نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

رابرت پاتریک در Terminator 6 حضور خواهد داشت

رابرت پاتریک، بازیگر شخصیت ربات تی-1000 در فیلم Terminator 2: Judgment Day، احتمالاً در قسمت جدید این مجموعه نیز حضور خواهد داشت.

رابرت پاتریک، ستاره فیلم Terminator 2: Judgment Day (ترمیناتور ۲: روز داوری) گفت که در فیلم جدید مجموعه ترمیناتور حضور خواهد داشت. اولین فیلم مجموعه ترمیناتور در سال ۱۹۸۴ توسط جیمز کامرون ساخته شد و روی پرده سینما رفت. این فیلم بسیار مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و یکی از برترین فیلم‌های اکشن و علمی-تخیلی دهه ۸۰ محسوب می‌شود. موفقیت Terminator در گیشه سبب شد که جیمز کامرون کارگردانی دنباله آن را نیز بر عهده بگیرد و تماشاچیان هفت سال بعد شاهد اکران فیلم Terminator 2: Judgment Day روی پرده سینما بودند. البته جیمز کامرون پس از دو فیلم ابتدایی دیگر با این مجموعه همکاری نداشت و کارگردانی سه فیلم بعدی این مجموعه، یعنی فیلم‌های Terminator 3: Rise of the Machines (ترمیناتور ۳: خیزش ماشین‌ها)، Terminator Salvation (ترمیناتور: رستگاری) و Terminator: Genisys (ترمیناتور: پیدایش) به ترتیب بر عهده جاناتان موستو، جوزف مک‌گینتی نیکول و آلن تیلور بود.  

در حال باید گفت که سه فیلم بعدی هیچ‌گاه به موفقیت دو فیلم ابتدایی مجموعه نرسیدند و در واقع روند سقوطی داشتند و فیلم آخر را می‌توان با فاصله، ضعیف‌ترین فیلم مجموعه ترمیناتور خواند. اما در اوایل سال جاری بود که ورق برگشت و مشخص شد که امتیاز این مجموعه بار دیگر در اختیار جیمز کامرون قرار گرفته است و وی تصمیم دارد تهیه‌کنندگی قسمت ششم مجموعه ترمیناتور را بر عهده داشته باشد. گفتنی است کارگردانی فیلم جدید به تیم میلر، کارگردان فیلم موفق و متفاوت Deadpool (دِدپول) سپرده شده است.

T2

در مجموعه ترمیناتور، در ابتدا آرنولد شوارزنگر در نقش شخصیت شرور داستان ظاهر شد، ولی در قسمت دوم وی هم‌پیمان و متحد دو شخصیت سارا و جان کانر بود. در قسمت دوم سارا و جان کانر مجبور بودند از دست مدل جدید ربات نابودگر، یعنی مدل تی-۱۰۰۰ متواری شوند و در این راه مدل قدیمی تی-۸۰۰ با بازی آرنولد شوارزنگر آن‌ها را یاری می‌کرد. رابرت پاتریک در فیلم Terminator 2: Judgment Day، در نقش آنتاگونیست داستان، یعنی همان ربات تی-۱۰۰۰ ظاهر شد. وی انتخابی عالی برای ایفای نقش ربات تی-۱۰۰۰ بود و با وجود نقش‌آفرینی بی‌نقص و زیبایی که داشت، ولی دیگر او را در فیلمی از مجموعه ترمیناتور ملاقات نکردیم. وی به‌تازگی در رابطه با حضور خود در قسمت ششم مجموعه ترمیناتور گفت احتمالاً بار دیگر نقش ربات تی-۱۰۰۰ را ایفا خواهد کرد. البته ممکن است نقش دیگری نیز برای او در نظر گرفته شده باشد.

در خلال کنفرانس خبری فیلم جدید رابرت پاتریک با عنوان Amazon’s Lore (افسانه‌ها و داستان‌های آمازون) در نمایشگاه کامیک کان شهر نیویورک، سایت Screen Rant فرصت را غنیمت شمرد و از این بازیگر قدیمی در مورد احتمال بازگشتش به مجموعه ترمیناتور سؤال پرسید. رابرت پاتریک در این رابطه چنین پاسخ می‌دهد:

قطعاً! هر کسی هر چیزی از من بخواهد و بگوید برگرد، مطمئناً قبول خواهم کرد.

البته رابرت پاتریک بدین موضوع اشاره‌ای نداشت که برای تکرار نقش ربات تی-۱۰۰۰ در فیلم جدید قراردادی به امضاء رسانده است یا خیر.

T-1000-II

تا آنجایی که در مورد روند ساخت فیلم جدید مجموعه ترمیناتور می‌دانیم، جیمز کامرون و تیم میلر آماده‌اند که فیلمبرداری این پروژه را در سال ۲۰۱۸ آغاز کنند و احتمالاً شاهد اکران آن در سال ۲۰۱۹ خواهیم بود. داستان قسمت ششم ترمیناتور دنباله‌ای مستقیم بر قسمت دوم این مجموعه است و بنابراین این فیلم راه خود را از قسمت سوم، چهارم و پنجم جدا کرده است. طبق برخی گفته‌ها احتمالاً شاهد تناوب زمانی در فیلم جدید خواهیم بود. پیش از این در اخباری جداگانه متوجه شدیم که حضور دو ستاره اصلی قسمت دوم، یعنی آرنولد شوارزنگر و لیندا همیلتون در قسمت ششم تأیید شده است. لازم به ذکر است که آرنولد شوارزنگر در فیلم پنجم این مجموعه نیز حضور داشت.

از آنجایی که آرنولد شوارزنگر و لیندا همیلتون بار دیگر در فیلمی جدید از این مجموعه علمی-تخیلی حضور خواهند داشت، احتمال اینکه جیمز کامرون و تیم میلر تصمیم به بازگشت رابرت پاتریک داشته باشند بسیار زیاد است

از آنجایی که آرنولد شوارزنگر و لیندا همیلتون بار دیگر در فیلمی جدید از این مجموعه محبوب علمی-تخیلی حضور خواهند داشت، احتمال اینکه جیمز کامرون و تیم میلر تصمیم به بازگشت رابرت پاتریک داشته باشند بسیار زیاد است. اگر داستان این فیلم چنین اجازه‌ای به آن‌ها بدهد، بعید است این شخصیت قوی و محبوب طرفداران فیلم دوم را نادیده بگیرند. مطمئناً طرفداران نیز از این خبر خوشحال می‌شوند و استقبال خواهند کرد؛ حتی اگر در فیلم جدید نقش کوتاهی برای رابرت پاتریک در نظر گرفته شده باشد. چندی پیش نسخه سه‌‌بعدی فیلم Terminator 2: Judgment Day نیز اکران شد و استقبال نسبتاً خوبی نیز از آن به عمل آمد و قطعاً آن فیلم عطش تماشاچیان را برای دوباره دیدن بازیگران محبوب خود در فیلمی جدید از مجموعه ترمیناتور بیش از پیش کرده است.  

در هر حال باید منتظر اخبار تکمیلی در این رابطه بمانیم و ببینم حضور رابرت پاتریک چه زمانی به‌صورت رسمی اعلام می‌شود که امیدواریم بشود. ایده‌هایی که جیمز کامرون و تیم میلر برای فیلم جدید در سر دارند هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و بسیاری را امیدوار ساخته که بعد از گذشت زمانی نزدیک به ۲۷ سال، شاهد فیلمی باکیفیت از مجموعه ترمیناتور باشیم.

فیلم Terminator 2: Judgment Day یکی از معدود دنباله‌های تاریخ سینما است که بسیاری معتقدند از اولین فیلم این مجموعه نیز به مراتب بهتر بود. بازی عالی آرنولد شوارزنگر در نقش ربات تی-۸۰۰، جلوه‌های تصویری فوق تصور و انقلابی فیلم در آن زمان و وجود صحنه‌های اکشن پی‌در‌پی و نفس‌گیر، این فیلم را تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و علمی-تخیلی تاریخ سینما کرده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده