نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

فیلم Gotham City Sirens کنسل نشده است و اکران خواهد شد

با انتشار خبر ساخت فیلمی با محوریت هارلی کویین و جوکر، شایعاتی مبنی بر کنار گذاشته شدن فیلم افسونگران شهر گاتهام (Gotham City Sirens) مطرح شد که به نظر می‌رسد اینطور نیست.

بعد از اینکه سال گذشته دنیای سینمایی دی سی فیلم جوخه انتحاری (Suicide Squad) را به اکران رساند، کارگردان این فیلم یعنی دیوید آیر تصمیم گرفت که توجه خود را به سمت داستان افسونگران شهر گاتهام (Gotham City Sirens) جلب کند و فیلمی در این‌باره بسازد. در این فیلم ما شاهد این خواهیم بود که هارلی کویین همانند داستانی که در کتاب کامیک با همین نام هم وجود دارد، تیمی از پویزن آیوی و کت وومن تشکیل می‌دهد. خبرهای خیلی کمی درباره این فیلم به گوش می‌رسید که تقریبا هیچ اطلاعاتی از روند و پیشرفت‌هایی که در این پروژه به وجود می‌آید به گوش نمی‌رسید. از طرف دیگر این هفته گزارشاتی از کمپانی برادران وارنر منتشر شد مبنی براینکه آنها قصد ساخت فیلمی اختصاصی با محوریت دو شخصیت هارلی کویین و جوکر را دارند. همین مسائل دست به دست هم داد تا طرفداران شایعه‌های مختلفی مطرح کنند که حاکی از این بود که دنیای سینمایی دی سی و برادران وارنر قصد دارند فیلم این زوج لوده و شرور را جایگزین فیلم افسونگران شهر گاتهام کنند. خب، به نظر می‌رسد که قضیه اصلا اینگونه نباشد و فیلم Gotham City Sirens همچنان یکی از اولویت‌های کمپانی دی سی و برادران وارنر باقی خواهد ماند.

چند هفته بعد از اینکه شایعه شد که فیلم اختصاصی این دو شخصیت منفور ولی به شدت محبوب در حال تولید است و مراحل اولیه خود را طی می‌کند، چهارشنبه شب مشخص شد که دو کارگردان فیلم دیوانه‌وار، احمقانه، عشق (Crazy, Stupid, Love) یعنی گلن فیکارا و جان ریکوآ قصد دارند نویسندگی و کارگردانی این فیلم مورد انتظار را برعهده بگیرند. همانند فیلم Suicide Squad، قرار است دوباره مارگو رابی نقش هارلی کویین و جرد لتو نقش جوکر که دو نفر از دشمنان اصلی بتمن محسوب می‌شوند را در این فیلم هم ایفا کنند. اما همان زمانی که این خبر منتشر شد، دوباره شایعاتی مطرح شد که عنوان می‌کرد که این فیلم اختصاصی قرار است همان جایگاهی را داشته باشد که فیلم Gotham City Sirens یک زمانی در آن قرار داشت، می‌خواهد جای آن را پر کند و شایعاتی از این قبیل. بعد از مدت خیلی کوتاهی مجله فوربز به وسیله منابع موثقی که در کمپانی برادران وارنر دارد، تاییدیه را دریافت کرد که خلاف این شایعات را اثبات می‌کند. این تاییدیه به این شرح است:

هارلی کویین، پویزن آیوی و کت وومن تیم فوق‌العاده مهمی برای ما هستند و در عین حال بسیار گروه باحالی هم هستند.

اگر بخواهیم این گزارشات و اخبار را جمع‌بندی کنیم، هارلی کویین و جوکر حداقل در سه فیلم دیگر از دنیای سینمایی دی سی حضور خواهند داشت.

ارتباط هارلی کویین و گروه Task Force X تنها به قسمت اول جوخه انتحاری و مبارزه آنها با جادوگر خبیث ختم نمی‌شود و همانند کتاب‌های کامیک، درون فیلم هم ارتباط آنها ادامه‌دار خواهد بود

اولین فیلم که به طور اختصاصی درباره زندگی خصوصی آنها و عشق به ظاهر دیوانه‌وارشان است، بعد از آن فیلم Gotham City Sirens است که به طور خاصی بر روی هارلی کویین و کارهای شیطنت‌واری که می‌خواهد به کمک پویزن آیوی و کت وومن انجام دهد تمرکز دارد اما مثل اینکه در بعضی قسمت‌های آن شخصیت جوکر هم حضور خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود که این دو شخصیت محبوب و در عین حال شرور در فیلم جوخه انتحاری 2 (Suicide Squad 2) حضور داشته باشند که به هیچ وجه هم تعجب‌آور نیست زیرا هر دوی آنها در قسمت اول هم حضور داشتند. هارلی همانطور که از ابتدای کامیک New 52 هم به تیم خود وابستگی عجیبی پیدا کرده بود و به آنها متصل بود، در نسخه سینمایی آن هم به همین صورت خواهد بود. همانطور که در پایان قسمت اول فیلم Suicide Squad دیدیم، جوکر توانست با زیرکی هارلی کویین را از زندان Belle Reve آزاد کند، پس خیلی جالب است که ببینیم در Suicide Squad 2 چگونه دوباره این دو نفر با گروه Task Force X برخورد می‌کنند و با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

البته همانطور مشخص است و شما به خوبی می‌دانید، این تنها خبر بزرگ با محوریت جوکر نبود که این هفته منتشر شد. درست یک روز قبل از اینکه خبر ساخت فیلمی با محوریت شخصیت هارلی کویین، جوکر و زندگی خصوصی آنها منتشر شود، خبر رسید که کمپانی برادران وارنر و دنیای سینمایی دی سی قصد ساخت فیلمی کاملا اختصاصی درباره جوکر و گذشته او را دارند. اما در این فیلم قرار نیست جرد لتو نقش جوکر را به عنوان دلقکی که شاهزاده جرایم گاتهام است را ایفا کند. در عوض خبر خوبی که درباره آن وجود دارد این است که این فیلم جزو بخش جدیدی از کمپانی دی سی است و به کارگردان اجازه داده می‌شود که از داستان و بازیگرانی استفاده کنند که هیچ ارتباطی با فیلم‌های قبلی که در دنیای سینمایی دی سی ساخته شده نداشته باشد. قرار است برای این فیلم بازیگر جدیدی انتخاب شود تا نقش شخصیت بنفش پوش را ایفا کند. همچنین داستان این اثر سال‌های دهه ۱۹۸۰ شهر گاتهام را به تصویر خواهد کشید. 

علاوه بر تمامی این اخبار و گزارشات ساخت فیلم‌های جدید، می‌توان گفت که پروژه‌های مربوط به بتمن در همینجا به پایان نخواهد رسید. حتی اگر حضور این مبارز شنل پوش را در فیلم لیگ عدالت (Justice League) که در ماه نوامبر امسال اکران می‌شود را هم در نظر نگیریم، کمپانی برادران وارنر فیلم‌ اختصاصی بتمن (The Batman)، بت گرل (Batgirl) و حتی نایت وینگ (Nightwing) را هم در دستور کار قرار دادند که هر کدام در مراحل مختلف تولید خود قرار دارند. اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، در حال حاضر خیلی هیجان انگیز است که یکی از طرفداران شخصیت بتمن باشید، حتی از زاویه دیگر خیلی خیلی بهتر می‌شود اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص دشمنی که معتاد خنده است باشید. 


منبع Cinemablend
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده