مثبت منتقدان همراه شد و توانست با بودجه‌ی محدود ۵ میلیون دلاری، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. تهیه‌کنندگی فیلم Lights Out بر عهده‌ی جیمز وان بود و در این فیلم بازیگرانی همچون ترزا پالمر، گابریل بیتمن، بیلی بروک و ماریا بلو نقش‌آفرینی می‌کردند. وی کارگردانی قسمت دوم فیلم ترسناک Annabelle را با عنوان فیلم Annabelle: Creation نیز عهده‌دار بود و این فیلم نیز مورد استقبال نسبی منتقدان قرار گرفت و با بودجه ساخت ۱۵ میلیون دلاری خود، فروش فوق‌العاده ۳۰۵ میلیون دلاری داشته است.

چندی پیش بود که زکری لوی، بازیگری که قرار است نقش دوران بزرگسالی شخصیت شزم را ایفا کند، در صحبت‌هایی این فیلم را با مجموعه Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) مقایسه کرد. با کنار هم گذاشتن این صحبت‌ها و تصمیمات از سوی سازندگان، این‌طور به نظر می‌رسد که صحنه‌های خنده‌دار و شادتری را حتی نسبت به کتاب‌های کمیک این شخصیت شاهد خواهیم بود. گویا قرار است بازیگران خردسال دیگری نیز به فیلم اضافه شوند و خانواده بیلی بتسون از چیزی که هم‌اکنون است نیز شلوغ‌تر خواهد شد و احتمالاً همچون کتاب‎های کمیک، هر کدام از این شخصیت‌های کم سن‌وسال، در نهایت قدرتی به دست خواهند آورد. چندی پیش در خبری بدین موضوع پرداختیم که جک دیلن گریزر که پیش‌تر و در اوایل سال جاری او را در فیلم It و در نقش ادی کسپبراک، نوجوانی نسبتاً افسرده دیده بودیم، بازیگری است که به‌تازگی برای ایفای نقش شخصیت مکمل به تیم بازیگری این اثر اضافه شده است. طبق گزارش‌ها، جک دیلن گریزر قرار است نقش دوست بیلی بتسون به نام فردی فریمن را در فیلم شزم ایفا کند. فردی فریمن به‌عنوان بهترین دوست بیلی بتسون و تنها فردی که راز او و شخصیت پنهانی او یعنی شزم فوق‌العاده قدرتمند را می‌داند، توصیف شده است. به نظر در فیلم نیز همچون کتاب، فردی فریمن در نهایت تبدیل به یک قهرمان می‌شود و بعد از مدتی لباس کاپیتان مارول جونیور (.Captain Marvel Jr) را به تن کرده و مبارزات خود با مجرمان را آغاز خواهد کرد.

Shazam-II

طبق گزارش سایت دِدلاین، یان چن و خوان آرمند به‌تازگی به لیست بازیگران فیلم Shazam اضافه شدند و قرار است به ترتیب نقش دو شخصیت یوجین و پدرو را ایفا کنند. در کتاب‌های کمیک، یوجین چوی و پدرو پنا دو برادرخوانده و دوست بیلی بتسون هستند و این دو نیز سرانجام قدرت‌های مخصوص به خود را به دست خواهند آورد.

در حالی که شخصیت‌هایی همچون مری مارول و فردی فریمن/کاپیتان مارول جونیور از همان آغاز کار در دنیای شَزَم حضور داشتند، اما دو شخصیت یوجین و پدرو توسط جف جانز و در کتاب New 52 دی‌سی کامیکس خلق و معرفی شدند. تاکنون شخصیت‌های زیادی از مجموعه New 52 در فیلم‌های دی‌سی معرفی شده‌اند و حضور دو شخصیت یوجین و پدرو چندان جای تعجب ندارد.

یان چن و خوان آرمند به‌تازگی به لیست بازیگران فیلم Shazam اضافه شدند و قرار است به ترتیب نقش دو شخصیت یوجین و پدرو را ایفا کنند. در کتاب‌های کمیک، یوجین چوی و پدرو پنا دو برادرخوانده و دوست بیلی بتسون هستند و این دو نیز سرانجام قدرت‌های مخصوص به خود را به دست خواهند آورد 

پیش‌تر نیز گفتیم که دو شخصیت یوجین و پدرو همچون دیگر دوستان و اعضای خانواده بیلی بتسون، در انتها قدرت مخصوص به خود را به دست خواهند آورد. البته بعید به نظر می‌رسد که این فیلم، فیلمی ابرقهرمانانه در مورد کودکان و قدرت‌های آن‌ها باشد و به احتمال زیاد در فیلم‌های بعدی این مجموعه، نقاط مشترک بیشتری را با داستان کمیک‌های آن شاهد خواهیم بود. اضافه کردن دو شخصیت یوجین و پدرو بدین معنا است که به احتمال فراوان دو شخصیت مری و دارلا نیز به‌زودی به این فیلم اضافه شده و بازیگران مورد نظر معرفی خواهند شد.  

نام اصلی و ابتدایی شَزَم، کاپیتان مارول بود. داستان‌های کاپیتان مارول برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ و توسط ویز کامیکس منتشر شد، اما با شکایت دی‌سی از ویز کامیکس به علت شباهت بسیار زیاد و کپی‌برداری شخصیت شَزَم از روی سوپرمن دی‌سی، ویز کامیکس مجبور به پرداخت جریمه و در نهایت واگذاری کلیه حقوق مربوط به این شخصیت به دی‌سی شد. شَزَم قدرتی اساطیری و جادویی هزاران‌ساله دارد که با گفتن واژه Shazam به نیروهایی مافوق انسانی دست می‌یابد و حروف لاتین S.H.A.Z.A.M از نام‌های سلیمان حکیم، هرکول (نماد قدرت و شجاعت در اساطیر یونان)، اطلس که تحمل و استقامتش زبانزد است و به جنگ با خدایان پرداخت و محکوم به حمل کره زمین شد، زئوس (خدای خدایان اساطیر یونان)، آشیل (جنگجوی شکست‌ناپذیر) و مرکوری یا همان هرمس که پیام‌رسان خدایان و قادر به پرواز بوده، تشکیل شده است. در هر صورت انتشاراتی ویز کامیکس در سال ۱۹۵۳ بسته شد و کمپانی دی‌سی تصمیم گرفت حق امتیاز کاپیتان مارول را به هر نحوی از آن خود کند و از همین رو دی‌سی، کمپانی Fawcett را در سال ۱۹۷۲ خریداری کرد و در این صورت شخصیت کاپیتان مارول نیز از آن دی‌سی می‌شد. اما دیگر دیر شده بود و کمپانی مارول کاپیتان مارول خود را خلق کرده بود و سریعاً نیز این شخصیت را به‌صورت رسمی در لیست شخصیت‌های دنیای کمیک خود ثبت کرد. از آن زمان تاکنون کمپانی دی‌سی اجازه ندارد از نام کاپیتان مارول استفاده کند و از همین روی این کمپانی، شخصیت شَزَم را خلق کرد.

سندبرگ اخیراً تأیید کرده است که این فیلم در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد و اگر شایعات منتشر شده درست باشند، این فیلم در تاریخ ۵ آوریل سال ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۸) اکران می‌شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده