بهترین فیلم های باکس آفیس: «خانه» قدرتمندتر از «سرسخت شو» ظاهر شد
این هفته در جدول باکسآفیس هم انیمیشن داریم، هم کمدی و هم وحشت. اول از همه، انیمیشن تازهی استودیوی
دریموورکس
به نام «
خانه
» از قرار معلوم موفقیت عظیمی را با خانوادههایی که این هفته به تماشایش رفتهاند، رقم زده است. بهطوری که فیلم توانسته جایگاه اول چارت را با افتتاحیهی فوقالعادهی ۵۴ میلیون دلاریاش به چنگ بیاورد. همین نزدیکیها، کمدی زوج
ویل
فِرِل
و
کوین
هارت
به نام «
سرسخت شو
» به چشم میخورد که آن هم فعلا با فروش قابلتوجهای ردهی دوم را بدست آورده است. درنهایت، همانطور که پیشبینی کرده بودیم، فیلم ترسناکِ مستقلِ «
آن دنبال میکند
»، پس از موفقیتاش در اکران محدود، اکنون با گسترشِ سینماهای نمایشدهندهاش، فروش خوبی را تجربه کرده و حتی موفق شده به ۵ فیلم برتر جدول هم راه پیدا کند. در کنار انیمیشنهای خانوادگی، افتتاحیهی ۵۴ میلیون دلاری «خانه» در حد و اندازهی فیلمهایی مثل
(۵۶.۲ میلیون) و «فیلم باباسفنجی» (۵۵.۴ میلیون) است. تازه، این فیلم پشت سر «پاندای کونگفوکار» (۶۰.۲ میلیون) و «هیولاها علیه بیگانگان» (۵۹.۳) به عنوان یکی از برترین غیردنبالههای دریموورکس هم جای میگیرد. در حقیقت، «خانه» از زمانی که دریموورکس با کمپانی فاکسقرنبیستم در اوایل سال ۲۰۱۳ قراردادِ پخش بسته، بزرگترین افتتاحیهشان بوده است. این حتی شامل حال «چگونه اژدهایتان را تعلیم دهید ۲» هم میشود که در ماه ژوئن سال گذشته، اکراناش را با ۴۹.۵ میلیون دلار آغاز کرد.
خب، اگر «خانه» از همان الگویِ یکسانِ انیمیشنهایی مثل «هیولاها علیه بیگانگان» و
پیروی کند، فیلم به احتمال زیاد به فروش کلی ۱۸۰ میلیون دلار دست خواهد یافت. از آنجایی که میانگین نظر سینماروها نسبت به فیلم A بوده است و همچنین از آنجایی که هیچ رقیبی هم به چشم نمیخورد، «خانه» این شانس را دارد تا حتی بهتر از آنها هم عمل کند. هرچند اغلب نقدهایی که بر فیلم نوشته شده، نوید انیمیشنی سطحی و مشکلدار اما قابلتماشا و خانوادهپسند را میدهند. به نظر نمیرسد این مسئله زیاد روی فروش فیلم تاثیرگذار باشد. چون تا این لحظه سال ۲۰۱۵ ثابت کرده که سال معرکهای برای فیلمهای خانوادهپسند بوده است. از تمام فیلمهای خانوادگی سال پیش، فقط چهارتایشان به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در باکسآفیس خانگی دست یافتند. درحالی که امسال «فیلم باباسفنجی» و «سیندرلا» را داریم که همین الانش به آن رقم رسیدهاند و «خانه» هم بدونشک به آنها ملحق خواهد شد. از همین سو، ظاهرا در ادامهی سال، فیلمهایی مثل
، «
» و
بتوانند به راحتی راهشان را به ۱۵۰ میلیون دلار و فراتر از آن باز کنند. درحالی که «خانه» به سادگی ردهی اول را به نام خود زده، «سرسخت شو» هم چندان مانعی برای موفقیت جلوی خودش نمیبیند. این کمدی بزرگسالانه که در ۳.۱۷۵ منطقه نمایش دارد، این آخر هفته موفق شد ۳۴.۶ میلیون دلار کسب کند. این رقم، «سرسخت شو» را در جایگاه سوم موفقترین فیلمهای زندهی ویل فرل و در جایگاه دوم موفقترینهای کوین هارت به عنوان نقش اصلی قرار میدهد. ۵۴ درصد از مخاطبهای فیلم مرد و ۶۱ درصد خانم بودهاند و سنشان ۲۵ سال به بالا ثبت شده است. تبلیغات دهان به دهانِ فیلم با توجه به نمرهی سینمااسکوِرِ B ضد و نقیض است و تعریفی ندارد و البته نقدهای فیلم هم افتضاح هستند. این حقیقت را هم فراموش نکنید که «سرسخت شو» هفتهی بعد به مصافِ «
خشن۷
»، جدیدترین قسمت در مجموعهی «
سریع و خشن
» میرود. به همین دلیل، شانس سقوط سریعِ فیلم خیلی بالاست. اما با تمام اینها، ۱۰۰ میلیونیشدن فیلم بیبرو برگرد اتفاق خواهد افتاد. «
واگرا: شورشی
» با ۵۸ درصد افتِ فروشی که تجربه کرده، ۲۲.۱ میلیون دلار به جیب زده است. در مقایسه، اولین قسمت «
واگرا
» سال پیش در همین هفته با ۵۳ درصد افت فروش مواجه شده بود و ۲۵.۶ میلیون دلار کسب کرده بود. تا این لحظه، «شورشی» روی هم رفته ۸۶.۴ میلیون دلار بدست آورده و در مسیر خاتمه دادن به اکراناش با رقمی بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون دلار قرار گرفته است. در هفتهی سومِ نمایشاش، «سیندرلا» با ۵۰ درصد افت فروش، ۱۷.۵ میلیون دلار فروخته است. برخلاف نقدهای خیلی خوبی که بر فیلم نوشته شده بود و تبلیغاتِ دهان به دهانِ قویاش، فیلم فعلا موفق نشده عملکردِ خیلی قابلاشارهای داشته باشد. هرچند که تاکنون ۱۵۰ میلیون دلار درآمد داشته و مطمئنا تا پایان هفتهی بعد خودش را به عنوان پرفروشترین فیلمی
از
سال ۲۰۱۵ (نه
در
سال ۲۰۱۵- آن متعلق به
تکتیرانداز امریکایی
است) معرفی خواهد کرد.
فیلم ترسناک مستقل «آن دنبال میکند» حالا در ۱.۲۱۸ منطقه نمایش دارد و توانسته با فروشی معادل ۴.۰۲ میلیون دلار جایگاه پنجم باکسآفیس را به دست بیاورد. این نتیجهی خوب تماما و بهطور انحصاری براساس تبلیغات دهان به دهان، بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی و نقدهای قدرتمندش بوده است که درست درمقابل دیگر روشهای سنتی تبلیغات قرار میگیرند. این درحالی است که شرکت پخشکنندهی فیلم،Radius-TWC، قصد دارد سینماهای نمایشدهندهی فیلم را برای هفتهی آینده بازهم گسترش دهد. فیلم تازهی
نوآ بامباک
، یعنی «
درحالی که جوان هستیم
» (While We’re Young) اکران محدودش را در چهار منطقه در نیویورک و لسآنجلس آغاز کرده است و تاکنون ۲۴۲هزار دلار فروخته است. در مقایسه با فیلم قبلی این کارگردان/نویسنده (Frances Ha) در افتتاحیهاش در نیویورک و لسآنجلس ۳۴.۳۵۰ هزار دلار فروخته بود. پخشکنندهی فیلم برنامه دارد، سینماهای نمایشدهندهی فیلم را از آغاز اکران عمومیاش در ۱۰ آپریل افزایش دهد و از آنجایی که دو فیلم قبلی بامباک Frances Ha و Greenberg با بیش از ۴ میلیون دلار به اکرانشان پایان داده بودند، امکان دارد «درحالی که جوان هستیم»، با توجه به نقدهای مثبتاش، بتواند این رقم را بالاتر هم ببرد.
جدول ۱۰ فیلم برتر هفته
ردیف | فیلم | فروش این هفته |
---|---|---|
۱ | Home | ۵۴ میلیون دلار |
۲ | Get Hard | ۳۴.۶ میلیون دلار |
۳ | The Divergent Series: Insurgent | ۲۲.۱ میلیون دلار |
۴ | Cinderella | ۱۷.۵ میلیون دلار |
۵ | It Follows | ۴ میلیون دلار |
۶ | KIngsman: The Secret Service | ۳.۱ میلیون دلار |
۷ | Run All Night | ۲.۲ میلیون دلار |
۸ | The Second Best Exotic Marigold Hotel | ۲.۲ میلیون دلار |
۹ | ?Do You Believe | ۲.۲ میلیون دلار |
۱۰ | The Gunman | ۲ میلیون دلار |
نگاهی به برخی از فیلمهای تازهاکرانشدهی باکسآفیس:
Home
داستان «خانه» دربارهی زمانی است که نژادی شدیدا با اعتمادبهنفسی بیگانه به نام «بو» به منظور یافتن خانهای جدید به زمین حمله میکنند. درحالی که تمام انسانها به جز دختری باهوش به نام «تیپ» نقل مکان کرده و گروگان گرفته شدهاند. «تیپ» از دست بیگانهها فرار میکند. او در این بین به طور اتفاقی با بیگانهای طرد شده به اسم «اوه» آشنا میشود. این دو آواره در حین همراهی و همزبانی با یکدیگر، بعد از مدتی متوجه میشود چیزهای مهمتر از اختلاف نظرهای بینکهکشانی هم وجود دارند. منتقد
اینترتینمنتویکلی
که فیلم را خیلی زیاد دوست داشته، مینویسد:« ترکیبی از پیامدهی، موسیقی سرگرمکننده و کمدی هوشمندانه، «خانه» را به انتخابِ رنگارنگی برای سینماروهایی در هر سن و سالی تبدیل کرده است.»
ورایتی
که زیاد راضی نبوده در نقدش میآورد:«با توجه به استانداردهای بزرگسالان؛ بیتخیل و کاملا قابلپیشبینی است، اما سرشار از عناصری که مطمئنا به مزاق بینندگان جوانتر خوش خواهد آمد.» امتیاز متاکریتیک فیلم تا این لحظه ۵۵ است.
Get Hard
ظاهرا «سرسخت شو» با وجود ایدهی خوبی که دارد آنطورها نتوانسته آن را به سوی هدفی مشخص، پرورش دهد. موضوع دربارهی مدیر ثروتمند بانکی است که قرار است به زودی به خاطر جرمی که مرتکب نشده، سر از زندان دربیاورد. اما این آقا به هیچ وجه مرد زندان و دشواریهایش نیست. برای همین، او از کسی که ماشیناش را شستشو میکند، میخواهد تا راه و روش سرسختی و به قول معروف «گندهبازی» را به او آموزش دهد. منتقد
اینترتینمنتویکلی
در یادداشتاش میآورد:«
سرسخت شو
نه تنها فیلم بدی است، بلکه فرصت کاملا از دسترفتهای هم است.» سایت
امپایر
هم که فیلم را دوست نداشته، مینویسد:«برخلاف چیزی که عنواناش نوید میدهد، فیلم اثرِ از مُد افتادهای است که در ترکیب استایل کمدی هارت و فرل شکست میخورد.» امتیاز متاکریتیک این فیلم تا این لحظه ۳۴ است.
While We’re Young
«درحالی که جوان هستیم» از سوی اغلب سایتها موردستایش قرار گرفته است و از قرار معلوم همهچیز نوید یک درام خوشساخت دربارهی اعتمادبهنفس و الهامگیری را میدهد که آن را از طریق حالوهوایی سرخوشانه و کمدی ارائه میکند. داستان دربارهی زوجی با بازی بن استیلر و نوآمی واتس است که در میانسالی زندگی کاری و زناشوییشان به بنبستخورده است. اما همهچیز با ورود زوجی بیخیال، آزاد و خوشحال به زندگیشان دچار تغییر و تحول میشود. سایت ورایتی که فیلم را خیلی دوست داشته، مینویسد:«با اینکه
درحالی که جوان هستیم
در اصل یک کمدی است -–و یکی از آن بامزهها که در آن واحد موفق میشود هم بهطرز سوزانندهای خندهدار باشد و بهطرز کلاسیکی مسخرهبازی دربیاورد- اما بامباک در این بین حسابی دربارهی یک سری موضوعاتِ جدی هم حرف میزند و تنها خنده وسیلهی قابلقبولی برای درگیرشدن با اصل ماجرا است.» امتیاز متاکریتیک این فیلم تا این لحظه ۷۷ است.
گزارش باکسآفیس هفتهی پیش
منبع: Boxoffice Mojo
تهیه شده در زومجی