// جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

اظهارات تازه جیمز کامرون درباره شخصیت های زن شگفت انگیز و سارا کانر

جیمز کامرون در مصاحبه‌ی اخیر خود یک بار دیگر به مسئله‌ فیلم زن شگفت‌انگیز پرداخته و ضمن تأیید انتقادات گذشته‌ خود، سخنان تازه‌ای را درباره‌ی شخصیت پرنس دایانا و سارا کانر به زبان آورد.

جیمز کامرون، فیلمساز بزرگ دنیای سینما ماه گذشته در اظهار نظری درباره‌ی فیلم زن شگفت‌ انگیز (Wonder Woman)، ضمن انتقاد از استفاده‌ی ابزاری هالیوود از زنان، این اثر را به عنوان یک گام رو به عقب توصیف کرده بود که همین مسئله او را برای مدتی در صدر اخبار روز سینما قرار داد و حتی واکنش پتی جنکینز را نیز به عنوان کارگردان فیلم به همراه داشت. او همچنین شخصیت سارا کانر با بازی لیندا همیلتون در دو فیلم اول سری ترمیناتور خصوصا ترمیناتور 2: روز داوری (Terminator 2: Judgement Day) را به عنوان یک قهرمان زن، بسیار مترقی‌تر از شخصیت پرنس دایانا در زن شگفت انگیز (Wonder Woman) معرفی کرد. پس از این اظهار نظر بود که بسیاری از طرفداران زن شگفت انگیز و تعدادی از روزنامه نگاران در مقابل حرف‌های کامرون موضع تندی گرفتند.

با وجود تمام حواشی به وجود آمده، کامرون در مصاحبه‌ی اخیر خود با هالیوود ریپورتر، یک بار دیگر به مسئله‌ی فیلم Wonder Woman پرداخته و ضمن تأیید انتقادات گذشته‌ی خود، سخنان تازه‌ای را درباره‌ی شخصیت پرنس دایانا و سارا کانر به زبان آورده است:

من همچنان پای تمام حرف‌هایی که زده‌ام هستم. پرنس دایانا همان ملکه‌ی زیبایی است و نحوه‌ی لباس پوشیدنش نیز کاملا متناسب با همین هدف است. او کاملا جذاب و پرزرق و برق است. این مسئله از نظر من چیز تازه‌ای نیست. آنها همان کاری را می‌کنند که پیش از این، در دهه‌ی شصت در رابطه با راکل ولچ (بازیگر جذاب آثار کلاسیک) انجامش می‌دادند. اینها همه در پاسخ به این سوال است که چرا می‌گویم شخصیت سارا کانر در ترمیناتور، اگر حتی از زمان خودش جلوتر نبود، حداقل برای دوران خود دستاوردی بزرگ به حساب می‌آمد.

sarah connor

کامرون همچنین در پاسخ به اظهارات پتی جنکینز مبنی بر اینکه شخصیت‌های زن برای اینکه قدرتمندتر جلوه کنند، نیاز نیست که حتما آشفته یا آسیب دیده باشند نیز گفت:

لیندا همیلتون در سری فیلم‌های ترمیناتور عالی به نظر می‌رسید. هیچ چیز فریبنده‌ای در ظاهر و شخصیت وی وجود نداشت. او سرشار از عصیان بود. سرشار از اراده و عزم. او دیوانه بود. شخصیتی پیچییده داشت. لیندا تنها به دلیل نیاز به دوست داشته شدن و جلب توجه آنجا نبود بلکه او در مرکز ماجرا قرار داشت و در پایان فیلم نیز، مخاطبان وی را دوست می‌داشتند. بنابراین هرچه قدر که من پتی جنکینز را به واسطه‌ی کارگردانیش تحسین می‌کنم و همینطور شهامت هالیوود را که به یک زن اجازه داده است تا اثری بزرگ را هدایت کند، همانقدر نیز معتقدم که در زن شگفت انگیز، هیچ چیز پیشگامانه‌ای وجود ندارد.

با تمام این انتقادات، کامرون اعتقاد دارد که فیلم Wonder Woman در بحث سرگرم کردن تماشاگران خود بسیار خوب عمل می‌کند. البته بیان این جمله محبت آمیز نیز نمی‌تواند آتش جنگ رسانه‌ای بین کامرون و جنکینز را خاموش کند و به احتمال فراوان، در آینده‌ای نزدیک باید منتظر پاسخی مناسب از طرف جنکینز باشیم.

cameron jenkins

فیلم زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman) به کارگردانی پتی جنکینز و با حضور بازیگرانی نظیر گل گدوت، کریس پاین و رابین رایت پس از نمایش در اواسط سال جاری، علاوه بر جلب نظر مثبت منتقدان با فروش جهانی بیش از ۸۰۰ میلیون دلار به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی سال‌های اخیر سینما بدل شد. زن شگفت‌انگیز ۲  (Wonder Woman 2) با کارگردانی دوباره‌ی جنکینز نیز طبق برنامه‌ ریزی‌ها، سیزدهم دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸) به نمایش درخواهد آمد.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده