نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰

جزئیاتی از داستان فیلم جدید تارانتینو مشخص شد

جزئیات بیش‌تری از داستان فیلم جدید کوئنتین تارانتینو که قرار است توسط کمپانی سونی تهیه‌ و پخش شود، منتشر شد.

چند وقت اخیر خبرها و شایعات زیادی از داستان نهمین ساخته کوئنتین تارانتینو منتشر شده بود و آخرین اخبار حکایت از این موضوع داشتند که قرار نیست در این فیلم فقط به چارلز منسون و خانواده‌اش پرداخته شود و جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو قرار است سال ۱۹۶۹ و اتفاقات آن زمان و فرهنگ مرسوم آن دوره را به تصویر بکشد. در خبر جدید هم این موضوع تأیید شده است و می‌دانیم که چارلز منسون در پس‌زمینه داستان حضور خواهد داشت و ماجرای اصلی به هالیوود دهه ۶۰ برمی‌گردد. آخرین خبری که در مورد فیلم جدید این کارگردان خوش‌ذوق و صاحب سبک منتشر شد، گویای این موضوع بود که کمپانی سونی پیکچرز تأمین بودجه ساخت و همچنین پخش فیلم جدید را بر عهده خواهد داشت. پس از اعلام قطع همکاری کوئنتین تارانتینو با کمپانی واینستین (The Weinstein Company) به دلیل رسوایی‌های اخلاقی هاروی و باب واینستین، فیلمنامه فیلم جدید به تمامی استودیوهای بزرگ فیلمسازی به‌جز استودیو دیزنی که با فیلم‌های درجه سنی R سروکار ندارد، ارسال شده بود و چندان طول نکشید که کمپانی بزرگی همچون سونی برای تأمین بودجه و پخش این فیلم اعلام آمادگی کرد. 

پس از اعلام حضور احتمالی ستارگان بزرگی همچون تام کروز، برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم جدید کوئنتین تارانتینو، این‌طور به نظر می‌رسد که تارانتینو ایده‌های جذابی برای داستان نهمین ساخته خود دارد. با وجود اینکه همچنان بخش‌های زیادی از داستان فیلم جدید مشخص نشده است، ولی حال با اخبار جدید جزئیات بیش‌تری از داستان این فیلم را می‌دانیم.   

سایت Vanity Fair در گزارشی ادعا کرده است که منابع این سایت به فیلمنامه فیلم جدید کوئنتین تارانتینو دسترسی داشته و آن را خوانده‌اند. طبق گزارش این سایت، داستان جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو در مورد یک بازیگر آثار تلویزیونی است که روزگاری در سریالی پربیننده و معروف ایفای نقش کرده بود و حال در تلاش است که به صنعت فیلمسازی راه پیدا کند. وی از طریق دوست و همکارش که نقش بدل‌کار وی را نیز دارد به پروژه‌ای ملحق می‌شود، ولی گویا دوست قدیمی این بازیگر فکرهای دیگری نیز برای خود در سر دارد. همان‌طور که پیش‌تر در اخبار اعلام شد، داستان قتل‌های چارلز منسون هم بخش فرعی و در واقع پس‌زمینه داستان را تشکیل خواهد داد. احتمالاً شارون تِیت، همسر رومن پولانسکی، این دو بخش داستانی را به یکدیگر مرتبط خواهد کرد. تقریباً از همان اوایلی که خبر ساخت فیلم تارانتینو به بیرون درز کرد، مشخص شد که تارانتینو علاقمند است مارگو رابی را به هر نحوی شده است برای ایفای نقش شارون تیت، همسر رومن پولانسکی، استخدام کند.

Tarantino-II

کوئنتین تارانتینو مدت زیادی است که به لس آنجلس سر نزده است و سه ساخته اخیرش یعنی فیلم‌های Inglorious Basterds (حرام‌زاده‌های لعنتی)، Django Unchained (جنگوی از بند رسته) و The Hateful Eight (هشت نفرت‌انگیز)، همگی در فضایی متفاوت از اولین فیلم‌هایش به تصویر کشیده شده بودند. همان‌طور که می‌دانید، پروژه بعدی کوئنتین تارانتینو، نهمین فیلم وی به حساب می‌آید و طبق گفته این کارگردان با رسیدن به عدد ۱۰، باید شاهد خداحافظی تارانتینوی بزرگ از سینما باشیم. خب چه پایانی بهتر از اینکه فیلم یکی مانده به پایانی وی همچون دو فیلم اولش، یعنی فیلم‌های Reservoir Dogs (سگ‌های انباری) و Pulp Fiction (پالپ فیکشن)، بازگشت دوباره‌ای به لس آنجلس داشته باشد. شاید حتی فیلم آخر وی نیز در این شهر روایت شود.

همان‌طور که پیش‌تر در اخبار اعلام شد، داستان قتل‌های چارلز منسون بخش فرعی و در واقع پس‌زمینه داستان را تشکیل خواهد داد. احتمالاً شارون تیت، همسر رومن پولانسکی، دو بخش داستانی فیلم جدید تارانتینو را به یکدیگر مرتبط خواهد کرد

داستان فیلم جدید در مورد بازیگری جاه‌طلب خواهد بود که با رؤیاهای فراوان در سر، وارد شهر رؤیاپرور لس آنجلس می‌شود. این داستان در کنار داستان چارلز منسون و خانواده‌اش که آن دوران، ترس و وحشت بسیاری را در بین اهالی سینما ایجاد کرده بودند، مطمئناً خبر از فیلمی جذاب می‌دهد.

به نظر می‌رسد بودجه ساخت این فیلم چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار باشد. نام‌هایی همچون دیوید هیمن (تهیه‌کننده مجموعه فیلم‌های هری پاتر) و شانون مکینتاش (تهیه‌کننده فیلم The Hateful Eight) گزینه‌های مدنظر برای تهیه‌کنندگی نهمین ساخته کوئنتین تارانتینو هستند. همچنین نام جورجیا کاساندس نیز برای مدیریت تولید فیلم جدید مطرح شده است. 

در کنار مارگو رابی، تارانتینو بسیار امیدوار است بتواند ستارگانی همچون لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، جنیفر لارنس و رفیق دیرینه‌اش ساموئل ال. جکسون را نیز به پروژه جدیدش اضافه کند. سایت ددلاین در گزارشی احتمال داده بود فیلم جدید کوئنتین تارانتینو دو نقش اصلی داشته باشد و یکی از این دو نقش برای تام کروز در نظر گرفته شده است. احتمالاً نقش دیگر نیز به لئوناردو دی‌کاپریو یا برد پیت خواهد رسید. البته هنوز نمی‌توان با قطعیت از این موضوع سخن گفت و شاید در خوشبینانه‌ترین حالت شاهد حضور هر سه این بازیگران سرشناس در کنار یکدیگر باشیم.

با توجه به اینکه کمپانی سونی برای ساخت و پخش فیلم جدید کوئنتین تارانتینو انتخاب شده است، انتظار می‌رود از اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی کار فیلمبرداری آغاز شود و به نظر شاهد اکران آن در سال ۲۰۱۹ میلادی خواهیم بود.

آخرین فیلمی که از کوئنتین تارانتینو به روی پرده سینما رفت، فیلم کمدی سیاه و وسترنِ خشونت‌آمیز The Hateful Eight محصول سال ۲۰۱۵ بود. در این فیلم بازیگرانی همچون ساموئل ال. جکسون، کرت راسل، جنیفر جیسن لی، والتون گوگینس، دمیان بیچیر، تیم راث و مایکل مدسن به ایفای نقش پرداختند. فیلم The Hateful Eight نیز همچون دیگر ساخته‌های کوئنتین تارانتینو با تحسین فراوان منتقدین همراه بود و با بودجه ساخت ۵۰ میلیون دلاری، در گیشه نزدیک ۱۵۵ میلیون دلار فروش داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده