// دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰

خالق «مردگان متحرک»: سریال جدید پیش‌درآمد نیست و ربطی به دنیای کمیک‌ها هم ندارد

اخیرا مشخص شده با اینکه داستان همراه‌کننده‌ی سریال تلویزیونی «مردگان متحرک» در لس آنجلس و قبل از اتفاقات سریال اصلی شروع می‌شود، اما نمی‌توان آن را یک پیش‌درآمد تلقی کرد و طبق مصاحبه‌ای که رابرت کرکمن در همایش SXSW داشته، داستان این سریال فرعی برای همیشه در گذشته باقی نمی‌ماند و بالاخره به زمان خط داستانی سریال اصلی می‌رسد.
کرکمن در‌این رابطه می‌گوید:
ما اعلام کردیم که خط زمانی سریال قرار است کمی عقب‌تر از سریال اصلی جریان داشته باشد. مثلا ریک گرایمز در مردگان متحرک از کما بلند شد و با خودش گفت:«اوه پسر. زامبی‌ها رو ببین. خیلی عجیبه.» ما به احتمال فراوان می‌خواهیم نحوه‌ی پیدایش زامبی‌ها را در این سریال فرعی بیشتر ببینم. اما با این حال من این سریال را پیش‌درآمد نمی‌دانم. چون سریال قرار نیست به طور کلی قبل از سریال اصلی اتفاق بیافتد. چون داستان‌اش بالاخره بعد از مدتی به نقطه‌ای که سریال اصلی در آن قرار دارد، می‌رسد.
کرکمن این را هم گفت که مسئله‌ی جالب ماجرا این است که ما دو سریال داریم که به صورت موازی در این دنیا پیش می‌روند و این باعث می‌شود تا سریال جدید بتواند روی پای خودش بیاستد. به همین دلیل لازم نیست حتما برای دیدن این برنامه‌ی فرعی، سریال اصلی را دیده باشید. او می‌گوید:
خب، شما سریال جدید را همراه با کاراکترها و قضایای خودش تماشا می‌کنید و یک تجربه‌ی متفاوت و خاص دریافت می‌کنید. اگر هم هر دو سریال را باهم تماشا کنید، متوجه‌ی بعضی ارجاعات و نشانه‌هایی می‌شوید که بین این دو سریال ارتباط برقرار می‌کنند. درست همانند مردگان متحرک، در این یکی هم شاهد کاراکترهایی هستیم که باید درس‌های دشوار زیادی برای دوام آوردن در این دنیای زامبی‌زده یاد بگیرند و ممکن است چیزهایی در سریال اصلی توسط کاراکترها کشف شده‌اند که هنوز در این یکی، کسی چیزی درباره‌شان نمی‌داند. مثلا شما در فصل چهارم مردگان متحرک شاهد زامبی‌ای بودید که چیزی درباره‌ و نحوه‌ی حضورش در آنجا نمی‌دانستید، حالا در این سریال فرعی می‌خواهیم از پشت پرده‌ی برخی اتفاقات سریال اصلی پرده‌برداری کنیم. خب، ما قصد داریم از این کارهای باحال و جالب در این سریال جدید انجام بدیم، ولی به طور کلی این سریال روی پای خودش می‌ایستد.
همچنین کرکمن در پایان با شوخی با دنیای مشترک  سینمایی مارول گفت:
بعد هم همه‌ی کاراکترهای سریال را وارد فیلم‌های اونجرز می‌کنیم تا همه با هم با تانوس مبارزه کنند.
walking شبکه‌ی ای‌ام‌سی فعلا به دو فصل اول این سریال فرعی چراغ سبز نشان داده است. فصل‌هایی که دارای شش اپیزودِ یک ساعته هستند. پخش فصل نخست  از اواخر تابستان آغاز می‌شود و فصل دوم هم برای سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده است. با وجود دو بازی ویدیویی نیز که از «مردگان متحرک» وجود دارند، من از کرکمن پرسیدم، چگونه همه‌ی این‌ها با هم ترکیب می‌شود و درکنار هم جای می‌گیرند. او جواب داد:
راست‌اش سریال‌های تلویزیونی بخشی از همان دنیای کمیک‌ها و بازی‌های ویدیویی نیستند. هرگز امکان ندارد کمیک و سریال را در یک دنیا تولید کرد. چون در سریال هنوز ریک دست دارد، یا کمیک‌خوان‌ها نمی‌گویند پس دریل دیکسون کجاست؟
او ادامه می‌دهد:
این داستان لس‌آنجلس هیچ ربطی به کمیک‌ها ندارد. چون من همیشه در کمیک‌ها روی یک گروه تمرکز کرده‌ام. اما ابتدای کار من یک چیزی را مدام از مردم می‌شنیدم که می‌پرسیدند، «فلان جا چه خبره؟» یا «فلان مکان چه شکلی شده؟» هدف اصلی سریال جدید این است دنیای مردگان متحرک را گسترش دهد و گوشه‌ی دیگری از ایالات متحده را به تصویر بکشد و بگوید آنجا‌ها چه می‌گذرد.
او گفت که منبع بازی‌های ویدیویی هم معمولا کمیک‌ها هستند و تنها چیزی که آنها را جدا می‌کند، تفاوت مکان و زمان اتفاقات است. او دراین‌باره گفت:
درادامه متوجه می شوید که بازی‌ای که استودیو‌های استاربریز و اورکیل دارند می‌سازند چگونه شامل حال این ارتباط بین بازی و کمیک‌ها می‌شوند. همانطور که گلن در اپیزود اول بازی استودیوی تل‌تیل ظاهر شد، در اینجا المان‌هایی است که شما را به یاد کمیک‌‌ها می‌اندازد. اما داستان بازی راه خودش را می‌رود و زیاد قاطی کمیک‌ها نمی‌شود.
کرکمن درباره‌ی مدیریت و احتمال برخورد و مشکل‌ساز شدن این داستان‌ها و دنیاها هم گفت:
ما خیلی خوب داریم همه‌چیز را جدا و با فاصله نگه می‌داریم. منظورم این است که فعلا مشکلی ایجاد نمی‌شود، مگر اینکه زمانی برسد که چهار-پنج‌تا سریال «مردگان متحرک» داشته باشیم. آن وقت هم که دیگر من بارم را بسته‌ام و برام اهمیتی ندارد.
منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده