نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

احتمال پایان فیلمبرداری 4 Avengers در ماه ژانویه

سباستین استن، بازیگر نقش باکی بارنز در مجموعه Avengers (انتقام جویان)، از احتمال پایان فیلمبرداری قسمت چهارم این مجموعه در ماه ژانویه خبر داد.

سباستین استن، بازیگر نقش باکی بارنز در فیلم‌های Captain America: The First Avenger (کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو)، Captain America: The Winter Soldier (کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان) و Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، از احتمال پایان مرحله فیلمبرداری قسمت چهارم مجموعه Avengers (انتقام‌جویان) در ماه ژانویه خبر داد. دو فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت) و قسمت چهارم Avengers، پشت‌‌ سرهم و بدون فاصله مراحل فیلمبرداری خود را آغاز کردند و در واقع سباستین استن و دیگر بازیگران این دو فیلم مدت زمان زیادی است که درگیر این دو فیلم هستند.

کوین فاگی، رئیس استودیو مارول، قسمت چهارم مجموعه انتقام‌جویان را فرجام کار دنیای سینمایی مارول خوانده بود؛ البته این فرجام به معنای فاصله‌ای بین فاز سوم و چهارم این دنیای سینمایی است. همان‌طور که می‌دانید در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول و پس از اکران قسمت چهارم مجموعه انتقام‌جویان، استودیو مارول تصمیم به ساخت و اکران ۲۰ فیلم دیگر دارد.

قسمت اول این مجموعه با عنوان The Avengers (انتقام‌جویان)، در سال ۲۰۱۲ میلادی به روی پرده سینما رفت. جاس ویدون نویسندگی و کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت و بازیگرانی از جمله کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، مارک روفالو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون و ساموئل ال. جکسون در آن به ایفای نقش پرداختند. می‌توان آن فیلم را نقطه عطفی در ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی دانست که با جمع کردن چندین و چند ابرقهرمان در کنار هم، رویه جدیدی را برای ساخت این دست آثار به وجود آورد و همچنین تماشاچیان زیادی را که سرمست از این اتفاق بودند به سینماهای سراسر دنیا کشاند. قسمت ابتدایی مجموعه انتقام‌جویان با بودجه ساخت ۲۲۰ میلیون دلاری، حدود ۱.۵ میلیارد دلار در گیشه فروش داشت و موفقیتی خیره‌کننده برای استودیو مارول و پخش‌کننده این فیلم، کمپانی والت دیزنی به همراه داشت. طبیعتاً چنین فروشی به مذاق هر سازنده‌ای خوش می‌آید و از همین روی بلافاصله تصمیم به ساخت دنباله‌های این مجموعه گرفته شد.

خوب یا بد، این فیلم بذر ابتدایی دنیاهای مشترک را کاشت. حتی مجموعه‌ای همچون جنگ ستارگان نیز با ساخت فیلم مشتق‌شده از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان با عنوان Rogue One: A Star Wars Story (یک سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای) در سال ۲۰۱۶ میلادی، نشان داد که از ایده مارول بدش نیامده است. البته در چند وقت اخیر ایده دنیاهای مشترکی که مارول بنا نهاد در دیگر استودیوها چندان موفقیت‌آمیز نبوده است، ولی خب در مورد مارول حداقل تا به اینجای کار این گونه نبوده است و گویا به این زودی‌ها نیز پایانی بر آن نیست.

Stan

به قسمت چهارم مجموعه انتقام‌جویان بازگردیم. با توجه به اینکه اولین تریلر فیلم Avengers: Infinity War تقریباً دو هفته پیش منتشر شد، بسیاری گمان می‌بردند که قسمت چهارم جای کار فراوان دارد و نباید فعلاً منتظر خبری در رابطه با آن باشیم؛ اما بازیگر این دو فیلم، سباستین استن، در صحبت‌هایی کوتاه بدین موضوع اشاره داشت که زمان زیادی به پایان فیلمبرداری قسمت چهارم این مجموعه باقی نمانده است. طبق مصاحبه‌ای که استن با سایت کولایدر داشت، وی از تمام شدن مراحل فیلمبرداری این فیلم در اواسط ماه ژانویه خبر داد. سخنان سباستین استن را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

فکر می‌کنم ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) فیلمبرداری تمام شود؛ ممکن است، شاید هم بیشتر طول بکشد. فکر می‌کنم طولانی‌ترین زمان فیلمبرداری برای یک فیلم بود؛ در واقع باید گفت دو فیلم. خب از نظر فنی دو فیلم متفاوت‌اند.

همان‌طور که گفتیم تریلر ابتدایی فیلم Avengers Infinity War چندی پیش منتشر شد. در این تریلر شاهد حضور ابرقهرمانان فراوانی بودیم که در تاریخ سینما بی‌سابقه بوده و قرار است این مجموعه افراد فوق‌بشری با بزرگ‌ترین تهدید تاریخ دنیای سینمایی مارول مبارزه کنند: تانوس. فیلم Avengers: Infinity War را می‌توان بزرگ‌ترین فیلم مارول تا به امروز دانست که در آن ابرقهرمانان مختلف کنار هم جمع می‌شوند تا با تانوس، شخصیت منفی اصلی فیلم، مبارزه کنند و دنیا را از تهدید وی نجات دهند. بسیاری از طرفداران مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی با دیدن این تریلر بسیار هیجان‌زده شدند و بی‌صبرانه منتظر قسمت سوم مجموعه انتقام‌جویان هستند. بررسی اولین تریلر فیلم Avengers: Infinity War را نیز چندی پیش منتشر کردیم که علاقمندان می‌توانند آن را مطالعه کنند. جالب است بدانید اولین تریلر فیلم Avengers: Infinity War رکورد تعداد بازدید در یک روز را شکست.

Avengers-II

اینکه اعضای گروه انتقام‌جویان در قسمت چهارم چه ماجراهایی را از سر خواهند گذراند و چه سرنوشتی در انتظار آنان است، هنوز معلوم نیست. جو روسو، یکی از کارگردانان این دو فیلم در مصاحبه‌ای راجع به قهرمانان این مجموعه گفت که احتمال مرگ تعدادی از شخصیت‌های اصلی وجود دارد و همین مصاحبه کافی بود که سایت‌های مختلف و طرفداران حدسیات خود را شروع کنند. انتظار می‌رود شاهد خروج نام‌های بزرگی از دنیای سینمایی مارول پس از اکران قسمت چهارم مجموعه انتقام‌جویان باشیم؛ از همین روی باید منتظر پایان تراژیکی بر برخی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این دنیا باشیم. در اثنای این اخبار، خبر خرید فاکس توسط کمپانی والت دیزنی نیز به گوش می‌رسد و اگر دیزنی موفق به انجام این کار شود، آن زمان امکان حضور شخصیت‌های دنیای مردان ایکس در قسمت چهارم مجموعه انتقام‌جویان وجود دارد؛ البته در آن صورت دیگر فیلمبرداری تا ماه ژانویه تمام نخواهد شد.

بسیاری گمان می‌بردند که قسمت چهارم جای کار فراوان دارد و نباید فعلاً منتظر خبری در رابطه با آن باشیم؛ اما بازیگر این دو فیلم، سباستین استن، در صحبت‌هایی کوتاه بدین موضوع اشاره داشت که زمان زیادی به پایان فیلمبرداری قسمت چهارم این مجموعه باقی نمانده است

گفتنی است سباستین استن در فیلم I, Tonya (من تونیا هستم) کریگ گیلسپی نیز به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم امتیازات خوبی را از منتقدین دریافت کرد و برخلاف دو فیلم مجموعه انتقام‌جویان مدت زمان زیادی نیز استن را درگیر نکرد. مدت فیلمبرداری فیلم I, Tonya تنها ۳۰ روز بوده است که در مقایسه با یک سالی که صرف ساخت دو فیلم مجموعه انتقام‌جویان شده اصلاً وقت‌گیر نبوده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به مارگو رابی، جولیان نیکلسون، بوجانا نوواکوویچ، بابی کاناوله و آلیسون جانی اشاره داشت.

در فیلم Avengers Infinity War شخصیت‌هایی همچون کاپیتان آمریکا با بازی کریس ایوانز، آیرون من با بازی رابرت داونی جونیور، مرد عنکبوتی با بازی تام هالند، دکتر استرنج با بازی بندیکت کامبربچ، ثور با بازی کریس همسورث، هالک با بازی مارک روفالو، بلک ویدو با بازی اسکارلت جوهانسون، اسکارلت ویچ با بازی الیزابت اولسن، هاوک آی با بازی جرمی رنر، پلنگ سیاه با بازی چادویک بوزمن، باکی بارنز با بازی سباستین استن، مرد مورچه‌ای با بازی پل راد، واسپ با بازی اوانجلین لیلی، گامورا با بازی زویی سالدانا، استار لرد با بازی کریس پرت، دراکس ویرانگر با بازی دیوید باتیستا، مانتیس با بازی پام کلمنتیف، والکری با بازی تسا تامپسون، نیک فیوری با بازی ساموئل ال جکسون، فالکون با بازی آنتونی مک‌کی، ویژن با بازی پل بتانی و کاراکتر‌های دیگر حضور خواهند داشت.

فیلم Avengers: Infinity War در تاریخ ۴ مِی ۲۰۱۸ (۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) اکران خواهد شد و در ادامه آن قسمت چهارم انتقام جویان در تاریخ ۳ مِی ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸) اکران می‌شود. کارگردانی دو قسمت آینده فیلم Avengers بر عهده جو و آنتونی روسو و کار نوشتن فیلمنامه آنها بر عهده کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی بوده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده