// یکشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

همکاری فیلمنامه نویس مجموعه Jason Bourne و تهیه کننده سری Harry Potter

تونی گیلروی، فیلمنامه‌نویس مجموعه‌ی جیسون بورن (Jason Bourne) و دیوید هیمن، تهیه‌کننده‌ی اصلی فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter)، داستان زندگی متوشالح را به تصویر خواهند کشید.

تونی گیلروی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سرشناس دنیای هالیوود، به دنبال کار روی یکی از پروژه‌های قدیمی هالیوود تحت عنوان متوشالح (Methuselah) است. او هم‌اکنون کار نگارش فیلمنامه‌ی اولیه‌ی این اثر را آغاز کرده و اگر طرح پیشنهادی وی به موافقت برادران وارنر برسد، به احتمال زیاد خودش کارگردانی فیلم را نیز بر عهده خواهد گرفت. دیوید هیمن، تهیه‌کننده‌ی اصلی مجموعه فیلم‌های هری پاتر، در کنار ساخت دنباله‌های فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها (Fantastic Beasts and Where to Find Them)، کار تولید این فیلم را نیز در دستور کار خواهد داشت.

متوشالح یکی از شخصیت‌های عهد عتیق، پسر خنوخ و جد بزرگ حضرت نوح بود که طبق روایات، ۹۶۹ سال عمر کرد و هفت روز پیش از آغاز طوفان نوح در سال ۱۶۵۶ پس از خلقت، از دنیا رفت. او در بین تمام شخصیت‌های عهد عتیق بیش از همه عمر کرده است. شخصیت متوشالح پیش از این در فیلم نوح (Noah) به کارگردانی دارن آرنوفسکی توسط آنتونی هاپکینز به تصویر کشیده شده است.

methuselah

بحث ساخت فیلم Methuselah سال‌ها است که در کمپانی برادران وارنر مطرح است. جیمز واتکینز (The Woman in Black) نخستین کسی بود که برای کارگردانی این فیلم با استودیو به توافق رسید و آرش عامل نیز (Grace of Monaco) کار نوشتن فیلمنامه را بر عهده گرفت، ولی پس از مدتی تولید کار متوقف شد. در ادامه زک دین (Deadfall) نسخه‌ی جدیدی از فیلمنامه را به نگارش درآورد و آن را در اختیار برادران وارنر قرار داد. یواخیم رانینگ (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) نفر بعدی بود که برای هدایت این پروژه مورد توجه استودیو قرار گرفت و تام کروز نیز به عنوان تهیه‌کننده و بازیگر اصلی فیلم، درگیر پروژه شد، ولی این ترکیب نیز نهایتا راه به جایی نبرد.

تونی گیلروی ۶۰ ساله، کار حرفه‌ای خود در سینما را از دهه‌ی ۹۰ با نوشتن فیلمنامه‌ی آثار مطرحی همچون دولورس کلیبورن (Dolores Claiborne) و وکیل مدافع شیطان (The Devil's Advocate) آغاز کرد، ولی در ادامه با نگارش فیلمنامه‌ی مجموعه‌ی جیسون بورن (Jason Bourne) بود که نامش به صورت ویژه سر زبان علاقه‌مندان به سینما افتاد. او در همان نخستین تجربه‌ی فیلمسازیش با فیلم مایکل کلیتون (Michael Clayton)، نامزد دریافت جوایز اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه‌ی اورجینال شد. از فعالیت‌های اخیر گیلروی می‌توان به نوشتن فیلنامه‌ی روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) و فیلم دیوار بزرگ (The Great Wall) اشاره کرد. بندبازی (High Wire Act) به کارگردانی برد اندرسون، آخرین تجربه‌ی فیلمنامه‌نویسی گیلروی در سینما است که این اثر با حضور بازیگرانی چون رزاموند پایک و جان هم، اواخر سال جاری به نمایش عمومی در خواهد آمد.


منبع The Playlist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده