نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵

آندرس موچیتی کارگردان فیلم جدید دراکولا خواهد بود

استودیو پارامونت اعلام کرد که آندرس موچیتی، کارگردان فیلم It، به‌عنوان کارگردان فیلم جدید دراکولا انتخاب شده است.

استودیو پارامونت توانسته است حق امتیاز ساخت فیلم پیش-درآمد دراکولا را از آن خود کند و طبق گزارش سایت دِدلاین (Deadline) به نظر می‌رسد کارگردانی این فیلم به آندرس موچیتی، کارگردان فیلم ترسناک و بسیار مورد انتظار It (آن) سپرده شده است. طبق این گزارش، این فیلم، اولین پیش-درآمد شخصیت دراکولای برام استوکر خواهد بود. ساخت فیلم جدید این شخصیت قدیمی و افسانه‌ای بار دیگر آندرس موچیتی را در کنار روی لی و باربارا موچیتی قرار می‌دهد که تهیه‌کنندگی فیلم It را نیز بر عهده داشتند.    

این فیلم که در حال حاضر تنها می‌دانیم عنوان فعلی آن Dracula (دراکولا) است، توسط داکر استوکر و جانتان دیلان بارکر به رشته تحریر درآمده است (در حقیقت این دو نویسندگان رمانی به نام پیش-درآمد دراکولا هستند). در داستان فیلم آمده است که «برام استوکر ۲۱ ساله اهریمنی خبیث را که در برجی باستانی به بند کشیده شده است، ملاقات می‌کند. در تمام این مدت وقایعی نامفهوم وی را بدانجا می‌خواندند».

It-Director

رمان دراکولا در سال ۱۸۹۷ نوشته شد و همواره از آن به‌عنوان یکی از آثار کلاسیک ژانر وحشت یاد می‌شود. داستان ومپایرها در بی‌شمار فیلم و مجموعه تلویزیونی به تصویر کشیده است؛ از جمله فیلم Dracula (دارکولا - ۱۹۳۱) یونیورسال استودیوز که بلا لوگوسی ستاره آن فیلم بود. یونیورسال استودیوز ۶ فیلم دیگر در رابطه با شخصیت دراکولا و داستان‌های مرتبط به آن را هم ساخته است. در سال ۱۹۵۸ نیز استودیو هَمر فیلمز نسخه‌ای دیگر از این داستان را با بازی کریستوفر لی به روی پرده سینما برد. از معروف‌ترین فیلم‌های ساخته‌شده از شخصیت دراکولا، می‌توان به فیلم Bram Stoker’s Dracula (دراکولای برام استوکر - ۱۹۹۲) اشاره داشت که در آن فیلم بازیگران برجسته‌ای همچون گری الدمن در نقش کنت دراکولا، آنتونی هاپکینز در نقش پروفسور آبراهام ون هلسینگ، ویونا رایدر در نقش مینا هارکر و کیانو ریوز در نقش جاناتان هارکر نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم ترسناک-عاشقانه را فرانسیس فورد کاپولا کارگردانی کرد. داستان فیلم کاپولا نیز از این قرار بود که سلحشوری به نام ولد تِپِس معروف به دراکولا (گری الدمن) از نبرد با سپاهیان ترک بازمی‌گردد و می‌فهمد که همسرش، الیزابتا (ویونا رایدر)، فریب دسیسه فرماندهان ترک را که خبر مرگ دراکولا را به او داده‌اند خورده است و به تصور مرگ همسرش در جنگ، خودکشی می‌کند. ولد تِپِس با دیدن این صحنه و از فرط عصبانیت ایمانش را رها می‌کند و با فرو بردن شمشیر در دل صلیب نفرین را جاری می‌سازد و تبدیل به هیولای شب می‌شود. این فیلم بسیار مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و در گیشه نیز با فروش ۲۱۵ میلیون دلاری، یکی از فیلم‌های موفق آن سال بود. در سال ۲۰۱۳ نیز فیلمی با عنوان Dracula: The Dark Prince (دراکولا: شاهزاده تاریکی) با بازی لوک رابرتز اکران شد.

 گفتنی است یونیورسال استودیوز در سال ۲۰۱۴ فیلمی دیگر با عنوان Dracula Untold (ناگفته‌های دراکولا) را به روی پرده برد که البته با نقدهای بسیار ضعیفی رو‌به‌رو شد. کارگردانی فیلم Dracula Untold بر عهده گری شور بود و در این فیلم بازیگرانی همچون لوک ایوانز، دومینیک کوپر، سارا گدون، چارلز دنس، ویلیام هوستون و نوآ هانتلی به ایفای نقش پرداختند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده