نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲

شایعه: فیلم مستقل جوکر فوق العاده تاریک و واقعی خواهد بود

از آنجایی که همیشه درباره فیلم‌های مورد انتظار و جدید شایعات زیادی مطرح می‌شود، فیلم جوکر هم مورد استثناء واقع نشده و شایعاتی جالب درباره آن منتشر شده است.

در گزارش‌ها و اخباری که اخیرا به دست آمده، کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که فیلم مستقل و اختصاصی جوکر ممکن است این‌گونه باشد که دشمن قدیمی بتمن در قالبی تاریک و کاملا واقعی و به شکل یک بچه به نمایش دربیاید. با توجه به اینکه دنیای سینمایی دی سی در حال حاضر سرش هنوز با موفقیت‌های فیلم واندر وومن (Wonder Woman) و همچنین پروژه جدیدش یعنی فیلم لیگ عدالت (Justice League) که با کمک جاس ویدون ساخته می‌شود و در ماه نوامبر اکران می‌شود گرم است، استودیو اعلام کرده که در حرکتی جالب و شگفت‌انگیز قصد دارد فیلم‌های مربوط به دی‌سی را بیرون از فضای دنیای سینمایی‌اش بسازد. این استودیو قصد دارد این برنامه و سیستم کاری جدید خود را با فیلم مستقل جوکر آغاز کند و آن را به پروژه‌ای تبدیل کند که همه انتظار آن را بکشند. همچنین قرار است در این فیلم بازیگر جدیدی نقش جوکر را ایفا کند. جدیدترین اثر کمپانی برادران وارنر قرار است توسط تاد فیلیپس کارگردانی و توسط مارتین اسکورسیزی تهیه‌کنندگی شود.

اعتقاد بر این است که اتفاقاتی که در داستان این فیلم مستقل جدید حکایت می‌شود، تماما در دهه ۸۰ میلادی رخ می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که این اثر قرار است یک فیلم جنایی خشن و غیرمنتظره باشد. از آنجایی که همیشه درباره فیلم‌های مورد انتظار و جدید شایعات زیادی مطرح می‌شود، این فیلم هم مورد استثناء واقع نشده و آخرین شایعه‌ای که درباره این اثر منتشر شده این است که قرار است در داستان این فیلم گذشته جوکر بررسی و به آن پرداخته شود.

همان‌طور که ساخت فیلمی با محوریت شخصیت جوکر ضرورت دارد، نوشتن داستانی هم که کمی با کتاب‌های کامیک و همچنین خود شخصیت سنخیت دارد ضروری و مهم است

از طریق خبرگزاری Batman News باخبر شدیم که بازیگر و بوکسور مسابقات MMA یعنی برندن شاب اخیرا در برنامه Joe Rogen Experience به عنوان مهمان حاضر شده و در مصاحبه‌ای کوتاهی که با مجری این برنامه داشته، موضوع فیلم مستقل و اختصاصی جوکر به میان آمده است. شاب در این گفتگو به اطلاعات دست دومی که از نماینده تاد فیلیپس یعنی تاد فلدمن به دست آورده بود اشاره کرد و تمام چیزهایی را که درباره این پروژه از او شنیده بود برای مجری برنامه تعریف کرد. بدیهی است که ما نباید حرف‌های او را به گونه‌ای برداشت کنیم که حتما این اتفاق خواهد افتاد یا نخواهد افتاد. همچنین از آنجایی که هیچ مدرک و سندی بر تایید حرف‌های او نیست، نمی‌توان گفت که حرف‌های او دقیقا همان مسیری است که داستان فیلم قرار است پیش بگیرد. ما فقط باید به عنوان چند حدس سرگرم‌کننده و جالب به آن نگاه کنیم. شاب در این گفتگوی مختصر توضیح داد:

دوست من تاد فلدمن و همکارش تاد فیلیپس این داستان را کنار هم چیده‌اند و داستانی تاریک از آن بیرون کشیده‌اند. جوکر داستان آنها جوکری تاریک است. زمانی که او بچه بود، همیشه لبخندی دائمی به روی لب داشت و همه او را مسخره می‌کردند. فکر می‌کنم که اتفاقات داستان در خیابان‌های بروکلین اتفاق می‌افتد. داستانی خیلی تاریک و واقعی دارد.

Joker

با اینکه شاب ادعا می‌کند که این اطلاعات را از تاد فلدمن گرفته و می‌خواهد به طرفداران اعلام کند که داستان به احتمال زیاد همین‌گونه پیش خواهد رفت، اما اینکه تصور کنیم که قرار است در داستان، شخصیت جوکر را به فردی تبدیل کنند که قربانی زورگویی‌های دیگر است کمی زیادی تعجب همه را برمی‌انگیزد و باورش خیلی سخت است. از آنجایی که تعداد کودکان مورد زورگویی قرار گرفته که خود تبدیل به قاتلان روح و روان می‌شوند در حال افزایش است و ممکن است در بعضی اربابان جرم و جنایت همین مسئله باعث جرقه زدن شرارت شده باشد، اما در مورد جوکر این مسئله صدق نمی‌کند و باز هم باید اشاره کنم که باورش خیلی سخت است که زورگویی چند بچه زورگو او را به این روز انداخته باشد.

اینکه به نظر بعضی از طرفداران ساخت فیلم مستقل Joker ضروری است، کاملا قابل درک است. اما به این نکته هم باید توجه داشت که گذشته او مقداری در کتاب‌های مختلف کامیک مورد بررسی قرار گرفته و به تصویر کشیده شده است و این چیزی که به ظاهر قرار است وارد داستان گذشته جوکر شود اصلا شبیه به چیزی نیست که در هیچ‌کدام از کتاب‌های کامیک به آن پرداخته شده است.

از آنجایی که فیلم اختصاصی جوکر همچنان مراحل تولید و توسعه خود را طی می‌کند، هنوز هیچ تاریخ رسمی برای اکران آن تعیین نشده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده