نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵

قسمت دوم فیلم It در دست ساخت است

در حالی که هنوز فیلم It اکران نشده، سازندگان این فیلم ترسناک به‌صورت جدی در حال کار روی قسمت دوم آن هستند.

آخرین فیلمی که از روی رمان معروف استفن کینگ ساخته شده، یعنی فیلم It (آن)، هنوز به روی پرده نرفته است، ولی با وجود این، طبق برخی اخبار واصله و مصاحبه‌ها که سایت گیم‌اسپات جمع‌آوری کرده است، سازندگان این فیلم با جدیت در حال کار روی قسمت دوم این فیلم ترسناک هستند.

ست گراهام اسمیت، تهیه‌کننده فیلم It در مورد این خبر چنین گفت:

ما کاملاً آماده‌ایم که ساخت قسمت دوم این فیلم را شروع کنیم. نوشتن فیلمنامه هنوز تمام نشده است، ولی خب نویسندگان با جدیت در حال کار روی آن هستند. آنچه مشخص است این است که تمام عوامل سازنده قسمت اول این فیلم کاملاً آماده‌اند تا ساخت قسمت دوم را آغاز کنند و همگی برای شروع کار بسیار هیجان داریم. گری دابرمن، یکی از نویسندگان فیلم، در حال کار روی فیلمنامه است.  

It-Movie

چیس پالمر و کری فوکوناگا نویسندگان اصلی فیلمنامه It بودند. جالب است بدانید که ۶ سال پیش قرار بود فیلم It ساخته شود و در آن زمان کری فوکوناگا برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده بود. در کارنامه کری فوکوناگا کارگردانی و نویسندگی دو فیلم Sin Nombre (بدون نام - ۲۰۰۹) و Jane Eyre (جین ایر - ۲۰۱۱) به چشم می‌خورد. وی همچنین کارگردانی و نویسندگی فصل اول سریال نئو نوآر، درام و جنایی True Detective (کارآگاه حقیقی) را نیز بر عهده داشته است. در مورد گری دابرمن نیز باید بگوییم که وی برای کمک به بازنویسی فیلمنامه به گروه نویسندگان اضافه شد. از فیلم‌های معروف ترسناکی که گری دابرمن نویسندگی آن‌ها را بر عهده داشته است می‌توان به فیلم‌هایی همچون Annabelle (آنابل - ۲۰۱۴)، Within (درون - ۲۰۱۶)، Annabelle: Creation (آنابل: آفرینش - ۲۰۱۷) و نیز فیلم در دست ساخت The Nun (راهبه) کورین هاردی اشاره داشت.

هیچ راهی وجود نداشت که بتوانیم ۱۲۰۰ صفحه کتاب استفن کینگ را در یک فیلم خلاصه کنیم

ست گراهام اسمیت و دیوید کاتزنبرگ، تهیه‌کنندگان فیلم It، تأیید کردند که نگارش فیلمنامه قسمت دوم این فیلم در حال انجام است و نویسندگان با سرعت خوبی کار را پیش می‌برند، ولی هنوز از طرف کمپانی سازنده چراغ سبزی دریافت نکرده‌اند. ست گراهام اسمیت در این رابطه چنین گفت:

بسیار به ساخت قسمت دوم فیلم It خوش‌بین هستیم، ولی خب هنوز به‌صورت رسمی تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.  

آندرس موچیتی، کارگردان فیلم It، پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود انتظار دارد فیلمنامه‌ی اولیه دنباله‌ این فیلم تا ماه ژانویه آماده و در حالت ایده‌آل کار ساخت قسمت دوم فیلم It از ماه مارس آغاز شود.

هم کتاب استفن کینگ و هم مینی سریالی معروفی که از روی این کتاب در سال ۱۹۹۰ ساخته شد دو برهه زمانی را به تصویر کشیده‌اند. اولین برهه زمانی به تصویر کشیده‌شده مربوط به دوران کودکی شخصیت‌های اصلی داستان است که برای اولین بار با پنی وایز، دلقک شرور و ترسناک داستان، روبه‌رو می‌شوند. برهه دوم هم دوران بزرگسالی این شخصیت‌ها را نمایش خواهد داد که آن‌ها بار دیگر به شهر خیالی دِری برمی‌گردند تا دوباره با شخصیت ترسناک دوران کودکی خود روبه‌رو شوند. فیلم جدید It نیز طبق بازه‌های زمانی کتاب پیش خواهد رفت و در ابتدا بر دوران کودکی شخصیت‌های اصلی و دهه ۸۰ میلادی تمرکز خواهد داشت. احتمالاً قسمت دوم این فیلم ۲۷ سال بعد را روایت خواهد کرد؛ زمانی که پنی‌وایز دوباره بیدار می‌شود و کشتار را از سرمی‌گیرد.  

تصمیم دو قسمتی کردن این فیلم از نظر کاتزنبرگ تصمیمی منطقی بود. وی در این رابطه چنین گفت:

هیچ راهی وجود نداشت که بتوانیم ۱۲۰۰ صفحه کتاب استفن کینگ را در یک فیلم خلاصه کنیم.

گراهام اسمیت نیز در ادامه گفت:

در هیچ صورت نمی‌توانستیم تمام اتفاقات را در یک فیلم نشان دهیم. هنگامی که ۶ سال پیش با پیش‌نویس داستان این فیلم سروکله زدیم و دیدیم که داستان پر از فلش‌بک است، کاملاً متوجه شدیم هیچ راهی وجود ندارد که تمام شخصیت‌ها و وقایع داستانی را بتوانیم در یک فیلم بگنجانیم. اگر این کار را می‌کردیم فیلم از سروشکل می‌افتاد و غیرعادی به نظر می‌رسید. اگر سعی می‌کردیم در یک فیلم و دائماً با فلش‌بک زدن داستان را به تصویر بکشیم و بعد آن را دو قسمتی می‌کردیم، آن وقت مثلاً با شکست فیلم اول و ساخته نشدن قسمت دوم، داستان کاملاً ناقص می‌ماند. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که بهترین کار جدا کردن دوره‌های زمانی است. 

It-II

کاتزنبرگ نیز گفت:

برای حفظ یکپارچگی کتاب و داستان، تصمیم به جدا کردن این دو دوره و نشان دادن هر یک در فیلمی جداگانه گرفتیم.  

گری دابرمن نیز در این رابطه نظری همچون تهیه‌کنندگان فیلم داشت:

هیچ‌وقت خودم را ملزم ندانستم که باید تمام داستان را در فیلمی سه ساعتی بگنجانم؛ چون فکر نمی‌کردم که این کار شدنی باشد. هیچ‌کس هم هیچ‌وقت در این رابطه صحبتی با من نداشت.

گراهام اسمیت در مورد تصمیم به ساخت فیلمی از روی رمان شاهکار استفن کینگ نیز چنین گفت:

دائماً این ترس را داشتیم که چطور می‌خواهیم این کار را انجام دهیم؟ چطور کتابی ۱۲۰۰ صفحه‌ای را در یک فیلم و با داستانی یکدست از نظر زمانی به تصویر بکشیم؟ طی این ۶ سال این بزرگ‌ترین چالشی بود که برای ساخت فیلم It با آن روبه‌رو بودیم.

پیش از این در خبری اعلام کردیم که فیلم It دارای درجه‌ی سنی R خواهد بود که مطمئناً طرفداران رمان استفن کینگ و همچنین سینمادوستان کاملاً از این موضوع استقبال خواهند کرد.

فیلم It داستان کودکی را روایت می‌کند که در شهر دری ناپدید شده است. حال گروهی از نوجوانان باید با بزرگ‌ترین ترس خود مقابله کنند و وارد یک خانه متروکه شوند و با دلقکی شیطانی به نام پنی‌وایز که طی قرن‌ها مرتکب قتل و خشونت شده است، روبه‌رو شوند و با او مبارزه کنند. بیل اسکارشگورد، جیدن لیبرهر، جرمی ری، سوفیا لیلیس، فین ولفهارد، چوسن جیکوبز، وایات اولف، نیکولاس همیلتون و جک دیلان گریزر، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم It حضور دارند.

فیلم It برای اکران در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۷ شهریورماه ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده