// شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

جان برتنال به بازیگران فیلم جدید دیمین شزل پیوست

جان برنتال در فیلم اولین مرد (First Man) به کارگردانی دیمین شزل با موضوع زندگی نیل آرمسترانگ، در نقش فضانوردی به نام دیوید اسکات ظاهر خواهد شد.

جان برنتال، بازیگر ۴۰ ساله‌ی سینما و تلویزیون در جدیدترین نقش آفرینی‌اش در فیلم اولین مرد (First Man) به کارگردانی دیمین شزل و با موضوع ماموریت آپولو ۱۱ و زندگی نیل آرمسترانگ به عنوان نخستین مسافر کره‌ی ماه حضور خواهد یافت. از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به رایان گاسلینگ در نقش آرمسترانگ، کوری استول در نقش باز آلدرین، کلر فوی در نقش جانت شیرن (همسر آرمسترانگ) و کایل چندلر در نقش دیک اسلایتون اشاره کرد. در ابتدا نیکول پرلمن کار اقتباس فیلمنامه از کتاب اولین مرد: زندگی نیل آرمسترانگ (First Man: The Life of Neil A. Armstrong) نوشته‌ی جیمز آر هنسن را بر عهده داشت و در ادامه جاش سینگر، فیلمنامه نویس برنده‌ی اسکار اسپات‌لایت (Spotlight)، دست به بازنویسی فیلمنامه‌ی پرلمن زد.

مارتی بوون و ویک گادفری (تهیه کنندگان سری فیلم‌های Maze Runner و Twilight) از طرف کمپانی Temple Hill Entertainment به همراه آیزاک کلاسنر، دیمین شزل، رایان گاسلینگ و کمپانی DreamWorks تهیه کنندگان پروژه خواهند بود. اولین مرد (First Man) چهارمین اثر بلند دیمین شزل در مقام کارگردان خواهد بود و اولین فیلم وی است که کار نوشتن فیلمنامه‌ی آن را خودش بر عهده ندارد.

neil armstrong

دیوید اسکات در کنار نیل آرمسترانگ

اولین مرد (First Man) به زندگی نیل آرمسترانگ، بین سال‌های ۱۹۶۱ تا زمان ماموریت آپولو 11 و سفرش به کره‌ی ماه در سال ۱۹۶۹ می‌پردازد. جان برتنال در فیلم، نقش دیوید اسکات، فضانورد و افسر سابق نیروی هوایی آمریکا را ایفا می‌کند که هفتمین شخصی بود که روی کره‌ی ماه قدم گذاشت. او در طول ماموریت جمینای ۸ (Gemini 8) که در سال ۱۹۶۶ به وقوع پیوست، در کنار نیل آرمسترانگ بود. اسکات در ماموریت آپولو ۹ نیز حضور داشت و در نهایت طی عملیات آپولو ۱۵ در سال ۱۹۷۱، دو سال پس از نیل موفق به حضور در سطح کره‌ی ماه شد.

برنتال که حضور در فیلم‌های مطرحی همچون گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)، بیبی درایور (Baby Driver) و سریال تلویزیونی مردگان متحرک (The Walking Dead) را در کارنامه دارد، به همراه بازیگران مطرحی نظیر وایولا دیویس، رابرت دووال، لیام نیسون، الیزابت دبیکی و کالین فارل به تازگی بازی در فیلم بیوه‌ها (Widows) را به کارگردانی استیو مک کوئین به اتمام رسانده است. برنتال در سال ۲۰۱۶ در فصل دوم سریال دردویل (Daredevil) نقش پانیشر را بر عهده داشت و حالا در جدیدترین همکاری مارول و نت فلیکس، در سریال پانیشر (The Punisher) به عنوان شخصیت اصلی مجموعه دوباره در نقش این ضدقهرمان محبوب ظاهر شده است که این سریال در قالب ۱۳ قسمت، اواخر سال جاری در نت فلکیس منتشر خواهد شد. از دیگر فیلم‌های آینده برتنال می‌توان به ویانا و فانتوم‌ها (Viena and the Fantomes) به کارگردانی جراردو نارانخو و استینگری (Stingray) به کارگردانی آنتونی هیس اشاره کرد.

jon bernthal

کار تصویربرداری اولین مرد (First Man) از ماه نوامبر در آتلانتا آغاز خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی‌، در دوازدهم اکتبر سال ۲۰۱۸ (۲۰ مهر ۱۳۹۷) به نمایش عمومی در خواهد آمد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده