نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵

توضیحات تهیه کننده سریال شهرزاد در مورد دلایل افت کیفیت فصل دوم مجموعه

تهیه‌کننده سریال شهرزاد در توضیح دلیل افت کیفیت این مجموعه در فصل دوم، آن را با سریال Game of Thrones مقایسه کرده است. 

سریال شهرزاد قطعا یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ایرانی طی سال‌های اخیر است که این روز‌ها فصل دوم آن به قسمت‌های پایانی نزدیک می‌شود. یکی از مواردی که از ابتدای پخش فصل دوم سریال شهرزاد به آن پرداخته شده، موضوع افت کیفیت سریال در مقایسه با فصل اول است. حال در جدید‌ترین اخبار سینمای ایران، محمد امامی، تهیه‌کننده سریال، در مصاحبه‌ای که با مجله همشهری جوان داشته، این افت کیفیت را پذیرفته است. وی همچنین شهرزاد را با سریال Game of Thrones مقایسه کرده و گفته که حتی سریالی مثل بازی تاج و تخت هم گاهی دچار افت شده، اما در فصل بعدی، این افت را جبران کرده است و این اتفاقی است که قرار است برای شهرزاد هم رخ بدهد و در فصل سوم، شاهد سریال بهتری خواهیم بود. امامی در این مورد گفت:

من خیلی اهل اینکه بگویم همه‌چیز در سطح عالی پیش می‌رود نیستم، اما باید این را بگویم که همه‌چیز خیلی آگاهانه پیش می‌رود. هیچ چیزی از سر اجبار نیست و ما هم سریال را از سر اجبار تولید نمی‌کنیم. شما اگر به سریال‌های بزرگ دنیا هم نگاه کنید، گاهی ممکن است شاهد یک فصل افت باشیم و پس از آن سریال در فصل بعدی احیا شود. مثلا سریال بازی تاج و تخت در فصل چهارم دچار افت شد، اما در فصل پنج سازندگانش آن را احیا کردند و شاهد شکسته شدن رکورد‌های متعددی توسط این سریال بودیم. حال ما هم باید به آینده نگاه کنیم و در فصل سوم سریال شهرزاد، ایراد‌های فنی، گرافیکی، محتوایی و پخش را برطرف کنیم. 

شما می‌توانید هر هفته سه‌شنبه نقد سریال شهرزاد را در زومجی بخوانید. آخرین قسمتی که نقد آن منتشر شده، قسمت سیزدهم بود که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

قسمت سیزدهم فصل دوم سریال شهرزاد در کنار سکانس‌هایی تماشایی نظیر مکالمه بلقیس و شیرین در آسایشگاه جدید که از برخورد پرستاران تا دکوراسیون بسیار متفاوت از تیمارستان قبل است، تا پشیمانی شاپور از رفتار‌هایش که در اکثر مواقع به‌واسطه بازی فوق‌العاده بازیگران محقق شده‌اند، چندان بی‌نقص ظاهر نمی‌شود. مواردی همچون اضافه کردن رابطه گذشته هاشم و بلقیس به داستان و تمرکز بیش از اندازه روی رابطه‌ای که پر است از تناقض و روند تکراری لو دادن بخشی از اپیزود در قالب طرح روی جلد، به تجربه کلی صدمه می‌زنند. با وجود اینکه روند کند همچنان حفظ شده، سرانجام اتفاقات اپیزود قبل به نمایش در نیامد و قباد در دقایق کوتاهی حضور داشت، اما نمی‌توان اپیزود سیزدهم را تمام بی‌اثر و خسته‌کننده دانست، بلکه این اپیزود جزء معدود قسمت‌هایی است که در هنگام مشاهده آن متوجه گذر زمان نخواهید شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده