نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

چراغ سبز دنیس ویلنوو به ساخت فیلم جدید جیمز باند

دنیس ویلنوو، کارگردان فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) گفت که پیشنهاد کارگردانی فیلم جدید مجموعه جیمز باند بسیار مایه مسرت و خوشحالی وی است.

دنیس ویلنوو، کارگردان مطرح کانادایی-فرانسوی‌تبار به شایعات منتشرشده در باب کارگردانی فیلم بیست‌وپنجم مجموعه جیمز باند پاسخ داد و گفت که این اخبار صحت داشته و این پروژه را زیر نظر دارد. آخرین ساخته دنیس ویلنوو، فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) است و به دلیل وسواس زیاد این کارگردان برای وفادار ماندن به فیلم ابتدایی و حفظ و بهبود ویژگی‌هایی که سبب شهرت فیلم ریدلی اسکات بود، تبدیل به یکی از دنباله‌های با وقفه زیاد سینما شد که البته این‌طور که به نظر می‌رسد این انتظار طولانی ارزشش را داشته است و دنیس ویلنوو از پس این پروژه علمی-تخیلی و نئو نوآر به‌خوبی برآمده است.    

دنیس ویلنوو در روزهای اوج کاری خود به سر می‌برد و با وجود کارگردانی فیلم‌هایی همچون Prisoners (زندانیان)، Enemy (دشمن)، Sicario (سیکاریو) و فیلم علمی-تخیلی Arrival (ورود)، به انتخاب اول بسیاری از کمپانی‌های فیلمسازی تبدیل شده است. وی علاوه بر تأکید روی خط روایی داستان و همچنین خلق جلوه‌های ویژه متفاوت و بسیار زیبا، نسبت به بازی بازیگران نیز بسیار حساس است و معمولاً بازیگران فیلم‌های دنیس ویلنوو نقش‌آفرینی‌های ماندگاری را از خود بر جای می‌گذارند. خب طبیعتاً داشتن تمام این ویژگی‌ها هر استودیویی را برای استخدام این کارگردان خوش‌قریحه و صاحب سبک وسوسه می‌کند. اخیراً نیز سایت Daily Mail اعلام کرد که دنیل کریگ مشتاق همکاری با دنیس ویلنووو بوده و امیدوار است کارگردانی فیلم جدید مجموعه جیمز باند به این کارگردان خوش‌نام سپرده شود، ولی خب تقویم کاری این روزهای دنیس ویلنوو بسیار شلوغ است و بعید به نظر می‌رسد حداقل به این زودی‌ها شاهد ساخت فیلمی از مجموعه جیمز باند توسط دنیس ویلنوو باشیم.

Denis

دنیس ویلنوو مصاحبه‌ای با سایت Time Out داشت و با وجود ابراز علاقه به ساخت فیلمی از مجموعه جیمز باند، از تأیید مذاکره سازندگان با وی برای کارگردانی قسمت بیست‌وپنجم مجموعه جیمز باند طفره رفت. در واقع هنگامی که از وی در مورد فیلم بعدی این مجموعه جاسوسی و اکشن سؤال پرسیده شد چنین جواب داد:

نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم. اما باید بگویم که ساخت فیلمی از مجموعه جیمز باند برای من بسیار مایه مسرت و خوشحالی خواهد بود.

اینکه دنیس ویلنوو گفته است نمی‌تواند در این رابطه صحبتی کند، احتمالاً بدین معنا است که این کارگردان صحبت‌هایی با تهیه‌کنندگان فیلم جدید مجموعه جیمز باند داشته است؛ حتی اگر بدانیم که تقویم کاری وی بسیار شلوغ و در واقع کاملاً پر است.

نزدیک ۳۵ سال تسخیر رمان Dune بوده‌ام و معلوم است که به این پروژه نه نمی‌گویم. این پروژه، پروژه رؤیایی تمام زندگی من خواهد بود

چندی پیش نیز در خبری خواندیم که کمپانی سونی پیکچرز قصد دارد ساخت فیلم Cleopatra (کلئوپاترا) را به دنیس ویلنوو بسپارد؛ پروژه‌ای که البته نام‌های معروفی همچون جیمز کامرون، دیوید فینچر و پاول گرین‌گرس نیز پیش‌تر برای کارگردانی آن مطرح شده بود. اخیراً نام دنیس ویلنوو برای کارگردانی فیلم ریبوت Dune (تل‌ماسه) مطرح شده است. فیلم علمی-تخیلی Dune در سال ۱۹۸۴ اکران شد و کارگردانی آن فیلم را دیوید لینچ بر عهده داشت. با اینکه فیلم Dune فیلم بدی نبود و تا حدی نیز مورد استقبال منتقدان قرار گرفت، ولی آن فیلم را نمی‌توان جزو برترین آثار دیوید لینچ برشمرد. فیلم لینچ در گیشه نیز به هیچ عنوان موفق نبود و با بودجه ساخت ۴۵ میلیون دلاری، تنها ۳۱ میلیون دلار فروش داشت. فیلم جدید قرار است برداشتی از رمانی با همین عنوان باشد. دنیس ویلنوو از ساخت فیلم Dune به‌عنوان پروژه رؤیایی خود نام برده است. وی در ماه فوریه صحبت‌هایی در مورد کارگردانی احتمالی فیلم Dune داشت و دلایل شخصی خود را برای قبول این پروژه بازگو کرد. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:  

زمانی که دوازده سال داشتم، رمانی به نام Dune را خواندم. این رمان و همچنین رمان ۱۹۸۴ جرج اورول، رمان‌های محبوب من بودند. بعد از ساخت فیلم Prisoners (زندانیان)، تهیه‌کننده کمپانی Alcon Entertainment از من پرسید که برای پروژه بعدی چه کاری را مدنظر دارم. بدون هیچ فکر کردنی و بلافاصله گفتم Dune. البته اگر کسی بتواند حق امتیاز ساخت این فیلم را برای من بگیرد؛ چون می‌دانستم گرفتن حق امتیاز ساخت فیلم چنین آثاری بسیار سخت است. این موضوع برای من همچون رؤیا بود و فکر می‌کنم بسیار خوش‌شانس بودم که ماری پارنت از کمپانی Legendary حق امتیاز ساخت فیلم رمان Dune را گرفت و آن را به من پیشنهاد داد. نمی‌توانستم به چنین پیشنهادی نه بگویم. نزدیک ۳۵ سال تسخیر این رمان بوده‌ام. معلوم است که به این پروژه نه نمی‌گفتم. این پروژه، پروژه تمام زندگی من خواهد بود.

Dune

البته ممکن است دنیس ویلنوو برای مدتی تصمیم بگیرد از سینما و فیلمسازی دور باشد، چون نزدیک پنج سال است که وی پشت‌سرهم درگیر ساخت فیلم‌های مختلف بوده است. در هر صورت این‌طور به نظر می‌رسد که دنیس ویلنوو مشکلی برای ساخت فیلم جیمز باند ندارد و اگر زمان خالی برای وی مهیا شود احتمال کارگردانی قسمت بیست‌وپنجم مجموعه جیمز باند توسط وی بسیار زیاد است؛ خبری که اگر به‌ صورت رسمی تأیید شود باعث خشنودی بسیاری از طرفداران این مجموعه قدیمی خواهد شد.

پیش از این نیز در اخبار مرتبط با فیلم جدید مجموعه جیمز باند خواندیم که باربارا براکلی، تهیه‌کننده هشت فیلم از این مجموعه در سخنانی به احتمال انتخاب کارگردان زن نیز اشاره کرده بود. فیلم جدید مجموعه جیمز باند هنوز در مراحل اولیه تولید قرار دارد و برای مشخص شدن داستان فیلم، دیگر بازیگران اصلی آن به‌جز دنیل کریگ و از همه مهم‌تر کارگردان، باید چند ماهی صبر کنیم.

در حال حاضر قسمت بیست‌وپنجم مجموعه جیمز باند برای اکران در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده