نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۳

بازسازی فیلم Fantastic Voyage پاییز امسال آغاز می‌شود

سال گذشته گیرمو دل تورو قراردادی برای بازسازی فیلم Fantastic Voyage (سفر فوق العاده) امضا کرده بود که تا به امروز هیچ خبری از پیشرفت این پروژه منتشر نشده بود.

تقریبا یک سال و نیم پیش بود که گیرمو دل تورو، کارگردان محبوب فیلم‌ Hellboy (پسر جهنمی) و فیلم Pacific Rim (حاشیه اقیانوس آرام)، قراردادی را با کمپانی فاکس قرن بیستم و لایتستورم اینترتینمنت، مبنی بر کارگردانی پروژه بازسازی فیلم Fantastic Voyage که اثری مشترک از این دو کمپانی است و طرفداران مدت خیلی زیادی برای آن انتظار می‌کشیدند، امضا کرد. حال گزارشی که خبرگزاری Deadline اخیرا منتشر کرده حاکی از آن است که دل تورو بعد از تکمیل تولید و اکران فیلم جدیدش با نام «شکل آب» (The Shape of Water) از کمپانی فاکس در ۸ دسامبر امسال (۱۷ آذر ۱۳۹۶)، در اسرع وقت به سراغ پروژه تولید فیلم «سفر فوق العاده» خواهد رفت و قطعا برنامه بعدی او بازسازی همین اثر خواهد بود. در ابتدا قرار بود که مراحل تولید این فیلم بهار آینده کلید بخورد و این اثر برای تعطیلات ۲۰۱۹ به مرحله اکران برسد؛ اما به خاطر فیلم The Shape of Water و تعهداتی که دل تورو به این پروژه دارد و همچنین به خاطر ماه‌های آینده که همه در تکاپوی مراسم و جوایز مختلف هستند، شروع این پروژه کمی با تاخیر مواجه شد؛ به‌طوری که تاریخ آن از بهار ۲۰۱۸ به پاییز ۲۰۱۸ انتقال یافت و زمان اکران این فیلم هم برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است.

به نظر می‌رسد که قرار است تیم تولید از همان تکنولوژی سه‌بعدی استفاده کند که جیمز کامرون برای فیلم Avatar (آواتار) خود به کار برده بود. فیلم Fantastic Voyage داستان دانشمندی را حکایت می‌کند که به دلیل لخته شدن خود در بدنش در حال مردن است. تنها شانسی که او برای زنده ماندن دارد این است که پنج همکار دانشمندش در وسیله‌ای مانند کشتی به نام Proteus کوچک شوند و به جریان خون و رگ‌های او تزریق شوند. این فیلم بر اساس نسخه اصلی که ابتدا در سال ۱۹۶۶ توسط ریچارد فلایشر ساخته شد و بازیگرانی همانند راکل ولچ و دونالد پلیسنس در آن ایفای نقش کرده بودند، بازسازی خواهد شد.

در این پروژه، گیرمو دل تورو و دوست خیلی قدیمی او یعنی جیمز کامرون دوباره با هم همکاری می‌کنند. نویسندگی این اثر را نویسنده به‌نام و محبوب یعنی دیوید اس گویر، نویسنده فیلم Blade II (تیغه ۲فیلم Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند) و فیلم Man of Steel (مرد پولادین)، بر عهده دارد. جان لاندو، جیمز کامرون، رئی سانچینی و خود گویر از جمله تولیدکنندگان این پروژه هستند.

بازسازی فیلم Fantastic Voyage سالهای زیادی است که در سرگردانی به سر می‌برد و همیشه درِ این پروژه به روی کارگردانان مختلفی مانند رولاند امریش، پل گرینگرس و شاون لوی، بازیگرانی همچون ویل اسمیت و هیو جکمن، و نویسندگانی مانند شین سالرنو، لاتا کیلوگریتیز، کورمک و مریان ویبرلی باز بود. البته جو دانته فیلمی با عنوان Innerspace (فضای درون) در سال ۱۹۸۷ ساخت و اکران کرد. با اینکه این فیلم یک بازسازی رسمی نبود، اما قسمتی از داستان فیلم اصلی Fantastic Voyage را به تصویر کشید و به خوبی توانست یک سفر مینیاتوری به بدن انسان را تقریبا به همان شکل نشان دهد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده