نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

رابرت انگلاند اعلام کرد برای بازی در نقش فردی کروگر زیادی پیر شده است

رابرت انگلاند، بازیگر مجموعه فیلم‌های A Nightmare on Elm Street (کابوس در خیابان الم)، در سخنان جدید خود اعلام کرد که برای تکرار نقش فردی کروگر بیش از اندازه پیر شده است.

این طور که به نظر می‌رسد طرفداران ژانر وحشت دیگر نباید انتظار نقش‌آفرینی دوباره رابرت انگلاند را در نقش فردی کروگر شرور داشته باشند. رابرت انگلاند در سخنان جدید خود گفت که برای ایفای نقش این قاتل معروف دنیای فیلم‌های ترسناک زیادی پیر شده است و از پس این نقش برنخواهد آمد. در سال ۲۰۰۳ بود که پس از مدت‌ها تعویق در ساخت فیلم Freddy vs. Jason (فردی علیه جیسون)، شاهد اکران کراس اور این دو شخصیت قاتل ژانر وحشت بودیم. با وجود اینکه این فیلم نتوانست طرفداران و منتقدان را راضی سازد، ولی خب نمی‌توان فروش خوب آن را در گیشه کتمان کرد. فیلم Freddy vs. Jason با بودجه ساخت ۳۰ میلیون دلاری، نزدیک ۱۱۴ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون کلی رولند، جیسون ریتر، مونیکا کینا، برندن فلچر و البته رابرت انگلاند به ایفای نقش پرداختند. رابرت انگلاند برای آخرین مرتبه در فیلم Freddy vs. Jason بود که در نقش فردی کروگر معروف ظاهر شد.

Freddy-II

داستان فیلم Freddy vs. Jason پس از وقایع دو فیلم Freddy’s Dead: The Final Nightmare (فردی مرده ‌است: آخرین کابوس) و Jason Goes To Hell: The Final Friday (جیسون به جهنم می‌رود: آخرین جمعه) اتفاق می‌افتاد و در آن فیلم شاهد روایت داستان فردی کروگر بودیم که دیگر قادر نبود مردم را در خواب‌هایشان شکار کند و از همین رو جیسون را از مرگ بازگردانده تا این شخصیت قاتل بی‌رحم باعث ترس و وحشت درمیان مردم شده و راه را برای فردی کروگر باز کند. همان طور که گفتیم، فیلم Freddy vs. Jason آخرین نقش‌آفرینی رابرت انگلاند در نقش شخصیت فردی کروگر بود و در سال ۲۰۱۰  جک ارل هالی جای رابرت انگلاند را در بازسازی فیلم A Nightmare on Elm Street (کابوس در خیابان الم) گرفت. با وجود اینکه نقش‌آفرینی جک ارلی هالی بد هم نبود و خود رابرت انگلاند نیز از بازی جک ارل هالی تعریف کرده بود، ولی خب همچنان بسیاری از طرفداران این مجموعه ترسناک دوست دارند که بار دیگر رابرت انگلاند دستکش مشمئزکننده خود را به دست کرده و پیراهن راه راه مشکی و قرمز معروف خود را به تن کند. با این حال گویا رابرت انگلاند دیگر حس‌وحال سابق را ندارد و خود را برای بازی در نقش فردی کروگر شرور زیادی پیر می‌داند.  

رابرت انگلاند در مصاحبه با سایت Entertainment Weekly گفت که از انتهای فیلم Freddy vs. Jason راضی است و تصمیم ندارد بار دیگر در نقش فردی کروگر ظاهر شود. نبرد پایانی بین دو شخصیت جیسون و فردی در فیلم Freddy vs. Jason، در دریاچه معروف کریستال رخ می‌دهد، جایی که به نظر می‌رسید جیسون پس از سربرآوردن از آب، برنده نهایی آن نبرد باشد و با آن سلاح نیمه شمشیرمانند خود در یک دست و سر فردی کروگر در دست دیگر، تماشاچیان را متعجب می‌سازد، ولی خب اندکی بعد همان سر از بدن جداشده فردی کروگر به تماشاچیان چشمک می‌زند و با زبان بی‌زبانی به همه می‌فهماند که هنوز کار این شخصیت با ژانر وحشت تمام نشده است. از آن فیلم گفتیم و حال نوبت به صحبت‌های رابرت انگلاند رسیده است که با هم گفته‌های جدید وی را می‌خوانیم:

برای بازی در فیلمی دیگر از شخصیت فردی کروگر زیادی پیر شده‌ام. اگر قرار است صحنه‌ای مبارزه‌ای را بازی کنم، باید واقعاً صحنه کم‌فشاری باشد، چون دیگر تحمل خوردن ضربه‌های متوالی به سرم را ندارم. ستون فقراتم در آن فیلم آسیب جدی دید. هنوز هم می‌توانم بدجنس و ترسناک باشم، ولی ترجیح می‌دهم نقش شخصیت‌هایی همچون ون هلسینگ یا دکترهای پیر و نقش‌های این چنینی را ایفا کنم. این را هم باید بگویم صحنه‌ای که فردی به تماشاچیان چشمک می‌زند هنوز برای من جالب است.  

Englund

شخصیت فردی کروگر توسط وس کریون معروف خلق شد و برای اولین مرتبه در سال ۱۹۸۴ و در فیلم A Nightmare on Elm Street شاهد معرفی این شخصیت تماماً سوخته و اهریمن‌ذات با بازی رابرت انگلاند بودیم. رابرت انگلاند در دنباله فیلم اول نیز به نقش‌آفرینی پرداخت، عنوان فیلم دوم Freddy’s Revenge (انتقام فردی) بود که در سال ۱۹۸۵ اکران شد. وی به ترتیب در فیلم‌های Dream Warriors (جنگجویان رؤیا)، The Dream Master (استاد رؤیا) و The Dream Child (رؤیای کودک) و The Final Nightmare (آخرین کابوس) نیز ایفاگر نقش فردی کروگر بود. رابرت انگلاند در سال ۱۹۹۴ در فیلم New Nightmare وس کریون علاوه بر ایفای نقش شخصیت فردی کروگر، در نقش خود، یعنی رابرت انگلاند نیز به ایفای نقش پرداخت.

برای بازی در فیلمی دیگر از شخصیت فردی کروگر زیادی پیر شده‌ام. اگر قرار است صحنه‌ای اکشن و مبارزه‌ای را بازی کنم، باید واقعاً صحنه کم‌فشاری باشد، چون دیگر تحمل خوردن ضربه‌های متوالی به سرم را ندارم  

در فیلم بازسازی A Nightmare on Elm Street  که در سال ۲۰۱۰ و توسط ساموئل بِیر ساخته شد، رونی مارا (بازیگر فیلم The Girl with the Dragon Tattoo) در نقش نانسی و جک ارل هارلی (بازیگر فیلم Watchmen) در نقش فردی کروگر به ایفای نقش پرداختند. با وجود اینکه برخی طرفداران کم سن‌وسال‌تر از فیلم ساموئل بِیر خوششان آمد و بعضی از صحنه‌های آن فیلم اسلشر و ترسناک را دوست داشتند، ولی فیلم A Nightmare on Elm Street با نقدهای بسیار ضعیفی از سوی منتقدان همراه شد و مورد نکوهش و انتقاد بسیاری از طرفداران قدیمی و دوآتشه این مجموعه قرار گرفت و همین موارد سبب شد کمپانی نیو لاین سینما تا مدت‌ها به فکر ساخت فیلمی از این مجموعه نباشد. با این حال فروش این فیلم بد نبود و توانست با بودجه ۳۵ میلیون دلاری خود نزدیک ۱۱۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.   

با وجود اینکه خیلی از طرفداران علاقمندند که رابرت انگلاند ایفاگر نقش فردی کروگر باشد، حتی با وجود بلایی که بر سر این شخصیت در فیلم Freddy vs. Jason آمد، باید گفت که وی در هشت فیلم این مجموعه نقش‌آفرینی کرده است و قابل درک است که دیگر علاقه آنچنانی و علاوه بر آن، رمق زیادی برای تکرار نقش خود نداشته باشد. رابرت انگلاند نزدیک ۷۰ سال سن دارد و این روزها ترجیح می‌‌دهد لباس و دستکش فردی کروگر را پوشیده و در گردهمایی‌های طرفداران این مجموعه شرکت کرده و با هواداران قدیمی خود عکس بیاندازد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده