نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

فیش مونی در فصل چهارم سریال Gotham باز نخواهد گشت

فیش مونی با بازی جیدا پینکت اسمیت که یکی از شخصیت‌های اصلی سریال گاتهام (Gotham) محسوب می‌شد و در بیشتر قسمت‌ها حضور داشت، در فصل جدید ایفای نقش نخواهد کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، خبری منتشر شده بود که شخصیت فیش مونی با بازی جیدا پینکت اسمیت در فصل چهارم سریال Gotham بازنگشته و در آن حضور نخواهد داشت و به تازگی این خبر تایید شده است. سریال Gotham که با محوریت شخصیت بتمن ساخته و پخش می‌شود، داستانی دارد که بیشتر روی زندگی حرفه‌ای و شغلی کارآگاه جیمز گوردون و دوران کودکی و نوجوانی بروس وین تمرکز دارد. اما داستان تنها به همین‌جا و فقط به همین دو شخصیت ختم نمی‌شود؛ بلکه ما در طول سریال شاهد شخصیت‌های مهم دیگری مانند ریدلر، پنگوئن، سلینا کایل و پویزن آیوی هم بودیم و در آینده هم خواهیم بود. علاوه بر شخصیت‌های اصلی و مهمی که در داستان بتمن وجود دارد، سریال گاتهام به نوبه خود و در مواقع خاص شخصیت‌هایی را هم با توجه به شرایط خلق کرده است که یکی از مهم‌ترین آنها که نقش یکی از گانگستر‌های سریال را هم ایفا می‌کرد، شخصیت فیش مونی بود.

Gotham-II

 

ادامه متن، بخش‌هایی از فصل سوم سریال گاتهام را لو می‌دهد

 

در قسمت‌های اولیه این سریال، فیش مونی به بینندگان به‌عنوان رئیس پنگوئن، دارنده یک کلوب خیلی بزرگ و محبوب در سطح شهر و همچنین یک عضو کلیدی در گروه‌های جنایتکار معروف شهر گاتهام که به‌صورت زیرزمینی فعالیت می‌کردند معرفی شده بود. البته همان‌طور که بینندگان این مجموعه تلویزیونی می‌دانند، این مسائل برای قبل از این بود که او در فصل‌های اخیر تبدیل به یک شخصیت منفور و منفی ابرقدرت شود. به لطف فعالیت‌های شیطانی هوگو استرنج، رئیس ساختمان ایندین هیل و تیمارستان آرکهام، فیش مونی توانست به‌طرز چشمگیری مرگ را دور بزند و دوباره به زندگی بازگردد. فیش مونی قبل از اینکه به دست هوگو استرنج بیفتد، توسط پنگوئن یا اسوالد کابلپات کشته شده بود و بعد از آن توسط استرنج جان تازه‌ای به او بخشیده شد. اما با وجود قدرت‌های عجیبی که فیش مونی و افرادی که در اختیار او بودند داشتند، باز هم به او کمک نکرد که بتواند با سرنوشت غم‌انگیزی که در انتظار او بود بجنگد و در نهایت، زمانی که جیم گوردون با مهارت کامل و فوق‌العاده حرفه‌ای مشغول نابود کردن افرادی که مقابلش قرار می‌گرفتند بود، کاملا ناخودآگاه به دست گوردون کشته شد و نتوانست حریف شیطان درون جیم گوردون شود.

با اینکه شخصیت فیش مونی خیلی سعی در انجام رفتارهای جذاب داشت و حتی قدرتی هم که به او داده شده بود در همین راستا بود، اما همان‌طور که می‌دانید، آن‌طور که باید و شاید نتوانست خود را در دل بینندگان و طرفداران این سریال جا دهد و از عکس‌العمل طرفداران نسبت به کشته شدن او مشخص است که خیلی شخصیت پذیرفته شده‌ای نبود. به همین دلیل می‌توان گفت که جدا شدن او از جمع بازیگران این مجموعه تصمیمی کاملا عقلانی بوده است

بر اساس گفته‌های تهیه‌کننده اجرایی سریال گاتهام یعنی جان استیفن، در حال حاضر شخصیت فیش مونی به‌طور کاملا واضحی مرده است و شکی در این قضیه نیست. جان استیفن اخیرا مصاحبه کوتاهی با گزارشگر سایت خبری ComicBook داشته است. در این مصاحبه از او درباره این شخصیت سوال شد و از او پرسیده شد که آیا مرگ اخیر او در فصل 3 سریال گاتهام باعث می‌شود که او دیگر در این مجموعه حضور نیابد. او در این‌باره این‌گونه پاسخ داد:

متاسفانه باید بگویم که همین‌طور است که شما عنوان کردید. همان صحنه آخر باعث شده که او دیگر در سریال حضور نداشته باشد. مطمئنا هر فردی هم آن صحنه را دیده باشد کلمه «قطعا» در ذهن او چرخیده است. مردم در زندگی عادی معمولا یک‌بار می‌میرند، اما شخصیت‌های ما در سریال گاتهام حداقل دو یا سه بار تا دم مرگ می‌روند یا حتی کشته می‌شوند و باز به زندگی بازمی‌گردند.

با توجه به صحبت‌های استیفن، می‌توان گفت که حرف‌های او کمی دو پهلو است و به نظر می‌رسد که درهای این سریال برای یک بازگشت غیرمنتظره همیشه نیمه باز است. البته از طرف دیگر هم می‌توان با قاطعیت گفت که زمان هنرنمایی جیدا پینکت اسمیت به‌عنوان شخصیت فیش مونی به سر رسیده و دیگر قرار نیست در سریال گاتهام به ایفای نقش بپردازد و همین باعث می‌شود که ما کم کم خودمان را برای جدا شدن یکی از اعضای اصلی و مهم داستان از این مجموعه تلویزیونی آماده کنیم. عدم حضور فیش مونی در فصل چهارم قطعا یکی از تصمیمات عقلانی و منطقی‌ای بود که اعضای تیم تولیدات اتخاذ کردند تا بتوانند به طریقی راه را برای شخصیت‌ها و کاراکترهای منفور جدید و محبوب‌تر در قسمت‌های فصل جدید این مجموعه تلویزیونی مورد انتظار هموار کنند. همان‌طور که در اخبار و تریلرهای منتشر شده از این سریال مشاهده کردید، در فصل جدید قرار است علاوه بر حضور شخصیت‌هایی مانند راس الغول، ریدلر، کت وومن، پویزن آیوی و پنگوئن ما شاهد حضور شخصیت‌های هیجان‌انگیز جدیدی مانند اسکرکرو، سالومون گراندی، پروفسور پیگ و خیلی‌های دیگر باشیم. همان‌طور که از ظاهر امر پیدا است، فصل چهار سریال Gotham هیچ شخصیت منفور دیگری نمی‌خواهد و به عبارتی، دیگر هیچ جایی برای شخصیت جدید ندارد.

یکی از مسائل جالب توجه این است که با توجه به نگرانی و عکس‌العملی که طرفداران نسبت به صحنه مردن فیش مونی نشان دادند مشخص شد که شاید این شخصیت در بین کاراکترهای دیگر از محبوبیت خیلی کمی برخوردار است. همان‌طور که شاید خیلی از شما این حس را تجربه کرده باشید، با اینکه عملکرد و بازی اسمیت در این نقش باید خیلی خوب و تاثیرگذار بوده باشد و تیم تولیدات هنوز برنامه‌های خیلی زیادی با آن داشت، اما بینندگان این مجموعه تلویزیونی آن‌طور که باید و شاید این نقش را نپذیرفتند و به نظر می‌رسد که این به خاطر ماهیت خود شخصیت بوده و به دلیل نوع بازی اسمیت نیست. پس با این حساب، ظاهرا به اتمام رساندن قصه‌ی فیش مونی و به جای آن اجازه دادن به هنرنمایی دیگر شخصیت‌ها که از جذابیت بیشتری برخوردارند، تصمیم عاقلانه‌تر و بهتری است. 

فصل 4 سریال Gotham برای پخش در تاریخ ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) از شبکه فاکس برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده