نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

پاتریک استوارت علاقه‌مند به حضور در نسخه Star Trek تارانتینو است

پاتریک استوارت که سابقه بازی در سه فیلم مجموعه Star Trek را در کارنامه دارد، از علاقه خود برای تکرار نقش ژان لوک پیکارد در نسخه‌ جدیدی که قرار است کوئنتین تارانتینو کارگردانی کند سخن گفت.

به احتمال فراوان شاهد حضور دوباره پاتریک استوارت در نقش شخصیت قدیمی و محبوب مجموعه Star Trek (پیشتازان فضا)، یعنی ژان لوک پیکارد افسانه‌ای خواهیم بود. پاتریک استوارت در سخنان جدید خود از علاقه‌اش به همکاری با کوئنتین تارانتینو در این فیلم سخن گفت. آخرین نقش‌آفرینی پاتریک استوارت در مجموعه Star Trek مربوط به فیلم Star Trek: Nemesis (پیشتازان فضا: نمسیس)، محصول سال ۲۰۰۴ میلادی می‌شود. اولین حضور این بازیگر قدیمی، کارکشته و بسیار محبوب انگلیسی در مجموعه Star Trek، به سال ۱۹۸۷ میلادی بازمی‌گردد؛ سریال Star Trek: The Next Generation (پیشتازان فضا: نسل بعدی) بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۴ بر روی آنتن شبکه CBS رفت و پاتریک استوارت در ۱۷۶ قسمت از ۱۷۸ قسمت این مجموعه محبوب تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.  

چندی پیش خبری با این مضمون از رسانه‌های مختلف منتشر شد مبنی بر اینکه کوئنتین تارانتینو، کارگردان فیلم‌های Pulp Fiction (پالپ فیکشن) و The Hateful Eight (هشت نفرت‌انگیز)، ایده‌ای جدید و متفاوت برای فیلم جدید مجموعه Star Trek در سر دارد و او با همکاری جی. جی. آبرامز، کارگردان فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد)، اتاق نویسندگان برای این پروژه تشکیل داده و ممکن است شخص تارانتینو در نهایت کارگردانی فیلم Star Trek را بر عهده بگیرد. مارک ال. اسمیت، نویسنده فیلم The Revenant (از گور برخاسته)، گزینه اصلی نگارش فیلمنامه فیلم جدید مجموعه Star Trek است. لیندزی بیر و درو پیرس دیگر گزینه‌های کمپانی پارامونت و کوئنتین تارانتینو برای نوشتن فیلمنامه این فیلم هستند. اخبار پیرامون این فیلم بدین موضوع اشاره داشته‌اند که کوئنتین تارانتینو کمپانی پارامونت را قانع کرده است که فیلم با درجه سنی R ساخته شود و اگر این اتفاق بیافتد، با توجه به اینکه رنگ قرمز جایگاه والایی در سینمای تارانتینو دارد، شاهد تغییر بزرگی در این مجموعه خواهیم بود.  

طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر (THR)، پاتریک استوارت، بازیگر محبوب و قدیمی شخصیت کاپیتان پیکارد در مجموعه Star Trek، بسیار علاقمند به همکاری با تارانتینو در فیلم جدید این مجموعه است. پاتریک استوارت در خلال برگزاری جشنواره فیلم دُبی مصاحبه‌ای داشت و در این مصاحبه از علاقه خود به همکاری با کوئنتین تارانتینو سخن گفت. وی جایزه افتخاری این جشنواره را نیز از آن خود کرد. صحبت‌های پاتریک استوارت را با هم می‌خوانیم:

یکی از رؤیاهای من کار کردن با تارانتینو است. آثار تارانتینو را بسیار می‌پسندم و تحسین می‌کنم و بودن در فیلمی از این کارگردان بی‌اندازه مایه خرسندی و خوشنودی من خواهد بود. بنابراین اگر وی کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته باشد و در کنار آن جایی هم برای نمایش دوباره ژان لوک پیکارد پیر و نازنین باشد، با کمال میل این پیشنهاد را قبول خواهم کرد.  

Tarantino

البته پیش‌تر پاتریک استوارت هیچ‌وقت با صراحت در مورد احتمال تکرار نقش کاپیتان پیکارد سخن نگفته بود و بیشتر اوقات با اشاره بدین موضوع که سن وی بالا رفته است و برای حضور در این نقش پیر شده است، شایعات بازگشت خود را تا حدودی رد کرده بود، اما در مصاحبه اخیر وی از علاقه خود بی‌پرده سخن گفته است و قطعاً مطرح شدن نام کارگردان بزرگی همچون کوئنتین تارانتینو در تصمیم جدید پاتریک استوارت بیشترین نقش را داشته است. پاتریک استوارت در مصاحبه‌ای دیگر نیز از علاقه خود به گردهم آوردن تمامی شخصیت‌های زنده مانده این مجموعه در فیلمی جدید سخن گفته بود.   

پاتریک استوارت نشان داده است بحث سن برای وی چندان مطرح نیست، حضور در فیلم ابرقهرمانی Logan (لوگان) نشان‌دهنده این موضوع بود. وی در فیلم Logan، بار دیگر در نقش چارلز فرانسیس اگزاویه/پروفسور ایکس به ایفای نقش پرداخت. بازی در این فیلم متفاوت سبب شد که وجه متفاوتی را از این شخصیت محبوب مجموعه مردان ایکس شاهد باشیم و پاتریک استوارت نسخه ضعیف‌شده، ناتوان و البته بسیار ملموس و واقعی شخصیت پروفسور ایکس را بی‌نقص ایفا کرد. کوئنتین تارانتینو هم قطعاً می‌تواند کاری که جیمز منگلد با پروفسور ایکس کرد را با کاپیتان پیکارد کند و نقش‌آفرینی متفاوت دیگری را از این بازیگر فوق‌العاده باکیفیت بیرون بکشد.

پاتریک استوارت نشان داده است بحث سن برای وی چندان مطرح نیست، حضور در فیلم ابرقهرمانی Logan نشان‌دهنده این موضوع بود

بازگرداندن شخصیتی پیرشده در مجموعه Star Trek اتفاق جدیدی نیست و البته باید گفت نتیجه کار همیشه هم خوب نبوده است. به‌عنوان مثال این تصمیم در دو فیلم Star Trek (پیشتازان فضا) و Star Trek: Into Darkness (پیشتازان فضا: به‌سوی تاریکی) جی. جی. آبرامز پیرامون حضور دوباره لئونارد نیموی در نقش شخصیت اسپاک به‌خوبی جواب داد، ولی بازگرداندن ویلیام شاتنر در فیلم Star Trek: Generations (پیشتازان فضا: نسل‌ها) به هیچ عنوان ایده خوبی نبود. در واقع کلید اصلی موفقیت در این کار، تعریف داستانی خوب و قوی برای شخصیت مورد نظر است، در غیر این صورت بازگرداندن کاپیتان پیکارد ممکن خاطرات خوب باقی مانده از این شخصیت را هم به باد دهد. البته اگر کارگردانی فیلم جدید با تارانتینو باشد و وی در نهایت چنین تصمیمی بگیرد، خیال همه در این مورد راحت خواهد بود که وی بی‌گدار به آب نخواهد زد.

آخرین فیلمی که از کوئنتین تارانتینو به روی پرده سینما رفت، فیلم کمدی سیاه و وسترنِ خشونت‌آمیز The Hateful Eight محصول سال ۲۰۱۵ بود. در این فیلم بازیگرانی همچون ساموئل ال. جکسون، کرت راسل، جنیفر جیسن لی، والتون گوگینس، دمیان بیچیر، تیم راث و مایکل مدسن به ایفای نقش پرداختند. فیلم The Hateful Eight نیز همچون دیگر ساخته‌های کوئنتین تارانتینو با تحسین فراوان منتقدین همراه بود و با بودجه ساخت ۵۰ میلیون دلاری، در گیشه نزدیک ۱۵۵ میلیون دلار فروش داشت.

گفتنی است چندی پیش کمپانی سونی پیکچرز تاریخ اکران نهمین کوئنتین تارانتینو را اعلام کرد. جدیدترین فیلم تارانتینو که هنوز عنوان رسمی آن مشخص نشده است، قرار است در تاریخ ۹ آگوست سال ۲۰۱۹ (۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸) اکران شود. طبق خبرها و شایعات منتشر شده، تارانتینو در حال مذاکره با بازیگران بزرگی از جمله لئوناردو دی کاپریو، تام کروز، مارگو رابی و جنیفر لارنس برای حضور در فیلم جدیدش است. با این حال، تاکنون حضور هیچ بازیگری در این فیلم مورد انتظار تأیید نشده است، اما انتظار می‌رود که شاهد حضور نام‌های بزرگ بسیاری در این فیلم باشیم. در حال حاضر فیلم جدید تارانتینو با نام تولیدی #9 در دست ساخت است که اشاره‌ای به نهمین فیلم این کارگردان برجسته هالیوود دارد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده