نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

شایا لباف در قسمت پنجم ایندیانا جونز حضور نخواهد داشت

طبق گفته دیوید کپ، فیلمنامه‌نویس قسمت پنجم ایندیانا جونز، شخصیت مات ویلیامز که در قسمت چهارم این مجموعه معرفی شد در قسمت پنجم حضور نخواهد داشت.

هنوز زمان زیادی به اکران قسمت پنجم مجموعه Indiana Jones بر روی پرده سینما باقی مانده است، با این حال دیوید کپ، فیلمنامه‌نویس قسمت جدید این مجموعه در گفتگویی که با سایت اینترتینمنت ویکلی (Entertainment Weekly) داشت، اعلام کرد که شایا لباف که ایفاگر نقش شخصیت مات ویلیامز در قسمت چهارم بود، در این فیلم حضور نخواهد داشت. صحبت‌های دیوید کپ را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

هریسون فورد نقش ایندیانا جونز را بازی خواهد کرد، این مورد را با قطعیت می‌گویم، ولی شایا لباف در قسمت جدید حضور نخواهد داشت.

از دیوید کپ سؤال پرسیده شد که ساخت فیلم در چه وضعیتی است که وی اینگونه پاسخ داد:

روند تعیین‌شده جهت ساخت فیلم طبق برنامه پیش می‌رود. اینکه چه زمانی ساخت فیلم به‌صورت رسمی آغاز می‌شود به استیون اسپیلبرگ و هریسون  فورد مربوط می‌شود. فیلمنامه قسمت پنجم ایندیانا جونز به رشته تحریر درآمده است و از آن رضایت کامل داریم. کارهای زیادی باقی مانده است و گویا تمام‌شدنی هم نیستند، ولی خب پروژه در حال پیشرفت است و البته این را هم باید بگویم که استیون اسپیلبرگ تازه مراحل پیش تولید را به پایان رسانده است. اگر بازیگران فیلم زودتر مشخص شوند، با نگاهی خوشبینانه می‌توان گفت فیلم بعدی استیون اسپیلبرگ قسمت پنجم ایندیانا جونز خواهد بود.   

دیوید کپ در مورد داستان قسمت پنجم هم تنها به ذکر این جمله بسنده کرد:

شیئی گرانبها که همگی در جستجوی آن هستند.

Indie-II


ادامه متن، بخشی از فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull را لو می‌دهد

در فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین - ۲۰۰۸)، مشخص می‌شود که مات ویلیامز پسر ایندیانا جونز و ماریون راون‌وود است. در سکانس پایانی و بعد از مراسم ازدواج ایندی و ماریون، باد نسبتاً شدیدی وزیدن گرفته و درب کلیسا را باز می‌کند، در همین حال کلاه ایندی جونز از رخت‌آویز به زمین افتاده و زیر پای مات ویلیامز قرار می‌گیرد. مات ویلیامز سعی می‌کند کلاه ایندی جونر را بر سر بگذارد که البته پیرمرد پیش از وی کلاه را برداشته و دوباره بر سر می‌گذارد.

در این صحنه به نظر می‌رسید که مات ویلیامز ایندیانا جونز بعدی سینما خواهد بود که البته اکنون دیگر به طور قطع این اتفاق نخواهد افتاد و بار دیگر شاهد حضور هریسون فورد دوست‌داشتنی در فیلم جدید خواهیم بود.

...


در هر صورت کمپانی دیزنی تصمیم گرفته است که فیلم بعدی را بدون حضور شایا لباف بر روی پرده ببرد. پیش از این نیز استیون اسپیلبرگ گفته بود که قرار نیست وی هریسون فورد را در انتهای فیلم جدید به کام مرگ کشانیده و در واقع این شخصیت قدیمی مجموعه ایندیانا جونز را حذف کند.

هریسون فورد قطعاً در فیلم جدید ایندیانا جونز نقش تاریخی خود را تکرار خواهد کرد، ولی شایا لباف در این فیلم حضور نخواهد داشت

باب ایگر، مدیرعامل کمپانی دیزنی، در مورد ادامه مجموعه ایندیانا جونز چنین گفت:

در حال حاضر تمرکز این کمپانی بر روی ساخت ریبوت مجموعه ایندیانا جونز است. نمی‌دانم فیلم جدید را چه می‌توان نامید، ادامه مجموعه ایندیانا جونز یا فیلمی جدید. شاید هم بعد از ساخت این فیلم به فکر ریبوت مجموعه باشیم. اجازه دهید ابتدا شخصیت ایندی را بازگردانیم، بعد از آن در مورد آینده مجموعه تصمیم خواهیم گرفت. فعلاً هریسون فورد را برای ایفای دوباره نقش شخصیت ایندیانا جونز راضی کرده‌ایم و وی قطعاً در فیلم حضور خواهد داشت. اینکه چه برنامه‌ای در سر داریم باشد برای بعد. در این مورد صحبت کرده‌ایم، ولی خب اکنون ترجیح می‌دهم وارد این بحث نشویم. بعید می‌دانم مجموعه ایندیانا جونز همان راه مجموعه جنگ ستارگان را ادامه دهد، ولی خب باید بگویم که فیلم‌های بیشتری از این مجموعه در دستور ساخت دیزنی قرار دارد و مطمئناً به این ساخت همین یک فیلم اکتفا نخواهیم کرد.   

Indie-III

هر چهار فیلم قبلی این مجموعه را استیون اسپیلبرگ کارگردانی کرده است. تهیه‌کنندگان فیلم جدید فرانک مارشال و کاتلین کندی هستند. گفتنی است شخصیت ایندیانا جونز، این باستان‌شناس و سیاح معروف تاریخ سینما، در دهه ۸۰ میلادی و با فیلم Raiders of the Lost Ark  (مهاجمان صندوق گمشده - ۱۹۸۱) معرفی شد. این فیلم یکی از ۱۰۰ فیلم برتر آکادمی فیلم آمریکا است. با توجه به بازخورد بسیار خوب این فیلم در میان تماشاچیان و منتقدان، دیزنی چندان طرفداران را برای تماشای دو فیلم بعدی مجموعه ایندیانا جونز منتظر نگذاشت. قسمت دوم این فیلم با عنوان Indiana Jones and the Temple of Doom (ایندیانا جونز و معبد مرگ) در سال ۱۹۸۴ و قسمت سوم نیز با عنوان Indiana Jones and the Last Crusade (ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی) در سال ۱۹۸۹ اکران شدند. البته بین قسمت سوم و چهارم وقفه‌ای ۱۹ ساله به وجود آمد، با این حال باز هم استقبال خوبی از قسمت چهارم مجموعه ایندیانا جونز شد و این فیلم با بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری، نزدیک ۷۹۰ میلیون دلار فروش داشت. چهار فیلم مجموعه ایندیانا جونز در مجموع نزدیک ۲ میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشتند.

 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده