نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵

کمپانی والت دیزنی و فاکس قرن ۲۱ در آستانه یک توافق تاریخی

طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده، کمپانی والت دیزنی و فاکس قرن 21 در آستانه یک توافق تاریخی هستند و ممکن است که به‌زودی این قرارداد نهایی شود.

ماه گذشته خبرها و شایعاتی منتشر شد، مبنی بر اینکه کمپانی دیزنی به‌دنبال خرید کمپانی فاکس قرن بیستم است و مذاکرات خود را با کمپانی فاکس قرن ۲۱ آغاز کرده است با این حال، مدت کوتاهی بعد اعلام شد که مذاکرات این دو کمپانی متوقف شده است، اما امکان از سرگیری مذاکرات وجود دارد. هفته گذشته اعلام شد که مذاکرات کمپانی والت دیزنی با کمپانی فاکس قرن ۲۱ برای خرید بخش بزرگ و مهمی از این کمپانی از سر گرفته شده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، منابع نزدیک از توافق احتمالی این دو کمپانی خبر می‌دهند و احتمالا این خبر به‌زودی رسمی خواهد شد.

وب‌سایت CNBC گزارش داد که منابع نزدیک به این دو کمپانی اعلام کرده‌اند که مذاکرات کمپانی والت دیزنی و کمپانی فاکس قرن ۲۱ به‌خوبی در حال پیشرفت است و این دو کمپانی در آستانه یک توافق و معامله بزرگ هستند. این منابع اعلام کردند که ممکن است هفته آینده خبر این توافق رسما اعلام و منتشر شود و کمپانی والت دیزنی صاحب بخش بزرگی از کمپانی فاکس قرن ۲۱ شود. این منابع اشاره کردند که کمپانی کامکست که ان‌بی‌سی یونیورسال زیر مجموعه آن است، نیز به خرید کمپانی فاکس قرن ۲۱ علاقه دارد، اما مذاکرات این کمپانی با دیزنی بسیار سریع‌تر پیشرفت کرده است.

Disney

همانطور که پیش از این اعلام شده بود، در صورت توافق، دیزنی صاحب استودیوهای فیلمسازی فاکس قرن بیستم و دارایی‌های شبکه‌های تلویزیونی فاکس قرن ۲۱ از جمله شبکه A&E، استار، شبکه‌های ورزشی منطقه‌ای و همچنین سهام کمپانی فاکس در شبکه اسکای و هولو (Hulu) خواهد شد، اما فاکس قرن ۲۱ شبکه خبری، اقتصادی و ورزشی خود را حفظ خواهد کرد. علاوه بر باز پس‌گیری حقوق دو مجموعه مردان ایکس (X-Men) و چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four)، دیزنی صاحب مجموعه‌های بزرگی از جمله آواتار (Avatar) و بیگانه (Alien) نیز خواهد شد.

CNBC در پایان گفت که ارزش این قرارداد ۶۰ میلیارد دلار برآورد شده است. با این حال، این توافق ممکن است بیشتر برای طرفداران دنیای کامیک به‌خصوص طرفداران دنیای سینمایی مارول مهم باشد که دیزنی حقوق دو مجموعه مهم دنیای کامیک مارول را باز پس خواهد گرفت و مارول استودیو می‌تواند دنیای سینمایی خود را با منابع جدیدش گسترش دهد. هرچند هنوز برای قضاوت زود است، اما ممکن است که در آینده شاهد حضور دو گروه Fantastic Four و X-Men در دنیای سینمایی مارول باشیم.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده