// دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵

جرد لتو در نقش هیو هفنر جنجالی

جرد لتو، بازیگر برنده جایزه‌ی اسکار سینما، به جای شخصیت هیو هفنر، ناشر جنجالی، سرمایه‌دار و فعال اجتماعی آمریکایی به ایفای نقش خواهد پرداخت.

تنها چند روز پس از مرگ هیو هفنر، جرد لتو برای بازی در نقش این شخصیت سرشناس در فیلم زندگینامه‌ی وی انتخاب شد. برت رتنر که در حدود پنج ماه پیش از مرگ هفنر، حقوق ساخت فیلم زندگی وی را به دست آورده بود، خودش شخصا هدایت کار را بر عهده خواهد گرفت. رتنر به همراه جان چنگ (Horrible Bosses) تهیه‌کنندگان پروژه خواهند بود و پیتر جیسون (You Me Her) و دیک روزنزبرگ (The House Bunny) نیز به‌عنوان دو تن از نزدیکان هیو هفنر، به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی در کار حضور خواهند داشت. خود هفنر هم قرار بود یکی از تهیه‌کنندگان کار باشد که با مرگ او، به احتمال زیاد پسرش جایگزین وی می‌شود.

برت رتنر که کارگردانی سه گانه‌ی ساعت شلوغی (Rush Hour) و همچنین تهیه‌کنندگی آثار مطرحی همچون از گور برخاسته (The Revenant) و سریال فرار از زندان (Prison Break) را در کارنامه دارد، از سال ۲۰۰۷ به دنبال ساخت فیلم زندگی هیو هفنر بود و در آن زمان، رابرت داونی جونیور را برای ایفای نقش وی در نظر داشت. رتنر در خصوص انتخاب لتو می‌گوید:

جرد یکی از دوستان قدیمی من است. او وقتی متوجه شد که من حقوق ساخت فیلم زندگی هیو هفنر را به دست آورده‌ام به من گفت که مشتاق است تا نقش او را بازی کند؛ چرا که می‌خواهد شخصیت وی را کشف کند و من واقعا معتقدم که جرد از پس این کار برخواهد آمد. او یکی از بزرگ‌ترین بازیگران حال حاضر سینما است.

هفنر با انتشار مجله‌اش و همینطور اظهار نظرهای جنجالی خود، به مبارزه با افکار سنتی و محافظه کارانه‌ی حاکم بر جامعه‌ی آمریکایی پرداخت

هیو هفنر در سال ۱۹۵۳ با گرفتن ۶۰۰ دلار وام بانکی، گرفتن هزار دلار از مادرش و ۷ هزار دلار دیگر از افراد مختلف، مجله‌ی محبوب خود را راه‌اندازی کرد و در نخستین شماره‌ی آن نیز تصویری از مریلین مونرو را به چاپ رساند. او با انتشار این مجله و همینطور اظهار نظرهای جنجالی خود، به مبارزه با افکار سنتی و محافظه کارانه‌ی حاکم بر جامعه‌ی آمریکایی پرداخت و در این میان، از آزادی‌های فردی و اجتماعی سخن گفت. این مجله که کار خود را با تیراژ ۷۰ هزار نسخه آغاز کرده بود، در دهه‌ی ۶۰ به تیراژ یک میلیون نسخه رسید و در دهه‌ی هفتاد، از مرز ۷ میلیون نسخه عبور کرد. با این حال در سال‌های اخیر با گسترش اینترنت، فروش این مجله با افت محسوسی روبه‌رو شده است.

Hugh Hefner

هفنر موافقان و مخالفان زیادی داشت و بسیاری به خاطر جلو بودن وی از زمانه‌ی خودش، او را تحسین می‌کردند؛ در حالی که گروهی نیز او را یکی از عوامل بی‌بندوباری‌های اجتماعی و افزایش فساد اخلاقی می‌دانستند. مجله‌ی وی علاوه بر چاپ تصاویر بحث برانگیز، به چاپ مقاله‌های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و همینطور کاریکاتور نیز می‌پرداخت. این مجله در دهه‌ی ۶۰ و همزمان با جنبش‌های مدنی در آمریکا، با افراد سرشناسی همچون مالکوم ایکس، مارتین لوتر کینگ و جورج لینکلن راکول معروف به هیتلر آمریکایی به مصاحبه پرداخت و در ادامه، گفتگو با هنرمندان محبوبی همچون مارلون براندو را به چاپ رساند. هفنر که در طول زندگیش هیچ‌گاه مریلین مونرو را از نزدیک ملاقات نکرده بود، در سال ۱۹۹۲ قبر مجاور محل دفن مونرو را با قیمت ۷۵ هزار دلار خریداری کرد و در نهایت نیز در همین محل به خاک سپرده شد.

هفنر پیش از مرگش درباره‌ی ساخت فیلم زندگی خود چنین نظری داشت:

در سال‌های اخیر بحث‌های بسیاری درباره‌ی ساخت فیلمی بر اساس زندگی من مطرح شد و افراد زیادی علاقه‌مند به انجام این کار بودند. من همواره به این مسئله اعتقاد داشته‌ام که وقتی زمان مناسب چیزی فرا برسد، افراد خلاق نیز خود به خود گرد هم جمع می‌آیند و من این خلاقیت را در برت رتنر و کمپانی وی، رتپک انترتینمنت یافتم. هم‌اکنون مشتاقانه به دنبال همکاری در این پروژه هستم.

Hugh Hefner

جرد لتوی ۴۵ ساله که به واسطه‌ی بازی در فیلم باشگاه خریداران دالاس (Dallas Buyers Club) جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرده است، به‌زودی در فیلم‌هایی نظیر هارلی کویین در برابر جوکر (Harley Quinn Vs. The Joker) به کارگردانی گلن فیکارا و جان ریکوآ و قسمت دوم جوخه انتحار (Suicide Squad) به کارگردانی گاوین اوکانر دوباره به جای شخصیت جوکر به ایفای نقش خواهد پرداخت. لتو همچنین در فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ (Blade Runner 2049) به کارگردانی دنی ویلنو، نقش شخصیت منفی اصلی داستان با نام نیاندر والاس را بازی کرده که این اثر در روزهای آینده به نمایش عمومی درخواهد آمد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده