// شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳

ساخت انیمیشنی سینمایی بر اساس مجموعه Bob’s Burgers

سریال Bob’s Burgers که کمتر از یک ماه قبل موفق به تصاحب جایزه‌ی امی در بخش بهترین مجموعه‌ی انیمیشن شد، حالا با تصمیم کمپانی فاکس به دنیای سینما نیز راه خواهد یافت.

کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) به دنبال تبدیل سریال انیمیشن برگری باب (Bob’s Burgers) به یک انیمیشن سینمایی است و در نظر دارد تا این اثر را در سال ۲۰۲۰ به نمایش دربیاورد. لورن بوچارد، سازنده‌ی سریال، ضمن تائید این خبر اشاره کرده که در طول چند سال اخیر با توجه به بازخوردهای این مجموعه، به خوبی می‌داند که طرفداران Bob’s Burgers در نسخه‌ی سینمایی این اثر به تماشای چه چیزهایی علاقه‌مند هستند.

از اینکه دعوت شده‌ایم تا ماجرای Bob’s Burgers را بر پرده‌ی سینماها بیاوریم بسیار هیجان زده هستیم. می‌دانیم که باید اثری بسازیم که باعث رضایتمندی طرفدران سریال شود ولی باید رضایت آن دسته از افرادی که این سریال را تا کنون تماشا نکرده‌اند نیز در نظر بگیریم و فیلم ما باید برای آنها هم قابل درک باشد. این را هم می‌دانیم که باید هر اینچ از صفحه‌ی نمایش را از رنگ‌ها، صداها و به طور کلی فضای جهان باب لبریز کنیم اما در درجه‌ی اول باید شخصیت‌های داستانمان را در یک ماجراجویی حماسی قرار دهیم.

داستان انیمیشن Bob’s Burgers درباره‌ی مردی به نام باب بلچر است که به همراه همسرش لیندا و سه فرزندشان، تینا، جین و لوئیز اداره‌ی یک رستوران را در شهری ساحلی بر عهده دارند. در این میان، آنها باید ضمن مقابله با بدشانسی‌هایی که گاه و بی گاه گریبان گیر آنها می‌شود، برای جذب مشتری‌ با رستوران‌های دیگر رقابت کنند.

Bob

لورن بوچارد

پخش سریال Bob’s Burgers از ژانویه‌ی ۲۰۱۱ در شبکه‌ی فاکس آغاز شد که فصل اول آن، نقدهای چندان مثبتی را دریافت نکرد. با این حال قسمت اول این فصل با تعداد ۹/۳۹ میلیون بیننده، رکود بهترین افتتاحیه را از آن خود کرد. Bob’s Burgers با آغاز فصل دوم، شروع به اوج‌گیری کرده و در مدت کوتاهی به یکی از بهترین انیمیشن‌های تلویزیونی تبدیل شد. این سریال همچنین برای ۶ فصل پیاپی، نامزد دریافت جایزه امی بهترین مجموعه‌ی انیمیشن شد و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷، بالاتر از مجموعه‌هایی نظیر سیمپسون‌ها (The Simpsons) و آرچر (Archer) این جایزه را از آن خود کرد. همچنین با گشترش محبوبیت Bob’s Burgers، کمپانی داینامایت اینترتینمنت (Dynamite Entertainment) از ماه سپتامبر ۲۰۱۴ اقدام به انتشار مجموعه داستان‌های مصوری با محوریت ماجراهای خانواده‌ی بلچر کرد.

استیسی اسنایدر به عنوان مدیرعامل کمپانی فاکس قرن بیستم٬ نظر خود را درباره‌ی پروژه اینگونه بیان می‌کند:

ما در فاکس در نظر داریم که تولید آثار خانوادگی و همینطور انیمیشن‌هایمان را دو چندان کنیم و ساخت نسخه‌ی سینمایی Bob’s Burgers نیز کاملا متناسب با همین هدف است. از گری نیومن و دانا والدن، به عنوان مدیران اجرایی بخش تلویزیونی فاکس به جهت اعتمادی که به خرج دادند تشکر می‌کنیم و از اینکه با لورن بوچارد و تیم وی همکاری می‌کنیم، بسیار هیجان زده‌ایم.

Bob

گری نیومن و دانا والدن نیز در پیامی مشترک به حمایت از تیم تولید کننده‌ی Bob’s Burgers پرداختند:

چه سال شگفت انگیزی برای Bob’s Burgers رقم خورده است! ابتدا دریافت جایزه‌ی امی به عنوان بهترین مجموعه‌ی انیمیشن و حالا نیز به دست آمدن فرصتی فوق العاده برای لورن بوچارد با استعداد٬ تا بتواند این مجموعه را به انیمیشنی سینمایی تبدیل کند. لورن و تیم خلاقش، هفته به هفته مشغول کار هستند و حالا پس از گذشت ۷ سال، همچنان این مجموعه به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

طبق اعلام فاکس، نسخه‌ی سینمایی انیمیشن Bob’s Burgers، در تاریخ هفدهم جولای ۲۰۲۰ (۲۷ تیر ۱۳۹۹) به نمایش عمومی درخواهد آمد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده