نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

جکی چان ساخت فیلم ساعت شلوغی 4 را تایید کرد

پس از غیبت نسبتا طولانی مجموعه Rush Hour، جکی چان طی مصاحبه‌ای ساخت دنباله‌ای از این مجموعه با نام Rush Hour 4 یا ساعت شلوغی 4 را تایید کرد.

فیلم ساعت شلوغی (Rush Hour) نقطه‌ی عطف و یکی از دلایل موفقیت جکی چان، بازیگر آسیایی سینما، در کشور آمریکا محسوب می‌شود. این فیلم روایتی از یک داستان جنایی با تلفیقی از پرحرفی‌های یک مامور آمریکایی با بازی کریس تاکر (در نقش جیمز کارتر) و پلیس‌بازی‌های هنگ‌کنگی جکی چان (در نقش مامور لی) بود که چان و تاکر در این فیلم به‌عنوان دو کارآگاه وظیفه‌ی حل یک پرونده‌ی آدم‌ربایی را بر عهده داشتند. شاید طرح فیلم خیلی متفاوت نبود و کلیشه‌ای به نظر می‌رسید، اما توانایی‌های رزمی جکی چان و بازی طنزپردازانه‌ی کریس تاکر کافی بود تا این فیلم در باکس آفیس موفق ظاهر شود.

دو دنباله‌ی بعدی فیلم اصلی نیز به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷ منتشر شدند. ساعت شلوغی ۳ که لی و کارتر را به پاریس می‌برد، نتوانست نظر منتقدان را جلب کند و نقدهای ضعیفی دریافت کرد. این  فیلم در باکس آفیس هم نسبت به ساعت شلوغی ۲ فروش کمتری را تجربه کرد. با وجود این مسائل اما شیمی و رابطه‌ی موجود میان دو کاراکتر لی و کارتر آن‌قدر مورد پسند قرار گرفت که هواداران مدام در رابطه با امکان ساخت ادامه‌ی این مجموعه پرس‌وجو می‌کردند.

جکی چان طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت San Francisco Chronicle در حاشیه‌ی اکران فیلم The Foreigner (خارجی) و در یک گفت‌وشنود ویدیویی با هواداران از طریق فیسبوک از محقق شدن رویای طرفداران مجموعه‌ی ساعت شلوغی و ساخت فیلم ساعت شلوغی 4 خبر داد. به طور دقیق‌تر، جکی چان گفت:

خبر خوب! اگر نوشتن نمایشنامه به‌موقع تمام شود، سال آینده شاهد ساخت فیلم ساعت شلوغی ۴ خواهیم بود. دو روز دیگر نیز دوباره به ملاقات کریس و کارگردان فیلم خواهم رفت تا مطمئن شویم که در مسیر درست قرار داریم.

Rush Hour|ساعت شلوغی

با اینکه چان در این دو مصاحبه نام کارگردان فیلم را فاش نکرد، اما به نظر می‌رسد کارگردان فیلم ساعت شلوغی ۴، کارگردان سه نسخه‌ی قبلی مجموعه یعنی برت راتنر باشد. با اینکه نقش‌آفرینی دوباره‌ی چان و تاکر در کنار هم خوشحال‌کننده است، اما باید امیدوار باشیم تا فیلم عناصر جدیدی برای عرضه داشته باشد؛ چرا که فیلم قبلی مانند یک بازسازی خسته‌کننده با استفاده از فرمول‌های تکراری نسخه‌های قبلی به نظر می‌رسید و از سویی نیز دو قهرمان اصلی فیلم خیلی مشتاق به حضور در فیلم به نظر نمی‌رسیدند. از آنجایی که مجموعه تلویزیونی ساعت شلوغی که در سال ۲۰۱۶ پخش شد به‌خوبی نشان داد که ساعت شلوغی بدون حضور جکی چان و تاکر آن حس و حال همیشگی را ندارد، باید خوشحال بود که تاکنون این مجموعه برای بازسازی انتخاب نشده است.

آنطور که به نظر می‌رسد جکی چان از نمایشنامه‌ی ساعت شلوغی ۴ خوشش آمده است. او پیش از این اعتراف کرده بود که مجموعه ساعت شلوغی را با وجود موفقیت‌آمیز بودنش خیلی دوست ندارد. او احساس می‌کرد که سکانس‌های اکشن فیلم با فعالیت‌هایش در هنگ‌کنگ قابل مقایسه نیستند. او همچنین گفته بود که قسمت‌های طنز فیلم را نیز متوجه نمی‌شود. جکی چان پس از فیلم ساعت شلوغی ۳ گفت:

هیچ مورد خاصی وجود نداشت تا این فیلم را برای من به یک فیلم به‌خصوص تبدیل کند. من چهار ماه در پروسه‌ی ساخت این فیلم مشغول به کار بودم، اما هنوز هم به صورت کامل موارد طنز آن را متوجه نمی‌شوم.

بازخورد مثبت هواداران و احتمالا دستمزد بالا را می‌توان از دلایل بازگشت جکی چان و ساعت شلوغی اعلام کرد. در نتیجه ساعت شلوغی ۴ که تاریخ انتشار دقیق‌ آن تاکنون مشخص نشده است، ارزش منتظر بودن را دارد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده