نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۷

قسمت دوم Man of Steel هنوز فیلمنامه‌ ندارد

این طور که به نظر می‌رسد طرفداران شخصیت سوپرمن برای تماشای قسمت دوم فیلم Man of Steel باید زمان زیادی را منتظر بمانند.

ساخت قسمت دوم ماجراجویی‌های هنری کویل در نقش شخصیت سوپرمن، فاصله زیادی تا پیوستن به واقعیت دارد و طبق گزارشی جدید هنوز حتی فیلمنامه قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی Man of Steel (مرد پولادین) نوشته نشده است و ممکن است هیچ‌گاه هم نوشته نشود. مدت زمان نسبتاً زیادی از آخرین نقش‌آفرینی هنری کویل در فیلمی جداگانه از شخصیت سوپرمن می‌گذرد و خبری از ساخت فیلم جدیدی هم نیست. هنری کویل نقش اصلی فیلم Man of Steel زک اسنایدر را بر عهده داشت و این فیلم قرار بود جای سه‌گانه بتمن کریستوفر نولان را بگیرد و در واقع همان راه را ادامه دهد. فیلم تیر‌ه‌وتار زک اسنایدر با بازخوردهای متفاوتی در میان منتقدان و تماشاچیان همراه بود. با وجود آنکه طرفداران این فیلم کم نبودند و نیستند، ولی تقریباً به همان اندازه طرفداران قدیمی شخصیت سوپرمن و منتقدان، متفق ‌القول و یک صدا اعلام داشتند که زک اسنایدر متوجه نشده و درک نکرده که چه چیزی آخرین فرزند کریپتون را مبدل به قهرمان کرده است.

این انتقادات به فیلم بعدی این شخصیت نیز سرایت کرد و بسیاری نتوانستند با دنیای فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) ارتباط برقرار کنند. در انتهای آن فیلم شاهد بودیم که شخصیت سوپرمن می‌میرد، ولی اندک زمانی بعد مشخص می‌شود که وی قرار است بازگشتی باشکوه از مرگ داشته باشد. از آن زمان تاکنون طرفداران نزدیک دو سالی است که منتظر دیدن دوباره این ابرقهرمان تاریخی دی‌سی هستند و به‌زودی وی را در فیلم Justice League (لیگ عدالت) ملاقات خواهند کرد.

در هر حال طرفداران فیلم Man of Steel چند سالی می‌شود که مشتاقانه پیگیر اخبار مربوط به ساخت قسمت دوم این فیلم هستند و برخی اوقات کمپانی برادران وارنر نیز اشاراتی به این موضوع داشت، اما تا این لحظه هیچ‌گونه پیشرفتی در روند ساخت قسمت دوم فیلم Man of Steel دیده نمی‌شود و گویا ساخت این فیلم چندان در اولویت استودیو دی‌سی نیست. چارلز راون، تهیه‌کننده آثار سینمایی دی‌سی، در صحبت‌هایی که با واشینگتن تایمز داشت، چندان امیدبخش از آینده این شخصیت صحبت نکرد و به نظر این پروژه مدت زیادی را در بلاتکلیفی به سر خواهد برد. چارلز راون در این رابطه به واشینگتن تایمز چنین گفت:

اگر قرار باشد فیلمی ساخته شود به زودی ساخته خواهد شد. هنوز فیلمنامه‌ای در کار نیست و تنها در مورد چند ایده داستانی مختلف صحبت‌هایی شده است.

Superman-II

خبر خوب این است که سازندگان ایده‌هایی را برای ساخت قسمت دوم فیلم Man of Steel در سر دارند، اما متأسفانه جزئیاتی از ایده‌ها در دسترس نیست و تقریباً این پروژه هنوز پیشرفتی جدی نداشته است. اگر گفته‌های چارلز راون در مورد داشتن ایده برای ساخت قسمت دوم این فیلم صحت داشته باشد، باز هم نمی‌توان این گفته‌ها را خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران دانست، چون داشتن ایده و صحبت کردن بر سر آن یعنی این فیلم هنوز به مرحله نوشتن فیلمنامه نیز نرسیده است و مدت زمان طولانی را طرفداران باید صبر کنند تا خبری خوشحال‌کننده در این مورد منتشر شود.

اگر گفته‌های چارلز راون در مورد داشتن ایده برای ساخت قسمت دوم این فیلم صحت داشته باشد، باز هم نمی‌توان این گفته‌ها را خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران دانست، چون داشتن ایده و صحبت کردن بر سر آن یعنی این فیلم هنوز به مرحله نوشتن فیلمنامه نیز نرسیده است

نکته عجیب این است که سال گذشته و تقریباً در چنین زمان‌هایی بود که امی آدامز، دیگر بازیگر اصلی فیلم Man of Steel، در صحبت‌هایی گفته بود که فیلمنامه قسمت دوم این فیلم در حال نگارش است، ولی آن چیزی که چارلز راون به واشینگتن تایمز گفته است بسیار متفاوت با صحبت‌های امی آدامز است و هیچ‌گونه پیشرفتی را در کار نشان نمی‌دهد. چندی پیش در خبری خواندیم که متیو وان، کاگردان فیلم‌های X-Men: First Class (مردان ایکس: کلاس اول) و Kingsman: The Secret Service (کینگزمن: سرویس مخفی)، تأیید کرده است که با کمپانی برادران وارنر در مورد ساخت قسمت دوم فیلم Man of Steel مذاکراتی داشته است؛ منتشر شدن این اخبار ضدونقیض طرفداران این مجموعه را گیج کرده است و امیدواریم کمپانی برادران وارنر اعلامی رسمی در مورد آینده این فیلم داشته باشد.  

در قسمت اول فیلم Man of Steel که کارگردانی آن بر عهده زک اسنایدر بود، هنری کویل در نقش آخرین فرزند کریپتون معرفی شد و دنیای سینمایی دی‌سی داستانی متفاوت از شخصیت سوپرمن را در آن فیلم به تصویر کشید. این فیلم در گیشه موفق ظاهر شد و تماشاچیان زیادی را به سینما کشاند. در واقع فیلم Man of Steel آغازگر مجموعه‌ای بود که کمپانی دی‌سی سرمایه‌گذاری زیادی بر روی آن انجام داده است. شخصیت سوپرمن یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های مجموعه ابرقهرمانی دی‌سی محسوب می‌شود. آخرین نقش‌آفرینی این شخصیت در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice و در مقابل شخصیت محبوب دیگر دی‌سی، یعنی بتمن بود.

فیلم Man of Steel در گیشه عملکرد نسبتاً خوبی از خود بر جای گذاشت و با بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری، نزدیک ۶۶۸ میلیون دلار فروش داشت. در آن فیلم بازیگرانی همچون هنری کویل، امی آدامز، مایکل شنون، کوین کاستنر، دیان لین و لارنس فیش‌بورن حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

گفتنی است تا چند روز دیگر شاهد حضور دوباره شخصیت سوپرمن بر روی پرده سینما خواهیم بود. در فیلم Justice League هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش زن شگفت‌ انگیز، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور خواهند داشت. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمونز (کمیسر گوردون) و کیران هایندز (استپن‌ولف) را نام برد.

فیلم Justice League قرار است در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان‌ ماه ۱۳۹۶) به روی پرده‌ سینما برود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده