نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

کمپین اسکار فیلم It به راه خواهد افتاد

با توجه به رکوردشکنی‌های فیلم آن (It)، کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت که این فیلم بسیار محبوب را همینجا رها نکند و کمپینی برای راه‌یابی آن به مراسم اسکار راه بیندازد.

بعد از موفقیت‌آفرینی‌ها و رکوردشکنی‌هایی که فیلم It (آن) توانست در مدت زمان هنرنمایی خود روی پرده سینماها کسب کند، کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت که این اثر محبوب و فوق‌العاده خود را همینجا رها نکند و کمپین اسکار این فیلم را به‌زودی راه‌اندازی کند. با اینکه پیشبینی شده بود که این پروژه نتیجه خیلی خوبی را در بر خواهد داشت اما نتایج واقعی و رکوردشکنی‌هایی که این فیلم توانست از آن خود کند، همه را شگفت‌زده کرد و میزان موفقیت آن بیش از حد انتظار همه بود. فیلم It یکی از معدود آثاری است که توانسته هم ارتباط خیلی خوبی با منتقدان برقرار کند و هم طرفداران خیلی خیلی زیادی را به خود جذب کند. همچنین کمپین تبلیغاتی فوق‌العاده خوبی که سازندگان تدارک دیده بودند و حرف‌هایی که بینندگان از این اثر به میان می‌آوردند، کم کم باعث شد که فیلم It به پرفروش‌ترین اثر ترسناک و یکی از بهترین آثار این ژانر با درجه سنی بزرگسال در طول تاریخ سینما تبدیل شود.

می‌توان گفت که سال ۲۰۱۷، سال خیلی خوبی برای فیلم‌ها و آثار ژانر وحشت بوده و با وجود موفقیت آثاری مانند فیلم Get Out (برو بیرون)، فیلم Happy Death Day (روز مرگت مبارک) و فیلم Gerald’s Game (بازی جرالد)، سال خیلی خوب و پر از موفقیتی برای ژانر وحشت به شمار می‌رود. گفته می‌شود که ژانر ترسناک یکی از آن معدود ژانرهای فیلم است که شانس خیلی زیادی در مراسم آکادمی یا همان مراسم جوایز اسکار ندارد. البته این موضوع هم لازم به ذکر است که در سال‌های گذشته، آثار خیلی خوبی مانند فیلم The Silence of the Lambs (سکوت بره‌ها) و فیلم The Exorcist (جن‌گیر) که از آثار تحسین‌شده و فوق‌العاده خوب ژانر وحشت محسوب می‌شوند این مرز را شکستند و علاوه بر راه‌یابی به مراسم اسکار، در بخش‌های مهم و اصلی هم یا موفق به دریافت جایزه شدند یا جزو یکی از نامزدهای آن بخش بودند. بهترین آثار فیلم‌های ژانر وحشت می‌توانند این امید را داشته باشند که در بهترین گریم یا در بخش بهترین جلوه‌های بصری و ویژه در مراسم جوایز اسکار بتوانند جایزه‌ای را از آن خود کنند.

موفقیت‌های فوق‌العاده زیاد و خوبی که فیلم It توانست در مدت زمان هنرنمایی خود روی پرده سینماها کسب کند، اعتماد به نفس خیلی زیادی را نصیب کمپانی برادران وارنر کرده است. به همین علت هم هست که این استودیو به‌تازگی تصمیم گرفته تا کمپین اسکاری برای این اثر به راه بیندازد. تیم تولید این فیلم بخش اعظمی از موفقیت‌آفرینی این محصول خود را باید مدیون انتخاب بازیگران و استعداد فوق‌العاده آنها باشد؛ از بازیگران کودکی که در کلاب بازنده‌ها حضور دارند گرفته تا خود شخصیت دلقک پنی وایز. اگه نقدهای این اثر را خوانده باشید متوجه می‌شوید که بخش خیلی زیادی از این نقدها بر بیل اسکارشگورد و آن قیافه ترسناکی که به خود گرفته و سوفیا لیلیس در نقش بورلی مارش متمرکز شده و اغلب منتقدان نظرات خود را درباره این دو بازیگر مطرح کرده‌اند. پس با این اوصاف اگر قرار باشد که این اثر به بخش بهترین بازیگر هم راه یابد، به احتمال خیلی زیاد این دو هنرمند شانس خیلی بیشتری نسبت به بقیه اعضای تیم بازیگری خواهند داشت. از آنجایی که آثار اینچنینی و فیلم‌های ژانر وحشت خیلی کم به بخش بهترین فیلم یا بهترین کارگردانی راه پیدا می‌کنند و کمتر از بقیه ژانرها در این بخش‌ها دیده می‌شوند، پس می‌توان گفت که احتمال راه یافتن فیلم It به این بخش‌ها هم یک مقدار کم است.

It

کمپانی برادران وارنر تنها برای این اثر قصد راه‌اندازی کمپین اسکار را ندارد؛ بلکه در تلاش است تا بتواند به وسیله کمپین‌های این‌چنینی، آثار دیگری را که امسال اکران کرده است، مانند فیلم Wonder Woman (واندر وومن)، فیلم Dunkirk (دانکرک) و فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر 2049) هم به طریقی وارد مراسم آکادمی کند.

از آنجایی که فیلم‌های ژانر وحشت خیلی کم به بخش بهترین فیلم یا بهترین کارگردانی راه پیدا می‌کنند، پس می‌توان گفت که احتمال راه یافتن فیلم It به این بخش‌ها هم یک مقدار کم است. از طرف دیگر می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این اثر به بخش بهترین چهره‌پردازی و گریم یا بهترین بازیگر راه یابد

پیشبینی می‌شود که فیلم بلید رانر 2049 حداقل در بخش بهترین فیلمبرداری، راجر دیکینز را صاحب جایزه‌ای که لایقش هست، بکند. کمپانی برادران وارنر با اکران فیلم‌های بلاک باستری زیادی، سال خیلی خوبی را برای خود ساخته است و به همین علت ممکن است برخی از آنها بتوانند در بخش‌های مختلف مراسم جایزه اسکار نامزد شوند. اسامی نامزدان حاضر در لیست مراسم آکادمی، ژانویه ۲۰۱۸ اعلام خواهد شد.

خبر خیلی خوشحال‌کننده‌ای است اگر ببینیم که موفقیت‌های فیلم «آن» به همینجا و تنها به پرده سینما ختم نشود و در مراسم آکادمی هم بتواند در بخش‌هایی نامزد شده یا حتی موفق به دریافت جایزه هم بشود. همین موضوع باعث می‌شود که همه احترام خیلی بیشتری نسبت به قبل برای این ژانر قائل شوند و اهمیت بیشتری به آثار ژانر وحشت بدهند. 

در اخبار مرتبط با قسمت دوم این اثر، اندرس موچیتی در گفتگوی کوتاه اخیر خود تایید کرد که بیل اسکارشگورد در نقش بزرگ‌ترین شخصیت منفی داستان یعنی دلقک پنی وایز قرار است در قسمت دوم هم همین نقش را ایفا کند. همچنین هنرمندان جوانی مانند جیدن لیبرهر‌ بازیگر فیلم Midnight Special (ویژه نیمه‌ شب)، جرمی ری تیلور صداپرداز قسمت چهارم انیمیشن Alvin and the Chipmunks: The Road Chip (آلوین و سنجاب‌ها)، سوفیا لیلیس بازیگر فیلم 37، فین ولفهارد بازیگر سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا)، چوسن جیکوبز بازیگر فیلم Cops and Robbers (پلیس‌ها و دزدها)، وایات اولف بازیگر فیلم Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) و جک دیلان گریزر بازیگر فیلم Tales of Halloween (داستان‌های هالووین) از جمله ستارگانی هستند که در قسمت اول هنرنمایی کرده‌اند و قرار است در قسمت دوم هم به ایفای نقش بپردازند.

فیلم It در روز ۸ سپتامبر امسال (۱۷ شهریور) روی پرده سینماها اکران شد که در اولین آخر هفته افتتاحیه خود توانست فروشی در حدود ۱۲۳.۱ میلیون دلار را از آن خود کند. این فیلم با این میزان فروش توانست رکورد پرفروش‌ترین فیلم در اولین آخر هفته افتتاحیه خود در ماه سپتامبر، در بین اکران‌های پاییزه و بین فیلم‌های ژانر وحشت را به نام خود ثبت کند. این فیلم پرطرفدار با تفاوت ۹ میلیون دلار توانست فیلم Deadpool (ددپول) را کنار بزند و در بین آثار با رده سنی بالا رتبه اول را از آن خود کند و ددپول هم به رتبه دوم نزول کرد.

قسمت دوم فیلم It برای اکران در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۵ شهریور ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده