نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵

تاریخ اکران فیلم Aladdin و چند فیلم دیگر دیزنی مشخص شد

کمپانی دیزنی تاریخ اکران برخی از پروژه‌های در دست ساخت خود را اعلام کرد و فیلم Star Wars: Episode IX تأخیر خورد. 

دیزنی تاریخ تعدادی از فیلم‌های خود را تغییر داد. اولین فیلمی که تاریخ اکران آن پیش‌تر اعلام شده و حال تغییر کرده است فیلم Magic Camp (کمپ جادویی) است. این فیلم برای اکران در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۸ (۱۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود که البته اکنون از تقویم کمپانی دیزنی خارج شده است و تاریخ اکران آن مشخص نیست. در این فیلم بازیگرانی همچون آدام دوین، جیلیان جیکوبز و برنده جایزه امی و گلدن گلوب، جفری تامبر حضور دارند. داستان این فیلم در مورد کمپی تابستانی است که بسیاری از جادوگران جوان رؤیای حضور در آن را دارند. در این فیلم آدام دوین در نقش اندی ظاهر می‌شود. عدم موفقیت صاحب قبلی این کمپ سبب می‌شود که شخصیت اندی به‌عنوان مشاور به این کمپ جادویی بازگردد.  

پروژه بعدی دیزنی که از قصه‌های کوتاه و سرگرم‌کننده این کمپانی خواهد بود و البته عنوانی برای آن انتخاب نشده یا بهتر بگوییم اعلام نشده است، در مورد شخصیت کریستوفر رابین خواهد بود. این شخصیت در مجموعه داستان‌های وینی پو حضور داشته است. تاریخ اکران این فیلم ۳ آگوست ۲۰۱۸ (۱۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۷) خواهد بود. کارگردانی این فیلم بر عهده مارک فراستر است و یوان مک‌گرگور در نقش بزرگسالی شخصیت کریستوفر رابین به ایفای نقش پرداخته است. هایلی اتول نیز در این فیلم حضور خواهد داشت.

Aladdin

یکی دیگر از پروژه‌های بسیار مورد انتظار کمپانی دیزنی، فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود نهم) است. فیلم Star Wars: Episode IX در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۹ (۳ خردادماه ۱۳۹۸) به روی پرده رود که تاریخ اکران این فیلم نیز تغییر کرده است و با تأخیری تقریباً هفت ماهه، ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذرماه ۱۳۹۸) اکران خواهد شد. البته دیزنی تقویم ماه می را خالی نگذاشته است و فیلم Aladdin (علاء‌الدین) گای ریچی در روز یادبود به روی پرده خواهد رفت. در این فیلم، بازیگر نامزد اسکار، ویل اسمیت، در نقش غول چرغ جادو ایفای نقش کرده است. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به منا مسعود در نقش علاءالدین، نائومی اسکات در نقش شاهزاده یاسمن، نوید نگهبان در نقش سلطان و مروان کنزاری در نقش شخصیت شرور جعفر اشاره کرد.  

دیگر فیلمی که تاریخ اکران آن مشخص شده است، ولی هنوز عنوانی رسمی ندارد، مربوط به شخصیت اصلی مجموعه هشت جلدی کتاب‌های فانتزی نوشتهٔ اِاُین کالفر، یعنی آرتمیس فاول است. این فیلم برای اکران در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۱۹ (۱۸ مردادماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. کنت برانا به‌عنوان کارگردان این فیلم انتخاب شده است.

دیزنی فیلمی با عنوان Nicole (نیکول) نیز در دست ساخت دارد و قرار است در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۸) آن را به روی پرده ببرد. در این فیلم آنا کندریک و بیل هیدر به ایفای نقش خواهند پرداخت. داستان این فیلم در مورد دختر بابانوئل است که که باید بعد از بازنشستگی پدر خود، شغل خانوادگی را ادامه دهد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده