نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

سوریر گودناسون به جمع بازیگران فیلم The Girl in the Spider’s Web پیوست

سوریر گودناسون، بازیگر فیلم بورگ علیه مک انرو (Borg vs McEnroe) به‌تازگی به جمع بازیگران فیلم دختری در تار عنکبوت (The Girl in the Spider’s Web) اضافه شد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و بر اساس گزارش جدیدی که سایت خبری ورایتی منتشر کرده، سوریر گودناسون، بازیگر فیلم Borg vs McEnroe (بورگ علیه مک‌انرو) به‌تازگی به جمع بازیگران جدیدترین پروژه اقتباسی کمپانی سونی پیکچرز یعنی فیلم The Girl in the Spider’s Web (دختری در تار عنکبوت) اضافه شده و قرار است نقشی مقابل کلر فلوی و در واقع دشمن او را ایفا کند. بر اساس این گزارش، گودناسون قرار است نقش میکائیل بلوم‌کوئیست را در دنباله فیلم The Girl with the Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها) داشته باشد. این نقش در قسمت ابتدایی توسط دنیل کریگ، بازیگر نقش مامور 007 در فیلم Spectre (اسپکتر)، ایفا شده بود. سوریر گودناسون نقش بیورن بورگ را در فیلم بورگ علیه مک‌انرو داشته و حالا قرار است به تیم بازیگری‌ای اضافه شود که سیلفیا هوکس، بازیگر فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر 2049) و کلیس بنگ، بازیگر فیلم The Square (مربع) پیشتر به این تیم اضافه شده‌اند.

این فیلم، دومین و جدیدترین اقتباس سینمایی انگلیسی از مجموعه رمان‌های هزاره (Millennium) ساخته کمپانی Sony Pictures است. این قسمت از مجموعه، توسط پدیده ادبیاتی جهان و یکی از مشهورترین نویسندگان یعنی استیگ لارسون به وجود آمده است. The Girl in the Spider's Web چهارمین رمان مجموعه هزاره است که استیگ نتوانست کار نوشتن آن را تا انتها انجام دهد و به پایان برساند. سرانجام دیوید لاگرکرانتس، دیگر نویسنده سوئدی، کار نوشتن این رمان را به اتمام رساند و این رمان در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. استیگ در سال ۲۰۰۴ به علت حمله قلبی درگذشت. اعضای پروژه تولید این فیلم، کار خود را در ماه ژانویه (دی-بهمن) کلید خواهند زد و ابتدا در دو شهر برلین و استکهلم کار تولیدات خود را آغاز خواهند کرد. فیلم The Girl in the Spider's Web قرار است در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۷ مهر ۱۳۹۷) به روی پرده‌های سینما برود. این فیلم پیش از این قرار بود در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷) اکران شود. کارگردانی فیلم The Girl in the Spider's Web بر عهده فده آلوارز خواهد بود. او بیشتر برای کارگردانی فیلم‌هایی چون مرده شریر (Evil Dead) و نفس نکش (Don't Breathe) شناخته شده است. فیلم Don't Breathe تابستان سال گذشته اکران و موفق شد بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. 

Sverrir Gudnason

فیلمنامه فیلم The Girl in the Spider's Web به قلم استیون نایت و جی باسو نوشته شده است. همچنین لازم به ذکر است که فده آلوارز، کارگردان این پروژه هم در نویسندگی این فیلمنامه، بر اساس کتاب The Girl in the Spider's Web به نویسندگی دیوید لاگرکرانتس که در سطح جهان بسیار پرفروش بوده، کمک بسیار زیادی به نویسندگان اصلی پروژه کرده است. به‌تازگی هم امی پاسکال و الیزابت کانتیلون به جمع تهیه‌کنندگان این پروژه و به اسکات رودین و کمپانی Yellow Bird پیوسته‌اند.

این برای اولین بار است که فیلمی انگلیسی زبان بر اساس رمان The Girl in the Spider's Web که یکی از پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌ها در سرتاسر دنیا است، ساخته می‌شود و این فیلم دومین اقتباس انگلیسی این مجموعه خواهد بود. همچنین این موضوع هم لازم به ذکر است که رمان The Girl in the Spider's Web اولین کتاب در این مجموعه است که برای اولین بار به روی پرده سینماها خواهد رفت. کتاب‌های قبلی این مجموعه پیشتر به صورت فیلم‌های اقتباسی سوئدی زبان به روی پرده سینما رفته است و فیلم دختری با خالکوبی اژدها هم اولین فیلم انگلیسی زبان از روی این مجموعه بود که به نوعی ریبوت نسخه سوئدی آن است. فیلم دختری با خالکوبی اژدها به کارگردانی دیوید فینچر، در سال ۲۰۱۱ به روی پرده رفت و موفق شد بیش از ۲۳۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. در این فیلم، رونی مارا ایفاگر نقش لیسبت سالاندر بود. همچنین کتاب The Girl Who Takes an Eye for an Eye (دختری که چشم در برابر چشم می‌گیرد)، رمان بعدی مجموعه هزاره، قرار است این هفته منتشر شود و کمپانی سونی و کلمبیا پیکچرز حق ساخت فیلمی بر اساس این رمان را دریافت کرده‌اند.

نظر شما درباره سوریر گودناسون چیست؟ فکر می‌کنید جایگزینی دنیل کریگ با سوریر گودناسون انتخاب درستی است؟ کدام هنرمند می‌تواند بهتر این نقش را در داستان ایفا کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده